سری آیفون 12 پرو با صفحه‌ بزرگتر و دوربین بهتر معرفی شد

آداک 24 چهارشنبه 23 مهر 1399 - 16:00
سری آیفون 12 پرو با صفحه‌ بزرگتر و دوربین بهتر معرفی شد

.

اپل بالاخره وارد عصر 5جی شد، هر 4 مدل معرفی شده توسط این شرکت از شبکه‌های sub-6 و mmWave پشتیبانی می‌کنند. شبکه mmWave دوبرابر سرعت بیشتری داشته (تا سقف 4 گیگابیت بر ثانیه)، اما در حال حاضر تنها اپراتور Verizon در ایالات متحده از این شبکه پشتیبانی می‌کند.

امسال گوشی‌های سری پرو اپل در دو اندازه عرضه خواهند شد، آیفون 12 پرو با 6.1 اینچ و آیفون 12 پرو مکس با 6.7 اینچ. این ابعاد در مقایسه با نمایشگرهای 5.8 اینچی و 6.5 اینچی به کار رفته در سری آیفون 11، بزرگتر بوده و اپل در عین این که کوچکترین گوشی 5جی جهان را با آیفون 12 مینی معرفی کرده، نمایشگرهای بزرگتر را نیز به پرچمداران خود آورده است. البته وجود حاشیه‌های باریک باعث شده که گوشی‌های جدید، چندان هم بزرگ نباشند.

همانند گذشته، هر دو گوشی به صفحه‌نمایش OLED مجهز هستند، و همانند گذشته، هر دو پنل دارای نرخ به‌روزرسانی 60 هرتز بوده و برای مشاهده نرخ‌ به‌روزرسانی بالا در پرچمداران اپل، باید یک سال دیگر منتظر ماند. بریدگی نمایشگر نیز هنوز حضور داشته و اپل کماکان از استفاده از حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش امتناع می‌ورزد.

رزولوشن پنل‌های جدید اندکی از نسل قبلی بیشتر شده است، iPhone 12 Pro دارای رزولوشن 1,170 x 2,532 پیکسل بوده و مدل 12 Pro Max با رزولوشن 1,284 x 2,778 پیکسل همراه است. حداکثر روشنایی نیز برابر 1200 نیت بوده که بسیار تحسین‌برانگیز است.

برای محافظت از این نمایشگر، اپل بار دیگر با شرکت کورنینگ همکاری نموده و پوشش سرامیکی Ceramic Shield را تولید نموده است. این پوشش 4 برابر در سقوط، مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد.

اپل زبان طراحی گوشی‌های خود را نیز تغییر داده و طراحی‌ مدل‌های جدید، به iPad Pro شباهت دارد. لبه‌های گوشی تیز و زاویه‌دار هستند و دوران پرشکوه آیفون 4 را یادآور می‌شوند. همانند گذشته، شاسی گوشی از استیل ضدخش ساخته شده است. رنگ زیبای آبی اقیانوسی، امسال رنگ‌های استاندارد مشکی، سفید و طلایی آیفون را همراهی می‌کند.

نسل جدید آیفون، بهترین مقاومت را در برابر آب داشته و می‌تواند تا عمق 6 متر، به مدت یک ساعت دوام بیاورد. آیفون‌های 2019 تنها تا عمق 4 متر مقاوم بودند.

در زمینه دوربین، دو مدل پرو یکسان نیستند. آیفون 12 پرو مکس به یک حسگر بزرگ 1.7/1 اینچی (با پیکسل‌های 1.7 میکرونی) مجهز بوده که 47% از آیفون 12 پرو و آیفون 11 پرو مکس بزرگتر است. ترکیب این حسگر با دیافراگم f/1.6 به معنای آن است که دوربین جدید، 87% نور بیشتری را جذب می‌کند. همچنین اپل سیستم لرزشگیر اوپتیکال را تغییر داده و به جای استفاده از لنز اوپتیک برای خنثی کردن حرکات، از جابه‌جایی سنسور استفاده می‌کند. این موضوع، سرعت لرزشگیر را بالاتر برده، به طوری که در هر ثانیه، انجام 5000 تنظیم و تغییر امکان‌پذیر است.

مدل پرومکس با فاصله کانونی طولانی‌تری نیز همراه بوده که امکان زوم 2.5 برابری را فراهم می‌کند. لرزشگیر اوپتیکال این دوربین به همان شکلی سنتی روی لنز فعال است.

آیفون 12 پرو نیز با دیافراگم جدید f/1.6 همراه بوده، اما کماکان به همان حسگر قدیمی (بدون لرزشگیر حسگر) مجهز است. البته این حسگر نیز نسبت به گذشته 23% نور بیشتری را جذب می‌کند. دوربین تله‌فوتو این گوشی نیز همان نسخه قدیمی بوده و با دیافراگم f/2.0، فاصله کانونی 52 میلیمتر (زوم دوبرابری نسبت به دوربین اصلی) و لرزشگیر اوپتیکال کلاسیک همراه است.

تمامی دوربین‌ها به جز دوربین تله‌فوتو، از حالت شب پشتیبانی می‌کنند. این موضوع تا حدودی به لطف چیپست جدید اپل امکان‌پذیر شده، چرا که این چیپ، بخش زیادی از محاسبات لازم را انجام می‌دهد.

دوربین فوق عریض نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و کماکان به یک لنز f/2.4 با میدان دید 120 درجه (فاصله کانونی 13 میلیمتر) مجهز است.

امسال، سری پرو آیفون، با سیستم LiDAR موجود در آیپدها، همراه است. این سیستم، امکان ثبت عکس‌های پرتره را در حالت شب فراهم می‌کند. همچنین به لطف سیستم جدید، فوکوس خودکار در شب، 6 برابر سریعتر انجام می‌شود.  

سری iPhone 12 Pro تنها گوشی‌های موجود در بازار با توانایی فیلمبرداری Dolby Vision هستند. چیپست سریعتر به کار رفته در این گوشی‌ها، رنگ هر فریم از ویدیوهای 10 بیت ضبط شده با گوشی را به صورت جداگانه رتبه‌بندی کرده تا بهترین نتیجه را ارائه دهد. ویژگی جدید ProRAW تمامی اطلاعاتی که از فرمت RAW انتظار دارید را ثبت کرده، اما در عین حال فرآیندهای تصمیم‌گیری دوربین در هنگام ثبت عکس را نیز حفظ می‌کند، در نتیجه با توجه به این که دوربین گوشی بخش مهمی از کار را انجام داده، ویرایش عکس‌های RAW بسیار ساده‌تر و سریعتر صورت خواهد پذیرفت.

آیفون‌های جدید، به صورت هوشمند از تکنولوژی 5جی استفاده می‌کنند. زمانی که به سرعت 5جی نیازی ندارید، Smart Data به صورت خودکار به آنتن 4جی متصل شده تا مصرف باتری کاهش یابد.

خلاقیت بزرگ اپل در زمینه باتری، در واقع یک تکنولوژی قدیمی است؛ MagSafe، چیزی که روی مک‌بوک‌های خود عاشق آن بوده‌اید، دوباره برگشته است. این بار این تکنولوژی برای شارژ بیسیم به کار رفته و امکان شارژ بیسیم 15 وات را فراهم می‌کند (شارژرهای Qi معمولی در آیفون تنها از شارژ 7.5 وات پشتیبانی می‌کنند). لوازم جانبی MagSafe نیز به آیفون‌های جدید اضافه شده که با استفاده از نیروی آهنربایی، به پشت گوشی می‌چسبند.

شارژ سیمی نیز سریعتر شده و مدل‌های جدید، از شارژ 20 وات پشتیبانی می‌کنند. با این حال، باید شارژر را جداگانه تهیه کنید، چرا که اپل امسال شارژر و ایرپاد را از جعبه آیفون‌ها حذف کرده است. در جعبه گوشی تنها یک کابل Type-C به Lightning وجود دارد که برای اتصال آیفون به مک‌بوک به کار می‌رود. اپل هدف خود را از این اقدام کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای اعلام کرده است.

چیپست A14 Bionic قلب تپنده سری آیفون 12 پرو بوده که اولین چیپست 5 نانومتری جهان است و 11.8 میلیارد ترانزیستور در خود داشته که این میزان، 40% از تعداد ترانزیستورهای موجود در چیپست A13 Bionic بیشتر است. پردازنده این چیپست دارای 2 هسته بزرگ و 4 هسته کوچک بوده و 50% نسبت به نسل قبلی سریعتر است. به همین ترتیب، GPU 4 هسته‌ای این چیپست نیز 50% از گرافیک موجود در سری گوشی iPhone 11 سریعتر می‌باشد. یادگیری ماشینی نیز 70% سریعتر شده تا بتواند پاسخگوی کاربردهای روزافزون تکنولوژی‌های مرتبط با هوش مصنوعی باشد.

به جز دوربین تله‌فوتو، دلیل دیگر برای خرید مدل‌های پرو، حافظه داخلی آن‌ها است. اپل در این سری حافظه داخلی را دوبرابر کرده و iPhone 12 Pro و iPhone 12 Pro Max در نسخه‌های 128 گیگابایت، 256 گیگابایت و 512 گیگابایت عرضه خواهند شد.

نسخه پایه آیفون 12 پرو 1000 دلار قیمت داشته و پیش‌سفارش آن از روز جمعه آغاز خواهد شد، عرضه این محصول نیز از هفته آینده شروع می‌شود. آیفون 12 پرو مکس نیز حداقل 1100 دلار قیمت داشته و پیش‌سفارش آن از 6 نوامبر (16 آبان) و عرضه آن از 13 نوامبر (23 آبان) آغاز خواهد شد.

منبع: gsmarena

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد