5 نکته کلیدی هنگام خرید اسپیکر بلوتوث

نوید شجاعی جمعه 10 اردیبهشت 1400 - 11:00
5 نکته کلیدی هنگام خرید اسپیکر بلوتوث

 

مردم عاشق اسپیکرهای بلوتوث هستند و همه ساله، میلیون‌ها عدد از این دستگاه‌های دوست داشتنی در سراسر دنیا به فروش می‌رسد. و مشخص است که صدها شرکت مختلف این محصولات را تولید می‌کنند، حتی ممکن است یک شرکت، خط تولید کاملی از اسپیکرهای مختلف با امکانات و ویژگی‌های متفاوت داشته باشد. انتخاب از بین این همه گزینه موجود، کار دشواری خواهد بود. اگر قصد خرید یک اسپیکر بلوتوث را دارید، باید به یک سری نکات توجه داشته باشید. چرا که در غیر این صورت ممکن است از خرید خود پشیمان شوید. اما هنگام خرید یک اسپیکر، باید به چه چیزهایی توجه کنید؟

اسپیکر بلوتوثی

1- عمر باتری در انواع اسپیکرهای بلوتوث کاملاً متفاوت است

وقتی صحبت از  پرتابل (قابل حمل) بودن یک اسپیکر باشد، عمر باتری یکی از مهمترین ویژگی‌ها خواهد بود. شما اسپیکری می‌خواهید که بتواند مدت زیادی به پخش آهنگ ادامه دهد. هیچ چیز بدتر از این نیست که اسپیکر خود را برای یک روز استفاده کامل بیرون ببرید و تنها بعد از چند ساعت استفاده، با شارژ تمام شده مواجه شوید. خوشبختانه بیشتر اسپیکرهای بلوتوثی بین 6 تا 10 ساعت دوام داشته و برخی مدل‌ها، حتی تا 24 ساعت دوام دارند. بسته به نوع استفاده، عمر باتری بیش از 10 ساعت برای یک اسپیکر بلوتوث، مناسب خواهد بود.

2- ضدآب بودن اسپیکر بلوتوث را هم در نظر بگیرید

روزبه‌روز بر تعداد اسپیکرهای ضدآب افزوده می‌شود. در نتیجه بد نیست که این ویژگی را هم مد نظر داشته باشید. شاید فکر کنید که این ویژگی برای یک اسپیکر چندان مفید نیست، اما به هر حال ممکن است روزی به کارتان بیاید. حتماً لازم نیست از اسپیکر در کنار استخر یا دریا استفاده کنید، همین که محصولی که می‌خرید ضدآب باشد، خیالتان از بابت پاشیدن آب و اتفاقات تصادفی دیگر راحت خواهد بود.

3- در زمینه کیفیت صدا ، بیشترین دقت را داشته باشید

خیلی از افراد اسپیکرهایی را می‌خرند که صدای چندان خوبی ندارند. یک اسپیکر معمولی با صدای بی‌کیفیت فقط پول شما را هدر می‌دهد. قطعاً همه شما اسپیکری می‌خواهید که صدای باکیفیت استریو ارائه داده و به میزان قابل قبولی باس داشته باشد. خیلی از اسپیکرهای امروزی، به ساب‌ووفر داخلی مجهز بوده و باس باکیفیتی دارند، این موضوع را در هنگام خرید مد نظر داشته باشید. کیفیت صدا اهمیت بسیاری دارد، به خصوص اگر استفاده زیادی از اسپیکر داشته باشید.

اسپیکر بلوتوث

4- به طراحی و قابل حمل بودن اسپیکر هم توجه کنید

شرکت‌ها در طی سالهای گذشته، صدها مدل زشت و سنگین و بدقواره تولید کرده‌اند. جهت پیشگیری از مشکلات متعدد احتمالی، محصولی را انتخاب کنید که طراحی مناسبی داشته و به سادگی قابل حمل باشد. قرار نیست اسپیکر بلوتوث شما شبیه یک ماشین اسپرت باشد، اما حداقل باید طراحی مناسبی داشته باشد. طراحی‌های جذاب و سبک باعث می‌شوند که به سادگی بتوانید اسپیکر خود را همراه داشته باشید. مسلماً نمی‌خواهید یک محصول زشت و بزرگ و سنگین را همه جا دنبال خود بکشید.

5- اسپیکرهای خوب، لزوماً گران نیستند

در گذشته، اسپیکرهای بلوتوث، قیمت بالایی داشتند. البته هنوز هم اسپیکرهای گران‌قیمت در بازار موجود است، اما تعداد محصولات اقتصادی باکیفیت نیز از همیشه بیشتر شده است. برای خرید یک اسپیکر باکیفیت، دیگر نیاز نیست مبلغی هنگفت بپردازید. با یک هزینه معقول، می‌توان محصولی زیبا، باکیفیت و با باتری قدرتمند تهیه کرد. البته توصیه می‌کنیم دنبال ارزان‌ترین گزینه‌های موجود هم نباشید، اما این اطمینان را به شما می‌دهیم که در بازار فعلی، اسپیکرهای باکیفیت بسیاری با قیمت مناسب وجود داشته که می‌توانید از بین آنها، محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.

با توجه به صدها مدل موجود، انتخاب یک اسپیکر ایده‌آل قطعاً کار دشواری خواهد بود. یک اسپیکر خوب، در بخش‌های مهم و کلیدی کمترین ضعف و نقص را داشته و لزوماً قیمتی سرسام‌آور هم نخواهد داشت. به هر حال، برای پیدا کردن بهترین اسپیکر، باید مدل‌های مختلف را با هم مقایسه کنید، البته نکاتی را که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، از یاد نبرید.

  

منبع: Techprevue

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد