عرضه آیفون 13 با نمایشگر LTPO

سه شنبه 24 فروردین 1400 - 11:00
عرضه آیفون 13 با نمایشگر LTPO

 

انتظار می‌رود که در سال جاری، گوشی‌های سری iPhone 13 Pro همراه با صفحه‌نمایش ProMotion با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز روانه بازار شوند. نرخ تازه‌سازی بالاتر به معنای تجربه‌ای روان‌تر از کار در محیط گوشی و همچنین بازی‌ها خواهد بود. اما مشکل اصلی این تکنولوژی، افزایش مصرف باتری است.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که اپل برای دستیابی به نرخ تازه‌سازی متغیر با توجه به محتوای صفحه، از تکنولوژی اکسید پلی‌کریستالی با دمای پایین (LTPO) استفاده خواهد کرد. به عنوان مثال، زمانی که در حال انجام بازی باشید، نرخ تازه‌سازی برابر 120 هرتز خواهد بود، اما زمانی که به محتوایی ثابت، مثلاً یک متن نگاه می‌کنید، نرخ تازه‌سازی پایین خواهد آمد. 

امروز، آقای Ross Young تحلیلگر شرکت DSCC در توییتر نوشته که این شرکت انتظار دارد که تا سال 2023، Backplaneهای LTPO، سهم بیشتری از بازار را نسبت به نمونه‌های فعلی (LTPOS AMOLED) در اختیار داشته باشند. قطعاً آیفون 13 نقش مهمی در دستیابی به این هدف خواهد داشت. بر اساس گزارش‌های موجود، سامسونگ تأمین کننده پنل‌های LTPO اپل خواهد بود.

عرضه آیفون 13 با نمایشگر LTPO

بر اساس اطلاعات به دست آمده از UBI، به نظر می‌رسد که سامسونگ تولید نمایشگرهای OLED خود را با تکنولوژی LTPO جایگزین خواهد کرد و این نمایشگرها در طول سال جاری برای اپل ارسال خواهند شد. اما مگر اپل همین حالا هم از نمایشگر ProMotion در iPad Pro استفاده نمی‌کند؟

بله، تبلت رده‌بالای اپل از سال 2017 به نمایشگر 120 هرتزی مجهز شده است، اما تفاوت اصلی در این است که آیپد پرو، بر خلاف‌ آیفون‌ها که به نمایشگر OLED مجهز هستند، از یک نمایشگر LCD بهره می‌برد. ویژگی مهم تکنولوژی LTPO این است که این تکنولوژی، نیازی به اجزاء اضافه در بین واحد کنترل نمایشگر و چیپ گرافیک ندارد.

نشریه Digitimes نیز در هفته گذشته اعلام کرده بود که قطعات به کار رفته در آیفون 13 پرو، 15% مصرف کمتری نسبت به  گوشی iPhone 12 خواهند داشت. آیفون 13 علیرغم بهره بردن از تکنولوژی 5G و نمایشگر 120 هرتز، مصرفی بهینه خواهد داشت.

همچنین لازم به ذکر است که اپل با استفاده از تکنولوژی LTPO، برای اولین بار در Apple Watch 5 موفق شد صفحه‌نمایش همیشه روشن (Always on Display) را به محصول پوشیدنی خود اضافه کند. 

 

منبع: PhoneArena

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد