مقایسه گلکسی ای 12 با گلکسی ای 21 اس

آداک 24 دوشنبه 17 آبان 1400 - 13:00
مقایسه گلکسی ای 12 با گلکسی ای 21 اس

در این مطلب قصد داریم دو گوشی هوشمند از سامسونگ یعنی Galaxy A12 و Galaxy A21s را با یکدیگر مقایسه کنیم. ما در این مقایسه مواردی مانند طراحی، مشخصات، عملکرد، دوربین و باتری را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مقایسه طراحی و ظاهر گلکسی ای 21 اس با گلکسی ای 12

مقایسه گلکسی ای 12 با گلکسی ای 21 اس

بخش پشتی و کناری هر دوی این گوشی‌ها از پلاستیک تهیه شده است. بخش پشتی گوشی آ 12 به گونه‌ای طراحی شده است که شما هنگام لمس گوشی متوجه خطوط برجسته‌ی آن می‌شوید اما بخش پشتی گوشی آ 21 اس به طور ساده طراحی شده است و ظاهری یکپارچه دارد.

مقایسه گلکسی ای 12 با گلکسی ای 21 اس

وقتی هر دو گوشی را در برابر تابش نور خورشید قرار می‌دهیم، بخش پشتی گوشی آ 21 اس در برابر تابش نور واکنش نشان می‌دهد و حالتی رنگین کمانی بر روی آن ظاهر می‌شود اما از آنجایی که بخش پشتی گوشی آ 12 به صورت خطوط برجسته طراحی شده است، این انعکاس رخ نمی‌دهد.
انتخاب بر اساس ظاهر و طراحی گوشی، بستگی به سلیقه و ترجیحات شخصی شما دارد اما نظر شخصی ما روی گوشی A21s بود چرا که این گوشی طراحی ساده‌ای دارد و می‌تواند حس یک گوشی رده بالا و گران قیمت را به کاربر القا کند. بعلاوه طراحی و چینش دوربین‌های گوشی ای 21 اس هم در مقایسه با گوشی ای 12 بهتر بوده و قرابت بیشتری با دیگر محصولات سامسونگ دارد و چینشی L شکل دارد، اما چینش دوربین‌ها در گوشی آ 12 به صورت مربعی بوده و این حس به کاربر القا می‌شود که سامسونگ در این مورد از طراحی و چینش دوربین گوشی‌های آیفون کپی‌برداری کرده است. 

مقایسه کامل A12 با A21s

بخش‌های کناری این دو گوشی شباهت زیادی به یکدیگر دارند؛ دکمه‌های پاور و کم و زیاد کردن صدا در سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند و در سمت چپ هم جایگاه قرارگیری سیم کارت و کارت حافظه خارجی قرار دارد.

مقایسه گلکسی ای 12 با گلکسی ای 21 اس

در بخش بالایی هر دو گوشی یک میکروفون با قابلیت حذف نویز مزاحم تعبیه شده است و در بخش پایینی گوشی هم شاهد جک 3.5 میلی‌متری هدفون، پورت USB، میکروفون و اسپیکر هستیم. 

مقایسه صفحه نمایش گلکسی ای 21 اس با گلکسی ای 12

مقایسه کامل A12 با A21s

هر دوی این گوشی‌ها از یک صفحه نمایش 6.5 اینچی IPS با رزولوشن 720 بهره‌مند هستند اما تراکم پیکسلی در صفحه نمایش گوشی آ 12 ، 264 ppi ، و در صفحه نمایش گوشی آ 21 اس، 270 ppi می‌باشد؛ با اینکه تفاوت در تراکم پیکسلی این دو صفحه نمایش زیاد فاحش نیست اما صفحه نمایش گوشی A21s روشنایی و شفافیت بیشتری در مقایسه با A12 دارد. با این اوصاف، انتخاب ما از نظر کیفیت صفحه نمایش، گوشی A21s است. یک مسئله‌ی دیگر که حین کار با گوشی متوجه آن شدیم، این است که گوشی A21s اجازه تماشای ویدیو با رزولوشن 1080 در یوتیوب را به ما می‌دهد اما در گوشی A12 تماشای ویدیو فقط با رزولوشن 720 امکان‌پذیر است. 

مقایسه گلکسی ای 12 با گلکسی ای 21 اس

تفاوت دیگری که با نگاه به صفحه نمایش‌های این دو گوشی متوجه آن می‌شوید، طراحی دوربین سلفی است؛ طراحی دوربین سلفی در گوشی ای 12 به صورت U شکل انجام شده است و کیفیت 5 مگاپیکسلی دارد که نسبتاً ضعیف است، اما در گوشی ای 21 اس دوربین سلفی به گونه‌ی متفاوتی طراحی شده است و کیفیت 13 مگاپیکسلی دارد. قابلیت تشخیص چهره در هر دو گوشی عملکرد خوبی داشت و نسبتاً سریع بود اما بعضی از اوقات گوشی ای 12 سرعت بیشتری در باز کردن قفل صفحه در مقایسه با ای 21 اس داشت ولی این تفاوت در حد چند صدم ثانیه بود.

هر دو گوشی از حسگر اثر انگشت پشتیبانی می‌کنند اما محل قرارگیری این حسگرها متفاوت است. حسگر اثر انگشت در گوشی A12 با دکمه‌ی پاور ادغام شده است و برای باز کردن قفل صفحه فقط کافیست تا انگشتتان را روی دکمه‌ی پاور قرار دهید تا گوشی باز شود. از آن سو حسگر اثر انگشت در گوشی ای 21 اس در بخش پشتی گوشی قرار گرفته است. عملکرد حسگر اثر انگشت در هر دو گوشی دقیق و سریع بود اما این حسگر در گوشی آ 21 اس عملکرد سریع‌تری داشت.

مقایسه سرعت گلکسی ای 21 اس با گلکسی ای 12

مقایسه گلکسی ای 12 با گلکسی ای 21 اس

حالا به مقایسه‌ی عملکرد این دو گوشی می‌پردازیم. گوشی A12 از یک پردازنده‌ی 12 نانومتری MediaTek Helio P35 استفاده می‌کند و گوشی A21s هم از یک پردازنده‌ی 8 نانومتری Exynos 850. روی کاغذ، پردازنده‌ی گوشی ای 12 عملکرد بهتری دارد اما وقتی عملکرد و سرعت پردازنده‌ی این دو گوشی را مورد بررسی قرار دادیم، نتیجه غافلگیرکننده بود. ابتدا با خاموش و روشن کردن این گوشی شروع کردیم و شاهد بودیم که گوشی A21s سریع‌تر روشن شد و به اصطلاح بالا آمد. ما هر دو گوشی را در یک شرایط برابر قرار دادیم و آنها را به یک اینترنت وای فای متصل کردیم و همه‌ی برنامه‌ها را هم بستیم. اپلیکیشن Play Store را باز کردیم و شاهد بودیم که گوشی ای 12 سریع‌تر این اپلیکیشن را باز کرد. سپس Facebook را امتحان کردیم که در گوشی ای 21 اس سریع‌تر باز شد. اما مرورگر Chrome عملکرد سریع‌تری در باز کردن وبسایت‌ها در گوشی آ 12 داشت. اپلیکیشن WhatsApp در هر دو گوشی در یک زمان مشابه باز شد اما اینستاگرام در گوشی ای 12 سریع‌تر باز شد.

مقایسه گلکسی ای 12 با گلکسی ای 21 اس

در این بخش چند بازی را اجرا می‌کنیم تا عملکرد دو گوشی را با یکدیگر مقایسه کنیم. ابتدا با بازی Subway Surfers شروع کردیم و همانطور که انتظار داشتیم، گوشی A21s عملکرد سریع‌تری در اجرا داشت. سپس بازی pubg را اجرا کردیم که باز هم گوشی A21s عملکرد سریع‌تری داشت، این رویه در اجرای بازی‌های Call of Duty: Mobile و Asphalt 9 هم به همین صورت بود و گوشی آ 21 اس عملکرد سریع‌تری در اجرا داشت. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، تست سرعت پردازنده‌ها نتیجه‌ی غافلگیرکننده‌ای داشت بنابراین برنده‌ی این مقایسه از نظر سرعت و قدرت پردازنده، گوشی ای 21 است می‌باشد.

یکی دیگر از مواردی که شما حین کار با این گوشی متوجه آن می‌شوید، تنظیمات گرافیکی بازی‌هاست؛ اجرای بازی pubg و Call of Duty: Mobile با کیفیت HD و فریم ریت بالا فقط در گوشی A21s امکان‌پذیر است. بازی Asphalt 9 در هر دو گوشی با کیفیت بالا قابل اجراست اما تجربه‌ی گیمینگ در گوشی A21s تجربه‌ی روان‌تر و باکیفیت‌تری است.

گیمینگ در هر دو گوشی عملکرد خوبی داشت اما عملکرد گوشی A21s در اجرای بازی‌ها روان‌تر بود و گرافیک بهتری داشت؛ اشیاء و تصاویر در گوشی A21s جزئیات و شفافیت بیشتری داشتند و رنگ‌ها هم از دقت بالاتری برخوردار بودند. بنابراین برنده‌ی این مقایسه از نظر گیمینگ و عملکرد، گوشی آ 21 اس می‌باشد. 

مقایسه دوربین گلکسی ای 21 اس با گلکسی ای 12

مقایسه دوربین گلکسی ای 21 اس با گلکسی ای 12

حالا به مقایسه‌ی دوربین‌های این دو گوشی می‌پردازیم. هر دوی این گوشی‌ها از دوربین چهارگانه بهره‌مند هستند. دوربین‌های گوشی ای 21 اس متشکل از یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، یک لنز التراواید 8 مگاپیکسلی، یک لنز ماکروی 2 مگاپیکسلی و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی است. از آن سو، دوربین‌های گوشی ای 12 متشکل از یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، یک لنز التراواید 5 مگاپیکسلی، یک لنز ماکروی 2 مگاپیکسلی و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی است. رزولوشن لنز اصلی در هر دو گوشی 48 مگاپیکسل می‌باشد اما کیفیت تصاویر ثبت شده در گوشی A21s بهتر است. لنزهای التراواید، ماکرو و سنسور عمق هم عملکرد و کیفیت بهتری در گوشی آ 21 اس داشتند. بنابراین بدون شک برنده‌ی این مقایسه از نظر کیفیت دوربین، گوشی A21s می‌باشد. بعلاوه فیلمبرداری هم در گوشی ای 21 اس کیفیت به مراتب بهتری دارد و توانایی ضبط ویدیو با رزولوشن 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد. 

تفاوت دیگری که میان این دو گوشی وجود دارد، در دوربین سلفی است؛ گوشی ای 21 اس یک دوربین 13 مگاپیکسلی و گوشی ای 12 یک دوربین 8 مگاپیکسلی دارد. هر دو دوربین سلفی امکان ثبت عکس با زاویه دید عریض را برای شما فراهم می‌کنند. امکان ضبط ویدیو با رزولوشن 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه با دوربین سلفی هر دو گوشی امکان‌پذیر است.

مقایسه باتری گلکسی A21s با گلکسی A12

مقایسه باتری گلکسی ای 21 اس با گلکسی ای 12

از نظر باتری، هر دو گوشی از یک باتری قدرتمند 5000 میلی‌آمپری بهره‌مند هستند و با یک شارژر سریع 15 واتی عرضه می‌شوند. استفاده از اپلیکیشن یوتیوب به مدت 1 ساعت با گوشی آ 12، 10 درصد از باتری گوشی را مصرف کرد اما گوشی آ 21 اس، 7.5 درصد از شارژ باتری را مصرف کرد، بنابراین از نظر باتری این دو گوشی شباهت زیادی به یکدیگر دارند و باتری 5000 میلی‌آمپری می‌تواند به راحتی تا 1 روز برای شما کارایی داشته باشد. 

مقایسه گلکسی ای 12 با گلکسی ای 21 اس

در آخر می‌توان گفت برنده‌ی این مقایسه گوشی A21s می‌باشد و عملکرد بهتر، کیفیت بهتر دوربین و طراحی این گوشی را نسبت به A12 بهتر می‌کند. پس اگر شما بودجه‌ی مشخصی دارید و قصد دارید از بین این دو گوشی، یک گوشی را انتخاب کنید، پیشنهاد ما به شما خرید گوشی ای 21 اس می‌باشد.

.

به نظر شما کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظراتتان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

.

ترفندهای مخفی galaxy a21s

تست گیمینگ گوشی سامسونگ Galaxy A21s

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد