معرفی هوآوی بند 2 پرو

نوید شجاعی سه شنبه 14 بهمن 1399 - 14:00
معرفی هوآوی بند 2 پرو

.

هوآوی بند 2 پرو (Huawei Band 2 Pro)

یک دستبند سلامتی نازک و باکیفیت، با عمر باتری تحسین‌برانگیز

.

هوآوی بند 2 پرو تجربه‌ای ساده از کنترل فعالیت‌های ورزشی را ارائه می‌دهد. شاید این دستبند برخی از امکانات رقبای خود را نداشته باشد، اما با وجود قیمت مناسب، انتخابی ایده‌آل برای ورزشکاران مبتدی محسوب می‌گردد.

در مقایسه با طراحی گرد موجود در ساعت‌ها، طراحی هوآوی بند 2 پرو به محصولاتی از جمله Fitbit Charge 2 و Fitbit Alta HR که قصد رقابت با آنها را دارد، شباهت بیشتری دارد. علی‌رغم این که هوآوی بند 3 پرو پس از این محصول به بازار عرضه شده، Band 2 Pro با توجه به کاهش قیمت و تخفیف‌های اعمال شده، کماکان گزینه‌ای تحسین‌برانگیز به حساب می‌آید.

این گجت پوشیدنی ضد آب بوده، به GPS داخلی مجهز است و با یک دکمه لمسی ساده همراه می‌باشد، همچنین طراحی آن به گونه‌ای است که هم در هنگام ورزش و هم با لباس‌های رسمی در هنگام کار، می‌توانید از آن استفاده کنید.

قیمت 69 دلاری این محصول، آن را در جایگاه خاصی قرار می‌دهد، مسلماً هوآوی بند 2 پرو ارزان‌ترین دستبند ورزشی موجود در بازار نیست، اما با توجه به قیمت، امکانات متعددی را ارائه می‌دهد، هرچند که شاید فرم ظاهری آن بی‌نقص نباشد.

مهمترین ویژگی این محصول، امکان اندازه‌گیری ضربان قلب، حداکثر اکسیژن مصرفی (VO2 Max) و استفاده از GPS برای موقعیت‌یابی فعالیت‌های ورزشی شما است، البته نباید از این دستبند انتظار عملکردی در سطح دستبندهای گران‌قیمتی همچون  Suunto Spartan Trainer HR را داشته باشید.

اگر این دستبند برای شما بیش از اندازه ورزشی به نظر می‌رسد، هوآوی دستبند Huawei Band 2 را نیز عرضه کرده که نسخه ساده‌تر این محصول بوده و فاقد امکاناتی از جمله GPS داخلی، اندازه‌گیری ضربان قلب، مربی هوشمند و اندازه‌گیری کیفیت خواب می‌باشد.

.

قیمت و زمان عرضه هوآوی بند 2 پرو

قیمت این محصول در ایالات متحده برابر 69.99 دلار است. هوآوی بند 2 پرو در ماه سپتامبر سال 2017 به بازار عرضه شده و از آن زمان تا کنون، با تخفیف‌های بسیاری همراه بوده است.

قیمت هوآوی بند 2 پرو

.

طراحی و صفحه‌نمایش

هوآوی بند 2 پرو قصد ندارد با طراحی خود گجت‌های پوشیدنی را از نو ابداع کند، اما طراحی این محصول نسبت به سبک کلاسیک ساعت‌مانندی که در محصولات قبلی به کار رفته، تفاوت بسیاری دارد.

به جای استفاده از صفحه گرد، این دستبند طراحی مشابهی با محصولات محبوبی همچون Fitbit Charge 2 و Fitbit Alta HR دارد.

بند پلاستیکی این دستبند توسط دو گیره پلاستیکی به راحتی روی مچ دست شما نشسته و بخش مرکزی آن، از ترکیبی از پلاستیک و استیل ضدخش ساخته شده و شیشه روی آن به نظر با اندکی خمیدگی همراه است.

طراحی این محصول به گونه‌ای است که گیره‌ یا قفل فلزی که به مرور زمان زنگ زده و یا به مچ شما بچسبد، برایتان مشکل‌ساز نخواهد شد.

طراحی هوآوی بند 2 پرو

تنها مشکلی که ما با طراحی این محصول داشتیم این بود که اگر بند آن در هنگام دویدن با بدن شما برخورد کند، ممکن است باز شود، که این یعنی یا باید بایستید و آن را درست کنید و یا در هنگام دویدن سعی کنید مشکل را حل کنید.

رابط کاربری لمسی به کار رفته در نمایشگر PMOLED این دستبند، به صورت عمودی بوده که کار با آن را نسبت به رابط افقی به کار رفته در محصولاتی همچون Microsoft Band 2 ساده‌تر می‌کند.

برای حرکت بین فعالیت‌های ورزشی مختلف روی مچ‌بند هوشمند، می‌توانید از دکمه لمسی موجود زیر نمایشگر استفاده کنید و یا این که مچ خود را بچرخانید.

طراحی هوآوی بند 2 پرو-2

ژست‌های حرکتی همچنین به شما اجازه می‌دهند که با بلند کردن مچ و گرفتن دستبند به سمت خود، نمایشگر را روشن کنید.

رابط کاربری این دستبند، بسیار ساده است، که البته این موضوع مشکلی ندارد. اما اگر بخواهید محتویات صفحه را تغییر دهید، انتخاب‌های زیادی نخواهید داشت. شما در اپلیکیشن می‌توانید ترتیب اطلاعات به نمایش درآمده را تغییر دهید، مثلاً انتخاب کنید که ضربان قلب را قبل از تعداد قدم‌ها مشاهده کنید، اما در کل گزینه‌ای برای تغییر صفحه ساعت وجود ندارد.

طراحی هوآوی بند 2 پرو -3

در بخش پشتی دستبند، حسگر اندازه‌گیری ضربان قلب قرار گرفته که اندکی از بدنه بیرون‌تر است، در نتیجه برای محاسبه ضربان قلب، نیازی نیست که دستبند را خیلی سفت ببندید.

.

مشخصات و عملکرد هوآوی بند 2 پرو

سرعت پاسخگویی رابط کاربری این دستبند بسیار بالا بوده که برای محصولی در این بازه قیمتی، یک ویژگی عالی محسوب می‌شود. سیستم عامل هوآوی بند 2 پرو، بسیار قابل اطمینان است.

حرکت در منوها روان انجام می‌شود و انیمیشن‌های موجود برای حالت‌های مختلف (دویدن، شنا، دوچرخه‌سواری) دلنشین و چشم‌نواز هستند.

فرمان‌های لمسی نیز قابل اطمینان بوده و دستبند به سرعت به دستورات شما پاسخ می‌دهد.

هوآوی بند 2 پرو بسیار بادوام به نظر رسیده و علاوه بر ضدآب بودن، در برابر اتفاقات و حوادث روزمره نیز مقاوم خواهد بود.

عملکرد هوآوی بند 2 پرو

ضدآب بودن نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این محصول است، چرا که به لطف آن می‌توانید فعالیت‌های ورزشی شنای خود را تحت نظر داشته و اگر هنگامی که مشغول دویدن هستید، باران شروع به باریدن کند، دیگر نیازی نیست نگران باشید.

کمترین چیزی که افراد از یک دستبند ورزشی اقتصادی (که این محصول نیز از همین نوع است) انتظار دارند، وجود گام‌شمار دقیق است. خوشبختانه باید بگوییم که گام‌شمار هوآوی بند 2 پرو فوق‌العاده است. ما بارها دقت این محصول را بررسی کرده و باید بگوییم در هر 100 قدم، نهایتاً با 5 قدم خطا مواجه شدیم.

همانند اکثر دستبندهای سلامتی، در این دستبند نیز هدف 10 هزار قدمی برای هر روز در نظر گرفته شده که با رسیدن به آن، دستبند با نمایش انیمیشن آتش‌بازی و ویبره به شما تبریک می‌گوید.

البته بهتر بود که امکان تغییر هدف نهایی روزانه از طریق اپلیکیشن وجود داشت، اما در اینجا 2 انتخاب بیشتر ندارید، یا 10 هزار و یا هیچ.

اپلیکیشن هوآوی ظاهری جذاب و کاربرپسند دارد، اما امکانات آن در مقایسه با برنامه‌هایی همچون Fitbit و Google Fit چندان کامل نیست.

عملکرد هوآوی Band 2 Pro

به عنوان مثال، زمانی که روی نتایج ضربان قلب کلیک می‌کنید، برنامه به جای این که شما را به همان روزی که روی آن کلیک کرده‌اید ببرد، به صورت پیش‌فرض نتایج ضربان قلب امروز را به شما نشان می‌دهد، و اگر بخواهید به نتایج همان روز برسید، باید چند بار دیگر صفحه را لمس کنید.

در زمینه نظارت بر خواب، هوآوی بند 2 پرو به قابلیتی به نام TruSleep مجهز بوده که بر اساس ادعای این شرکت، می‌تواند به صورت دقیق بر خواب شما نظارت کرده و زمانی را که در حال خواب عمیق یا سبک بوده‌اید و یا دفعاتی را که در طول شب از خواب بیدار شده‌اید، به شما نشان دهد.

مسلماً بررسی دقت چنین قابلیتی فرآیند پیچیده و دشواری خواهد بود، اما باید بگوییم در روزهایی که بر اساس اعلام دستبند، خوابمان سبک بوده، خیلی راحت‌تر با صدای آلارم از خواب بیدار شدیم.

نکته‌ای که هوآوی بند 2 پرو را از سایر رقبای خود جدا می‌کند، وجود GPS داخلی است. البته با توجه به قیمت این محصول، ما از توانایی‌های GPS آن انتظار چندانی نداشتیم، اما باید بگوییم دستبند هوآوی در این زمینه ما را به شدت غافلگیر کرد.

اولین بار، پیدا کردن سیگنال GPS حدود 5 دقیقه طول کشید که این موضوع باعث نگرانی ما شد، اما در دفعات بعدی دستبند به سرعت سیگنال را پیدا کرده و دقت بسیار بالایی نیز داشت.

در صورتی که هنگام دویدن گوشی همراهتان باشد، دستبند از GPS گوشی نیز کمک گرفته تا اطلاعات دقیق‌تری به دست آورد، اما حتی بدون وجود گوشی نیز GPS موجود در دستبند دقت بسیار بالایی دارد.

البته همانگونه که گفتیم، همه اعداد و ارقام ارائه شده توسط هوآوی بند 2 پرو دارای دقت بسیار بالا نبوده و این موضوع در حسگر تشخیص ضربان قلب خود را نشان می‌دهد. تعداد ضربان اعلام شده توسط این حسگر، اندکی با تعداد ضربان واقعی اختلاف دارند.

عملکرد Huawei band 2 پرو

دو حالت مختلف برای محاسبه ضربان قلب وجود دارد، در حالت اول ضربان قلب فقط زمانی که شما بخواهید اندازه‌گیری شده و در حالت دوم، این فرآیند به صورت دائم انجام می‌شود. طبق آزمایش‌های ما، قرار دادن دستبند در حالت اندازه‌گیری دائم ضربان قلب، دقت آن را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد.

البته این نتایج هنوز هم ایده‌آل نبوده و دقت پایینی دارند، اما در ورزش‌هایی که باید شدت تمرین کم و زیاد شود، اطلاعات ارائه شده توسط دستبند می‌تواند برای شما مفید باشد.

نتایج حداکثر میزان اکسیژن مصرفی هم بی‌نقص نبوده، اما قابل قبول به نظر می‌رسد. ما برای آزمایش این ویژگی از تست دویدن کوپر استفاده کردیم و در حالی که نتیجه واقعی عدد 50 بوده، هوآوی بند 2 پرو عدد 46 را نشان می‌داد.

البته باید بگوییم که با توجه به قیمت این محصول، اصلاً نمی‌توان انتظار داشت که ارقام ارائه شده توسط آن کاملاً دقیق باشد، اگر به صورت جدی ورزش می‌کنید و نیاز به نتایج کاملاً دقیق و علمی دارید، محصولات گران‌قیمت شرکت‌هایی همچون گارمین و سونتو انتخاب‌های بهتری برای شما هستند. مسلماً برای داشتن یک محصول تخصصی، باید خیلی بیشتر از هوآوی بند 2 پرو هزینه کنید.

عملکرد huawei band 2 pro

.

سازگاری

هوآوی بند 2 پرو با اندروید 4.4 و جدیدتر و iOS 8 و جدیدتر سازگار است.

علاوه بر اطلاعات ورزشی، هوآوی بند 2 پرو توانایی نمایش برخی اطلاعات دیگر را نیز دارد. به عنوان مثال در صورت دریافت تماس یا پیام، دستبند چند خط ابتدایی آن را نشان می‌دهد. البته مسلماً این امکانات در سطح ساعت‌های هوشمند با سیستم عامل واقعی نیست، اما وجود آن نکته‌ای مثبت بوده و باعث می‌شود هر بار برای مشاهده اعلان‌ها و پیام‌های خود، مجبور به خارج کردن گوشی از جیبتان نباشید.

.

عمر باتری

یکی از مواردی که ما درباره آن نگران بودیم، عمر باتری این محصول بود.

با توجه به وجود GPS داخلی و حسگر اندازه‌گیری ضربان قلب در بدنه کوچک و باریک این دستبند، به نظر می‌رسید که عمر باتری هوآوی بند 2 پرو چندان طولانی نباشد.

باتری 100 میلی‌آمپرساعتی این دستبند ظرف یک ساعت و 30 دقیقه از طریق کابل Micro-USB و جایگاه اختصاصی موجود، شارژ شده و با استفاده معمولی تا 21 روز دوام دارد. البته استفاده معمولی یعنی اندازه‌گیری مداوم ضربان قلب خاموش بوده و از GPS استفاده نکنید. در صورت روشن بودن هر دوی این موارد، هوآوی بند 2 پرو حدود 4 ساعت دوام خواهد داشت.

البته باید بگوییم ما در مدتی که از این دستبند استفاده کردیم، کاملاً از باتری آن رضایت داشتیم. در دو روز ابتدایی و با «استفاده عادی» باتری روی 100 درصد باقی ماند. با استفاده سنگین‌تر، باتری با سرعت بیشتری خالی شد، اما کماکان طی یک هفته استفاده نسبتاً سنگین، هوآوی بند 2 پرو هنوز هم 30% شارژ داشت که تحسین‌برانگیز به نظر می‌رسد.

البته مسلماً دستگاه‌های دیگری با عمر باتری بهتر هم وجود دارند، اما با توجه به اندازه محصول، عمر باتری آن فوق‌العاده است.

باتری هوآوی بند 2 پرو

.

جمع‌بندی

هوآوی بند 2 پرو سعی داشته که عملکردی بالاتر از اندازه و قیمت خود داشته باشد، و در بسیاری موارد نیز موفق بوده است. اما متأسفانه احساس می‌شود که این محصول، لقمه‌ای بزرگتر از دهان خود برداشته است.

اندازه‌گیری ضربان قلب قابل دقیق نبوده، اما GPS و عمر باتری تحسین‌برانگیز است.

علیرغم این که طراحی هوآوی بند 2 پرو چندان خلاقانه نیست، اما به نظر ما باکیفیت بوده و ظاهری زیبا دارد. به سادگی روی دست نشسته و گام‌شمار آن نیز دقت بالایی دارد.

نقاط قوت: قیمت معقول، عمر باتری تحسین‌برانگیز، گام‌شمار دقیق
نقطه ضعف: طراحی نه چندان خلاقانه

.

آیا خرید هوآوی بند 2 پرو را توصیه می‌کنیم؟

اگر به دنبال یک دستبند پایین‌رده با ظاهری زیبا، قیمت نسبتاً ارزان (در عین حال باکیفیت) و عمر باتری بالا برای کنترل فعالیت‌های ورزشی خود هستید، هوآوی بند 2 پرو انتخابی ایده‌آل برای شما خواهد بود.

اما اگر به صورت جدی قصد شرکت در یک ماراتن را دارید و اطلاعات مربوط به ضربان قلب و حداکثر میزان اکسیژن مصرفی برای شما اهمیتی بالایی دارد، بهتر است به دنبال محصولات تخصصی‌تر باشید.

خرید هوآوی بند 2 پرو

.

.

منبع: Techradar

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد