قابلیت‌ها و امکانات مخفی شیائومی Poco F3

آداک 24 شنبه 10 مهر 1400 - 13:00
قابلیت‌ها و امکانات مخفی شیائومی Poco F3

این مطلب در تاریخ 1400/9/22 به روزرسانی شده است.

.
گوشی موبایل
شیائومی Poco F3 در 22 اسفند 1399 توسط کمپانی پوکو معرفی شد. گوشی شیائومی پوکو اف 3 با توجه به مشخصات و قیمتی که دارد در گروه گوشی‌های میان رده شیائومی قرار می‌گیرد. اگر شما به تازگی قصد خرید گوشی شیائومی Poco F3 را دارید و یا قبلا این گوشی را خریداری کرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده حرفه‌ای‌تر از این گوشی، با آموزش ترفندهای مخفی شیائومی Poco F3 در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

.

 برای مشاهده کمترین قیمت Poco F3 اینجا کلیک کنید

.

  1. ناوبری گوشی با استفاده از ژست‌های حرکتی

برای اینکه ناوبری گوشی خود را با استفاده از ژست‌های حرکتی انجام دهید کافیست به بخش تنظیمات  تنظیمات بیشتر  صفحه نمایش تمام صفحه (Full screen display) بروید.

حالا شما دو گزینه برای انتخاب دارید. گزینه‌ی Full screen gesture را انتخاب کنید. حالا وقتی که شما انگشتتان را از پایین به سمت بالا می‌کشید، به صفحه اصلی هدایت می‌شوید، یا اگر انگشتتان را از گوشه‌ها به سمت وسط بکشید، یک صفحه به عقب بر می‌گردید. برای دسترسی به اپلیکیشن‌های اخیر انگشتتان را از پایین به سمت بالا بکشید و نگه دارید.

  1. تمیز کردن اسپیکر گوشی

گوشی پوکو اف 3 یک قابلیت جذاب دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن یک صدا از اسپیکرها پخش کنید تا گرد و غبار اسپیکرها را از بین ببرید و آنها را تمیز کنید. اول مطمئن شوید که صدای گوش بالاست و بعد وارد بخش تنظیمات  تنظیمات بیشتر  تمیز کردن اسپیکر (clear speaker) شوید. حالا یک صدا از گوشی شما با فرکانس بالا پخش می‌شود تا اسپیکر شما تمیز شود.

  1. گرفتن اسکرین شات با استفاده از سه انگشت

این یک راه جذاب و کاربردی برای گرفتن اسکرین شات است. کافیست تا 3 انگشتتان را از بالا به سمت پایین بکشید تا اسکرین شات گرفته شود. اگر این قابلیت برای شما فعال نیست، وارد بخش تنظیمات  تنظیمات بیشتر  شورتکات‌های ژستی شوید و روی گزینه‌ی take a screenshot ضربه بزنید و آن را فعال کنید.

  1. گرفتن اسکرین شات با ضربه زدن به پشت گوشی

اگر به دنبال راحتی بیشتری هستید، کافیست دو بار بر پشت گوشی خود ضربه بزنید تا اسکرین شات گرفته شود. شما می‌توانید گوشی را طوری تنظیم کنید که با دو یا سه بار ضربه زدن یک اپلیکیشن یا یک قابلیت خاص برای شما باز شود. بعنوان مثال شما می‌توانید با دو بار ضربه به صفحه اعلان‌ها دسترسی پیدا کنید و به سه بار ضربه چراغ قوه گوشی را روشن کنید یا موارد دیگر. 

برای فعالسازی این قابلیت وارد بخش تنظیمات  تنظیمات بیشتر  شورتکات‌های ژستی شوید و  روی گزینه‌ی Back tap ضربه بزنید و اپلیکیشن یا قابلیت مورد نظر انتخاب کنید.

  1. دسترسی سریع به تنظیمات صفحه اصلی یا عکس پس زمینه

درست مثل بیشتر گوشی‌های اندرویدی، وقتی شما انگشتتان را روی صفحه اصلی نگه می‌دارید، امکان دسترسی به تنظیمات صفحه اصلی برای شما فراهم می‌شود، امکاناتی مانند: تغییر عکس پس زمینه، تنظیمات صفحه اصلی و اضافه کردن ویجت به صفحه. اما راه دیگری هم برای دسترسی به این صفحه وجود دارد که سریع‌تر هم هست. فقط کافیست یک شورتکات از این بخش به صفحه اصلی اضافه کنید؛ برای این کار انگشتتان را روی صفحه اصلی نگه دارید و ویجت (widgets) را انتخاب کنید، حالا گزینه‌ی home screen یا wallpaper را انتخاب کنید تا شورتکات این تنظیمات در صفحه اصلی در دسترس شما قرار بگیرد.

حالا هر بار که روی هر کدام از این شورتکات‌ها ضربه بزنید، به سرعت وارد بخش تنظیمات صفحه اصلی یا تنظیمات عکس پس زمینه می‌شوید.

  1. قفل کردن گوشی با دو بار ضربه

یک قابلیت دیگر که تعدادی از گوشی‌های اندرویدی جدید به آن مجهز هستند، قفل کردن گوشی با دو بار ضربه است. برای فعالسازی این تنظیمات وارد بخش تنظیمات صفحه اصلی شوید و گزینه‌ی more را انتخاب کنید و قابلیت double tap to lock screen را فعال کنید. حالا هر بار که شما دو بار بر پشت گوشی خود ضربه بزنید، گوشی شما قفل می‌شود.

  1. طبقه‌بندی اپلیکیشن‌ها بر اساس رنگ

شما می‌توانید اپلیکیشن‌های گوشی‌تان را بطور خودکار بر اساس رنگ طبقه‌بندی کنید. برای این کار وارد بخش تنظیمات صفحه اصلی شوید و app drawer را انتخاب کنید و روی گزینه‌ی group apps by colour ضربه بزنید.

حالا هر بار که شما وارد منوی اپلیکیشن‌ها می‌شوید یک سری نقطه‌ی رنگی می‌بینید؛ روی یکی از آنها ضربه بزنید تا تمام اپلیکیشن‌هایی که به آن رنگ هستند برای شما نمایش داده شوند. به عنوان مثال اگر دنبال اپلیکیشن اسپاتیفای یا واتس‌اپ هستید، کافیست روی آیکون رنگ سبز ضربه بزنید تا تمام اپلیکیشن‌های سبز رنگ به شما نمایش داده شوند.

  1. تنظیم اندازه و چینش آیکون‌ها 

این یک ترفند آسان و سریع است اما امکان دسترسی راحت‌تر را برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید اندازه و نحوه چینش ایکون‌ها در صفحه اصلی را تغییر دهید. برای این کار وارد بخش تنظیمات صفحه اصلی شوید و روی customise layout ضربه بزنید. 

شما در این بخش دو گزینه می‌بینید؛ یکی از آنها تعداد ردیف اپلیکیشن‌ها را مشخص می‌کند و دیگری اندازه‌ی آیکون اپلیکیشن‌ها، آنها را بر اساس سلیقه‌تان تغییر دهید.

  1. روشن شدن صفحه در صورت دریافت اعلان (notification)

رابط کاربری پوکو یک گزینه‌ی جذاب دارد که با استفاده از آن، در صورت دریافت پیام یا هر اعلان دیگری، صفحه نمایش شما روشن می‌شود و یک انیمیشن جذاب به نمایش در می‌آید. برای انتخاب از میان انیمیشن‌ها وارد بخش تنظیمات  صفحه همیشه روشن و قفل صفحه (always on display and lock screen) شوید و notification effect را انتخاب کنید. حالا انیمیشن مورد نظرتان را انتخاب کنید.

  1. روشن کردن گوشی با حرکت دادن آن

اگر بخواهید، می‌توانید گوشی را طوری تنظیم کنید که هر بار گوشی‌تان را از روی میز یا جای دیگری بر می‌دارید، صفحه گوشی بطور خودکار روشن شود. برای این کار وارد بخش تنظیمات صفحه همیشه روشن و قفل صفحه (always on display and lock screen) شوید و قابلیت raise to wake را فعال کنید.

  1. تنظیم صفحه نمایش روی بالاترین حد نرخ تازه‌سازی

گوشی Poco F3 یکی از بالاترین نرخ‌های تازه‌سازی موجود در بازار را دارد اما ممکن است بطور پیش‌فرض برای شما فعال نباشد. برای فعالسازی آن، وارد بخش تنظیمات  صفحه نمایش (display)  نرخ تازه‌سازی (refresh rate) شوید و گزینه‌ی high را انتخاب کنید.

  1. تنظیم ساعت مشخص برای فعال کردن حالت مطالعه (reading mode)

حالت مطالعه مختص گوشی‌های پوکو نیست اما قابلیتی کاربردی است. این قابلیت نور آبی را از بین می‌برد و از خسته شدن چشم‌های شما جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهید این قابلیت را برای یک ساعات مشخص روشن کنید؛ بعنوان مثال قبل از خواب، وارد بخش تنظیمات  صفحه نمایش (display)  حالت مطالعه (reading mode) شوید. حالا شما می‌توانید یک ساعت معین برای این قابلیت مشخص کنید یا اینکه آن را بر حالت خودکار قرار دهید تا حالت مطالعه را با غروب آفتاب روشن، و با طلوع آفتاب خاموش کند.

  1. فعالسازی قابلیت «مزاحم نشوید» (do not disturb)

برای فعالسازی این قابلیت، یکی از دکمه‌های کم یا زیاد کردن صدا را فشار دهید تا صفحه‌ی کم یا زیاد کردن صدا روی صفحه نمایش برای شما به نمایش در بیاید. در زیر آن بخش، یک دکمه شبیه به ماه وجود دارد، روی آن ضربه بزنید. حالا گوشی شما روی حالت «مزاحم نشوید» تنظیم شده است و دیگر اعلان‌ها برای شما نمایش داده نمی‌شوند تا حواس شما پرت نشود.

.

[ ممنون که تا انتهای این آموزش همراه سایت آداک 24 بودید ]

.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد