بررسی کامل گوشی اپل iPhone 12

آداک 24 چهارشنبه 2 تیر 1400 - 14:00
بررسی کامل گوشی اپل iPhone 12

نگاه کلی به آیفون 12 

شاید در نگاه اول، گوشی آیفون 12 محصولی تکراری به نظر برسد، به خصوص با توجه به وجود آیفون 12 مینی که با قیمتی کمتر، امکانات مشابهی را ارائه می‌دهد. اما شبکه‌های 5G به سرعت در حال توسعه بوده و تکنولوژی MagSafe هم ممکن است در آینده به قابلیتی انقلابی تبدیل شود، علاوه بر اینها، طراحی جدید و صفحه‌نمایش ارتقاء یافته نسبت به نسل قبلی باعث شده تا با گذر زمان، آیفون 12 به محصول بهتری تبدیل شود. البته قیمت این گوشی نسبت به iPhone 11 در زمان عرضه بیشتر است و شارژر هم از جعبه پرچمدار اپل حذف شده است، هر چند که این مسئله شاید از نظر محیط زیستی مزایای خاص خود را داشته باشد، اما از سوی دیگر، باید قیمت شارژر را هم به هزینه‌های احتمالی برای خرید یک آیفون جدید اضافه کنید. نکته دیگر این که کابلی که اپل در جعبه آیفون‌های جدید قرار داده، از نوع Type-C به Lightning است، این یعنی حتی اگر شارژر قدیمی آیفون خود را (شارژر معمولی با ورودی USB-A) داشته باشید، نمی‌توانید از آن برای شارژ آیفون 12 استفاده کنید (مگر این که قید شارژ سریع را زده و به کابل و شارژر 5 وات قدیمی اکتفا کنید).

 قیمت و مشخصات جدیدترین پرچمدار اپل

iPhone 12 جدیدترین پرچمدار اپل بوده که در سال 2020 روانه بازار شده است. در این مقاله ما به بررسی آیفون 12 می‌پردازیم، امکانات آیفون 12 را معرفی کرده و نکاتی را که باعث موفقیت فوق‌العاده پرچمدار اپل شده است، مرور خواهیم کرد.

آیفون 12 نسبت به آیفون 11 در سال گذشته، 100 دلار گرانتر شده است. اپل برای نسخه پایه این گوشی با حافظه داخلی 64 گیگابایت، قیمت 799 دلار را در نظر گرفته است. اما در ازای این مبلغ اضافه، گوشی جدید به یک نمایشگر OLED مجهز شده، که با طراحی جدید همراه است، دوربین آن اندکی ارتقاء یافته و از همه مهمتر، پشتیبانی از 5G و MagSafe به آن اضافه شده است.

البته آیفون 12 تنها یکی از گوشی‌های این سری بوده و اپل در کنار آن از iPhone 12 mini، iPhone 12 Pro و iPhone 12 Pro Max نیز رونمایی کرده است.

استفاده از تکنولوژی 5G در گوشی جدید اپل

گوشی آیفون 12

اجازه دهید در ابتدا به شاخص‌ترین امکانات آیفون 12 بپردازیم؛ ارتباط 5G سرعت بسیار بیشتری را نسبت به LTE ارائه می‌دهد. اما با توجه به اینکه این تکنولوژی به شدت جوان بوده و در بسیاری از نقاط دنیا هنوز در دسترس قرار نگرفته است، پیدا کردن محلی که در آن بتوان به اینترنت 5G متصل شد کار چندان آسانی نیست. ما در بررسی آیفون 12 حتی در حال حرکت موفق شدیم سرعت‌ 200mbps را تجربه کنیم، اما همانگونه که گفتیم، حتی در بسیاری از شهرهای بزرگ پوشش کامل 5G وجود ندارد.

از سوی دیگر، از آنجایی که بیشتر افراد گوشی خود را بین 2 تا 3 سال نگه می‌دارند، پشتیبانی از 5G با گذر زمان کاربردی‌تر شده و اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. آیفون 12 از رنج گسترده‌ای از شبکه‌های 5G پشتیبانی می‌کند، و این یعنی در هر جایی از دنیا که قرار داشته باشید، فارغ از اینکه شبکه مخابراتی شما از نوع Sub-6 یا mmWave باشد، می‌توانید با آیفون خود از اینترنت 5G لذت ببرید.

امکانات ویژه به واسطه استفاده از Magsafe اپل

ویژگی جدید دیگر در آیفون 12، اضافه شدن اتصال MagSafe است که به کاربران اجازه می‌دهد چیزهایی از جمله شارژر و قاب را به گوشی خود متصل کنند. همچنین به لطف چیپ هوشمند به کار رفته، می‌توانید ببینید که چه چیزهایی از طریق مگ سیف به گوشی متصل شده‌اند.

با وجود MagSafe سرعت و دقت شارژ بیسیم افزایش می‌یابد. همچنین لوازم جانبی مختلفی (از جمله گیره اتصال به کیف پول، یا لنزهایی که به صورت آهن‌ربایی به پشت گوشی می‌چسبند) می‌توانند از این تکنولوژی استفاده کنند. همانند 5G انتظار داریم که با گذر زمان و دسترسی سایر تولیدکنندگان ثالث، لوازم جانبی جذاب و متفاوتی با پشتیبانی از MagSafe برای آیفون عرضه شود.

این یعنی می‌توانیم لوازم جانبی جذابی از جمله دسته بازی، پرینترهای همراه، باتری‌های بزرگ، لنزهایی که گوشی شما را به یک دوربین حرفه‌ای تبدیل می‌کند و ... را خیلی راحت و به صورت آهن‌ربایی به آیفون خود متصل کنیم.

مقایسه عملکرد سخت‌افزاری گوشی آیفون 12 

امسال هم مانند سال‌های گذشته، عملکرد سخت‌افزاری iPhone 12 ارتقاء یافته است. چیپست A14 Bionic به کار رفته در آیفون 12 با اختلاف قدرتمندترین چیپست موجود در بازار است و در بنچمارک‌ها، تمام رقبای اندرویدی را نابود می‌کند. نکته جالب توجه این که عملکرد نسخه معمولی آیفون 12، تفاوتی با نسخه گرانتر پرو نداشته و هر دو گوشی قدرت یکسانی دارند.

شارژ آیفون 12

البته تصمیم اپل مبنی بر قرار دادن 64 گیگابایت حافظه داخلی در نسخه پایه آیفون 12، قابل انتقاد به نظر می‌رسد. اگر از آن دسته افرادی هستید که زیاد عکس و فیلم می‌گیرید، قطعاً پس از چند ماه استفاده با مشکل پر شدن حافظه مواجه خواهید شد. البته حافظه 64 گیگابایتی برای افرادی که استفاده چندانی از گوشی نداشته و تنها به کارهای روزمره می‌پردازند، احتمالاً کافی خواهد بود.

طراحی و صفحه‌نمایش گوشی ایفون 12

بررسی آیفون 12

آیفون 12 از نظر طراحی نسبت به نسل گذشته کاملاً دگرگون شده و حالا با لبه‌هایی صاف و تیز همراه بوده که تا حد زیادی یادآور محصولات قدیمی این شرکت، یعنی آیفون 4 و آیفون 5 می‌باشد. همچنین اپل برای محافظت از صفحه‌نمایش iPhone 12 از پوشش جدید Ceramic Shield استفاده کرده که بر اساس ادعای این شرکت، مقاومت آن در برابر ضربه تا 4 برابر از نسل قبلی (آیفون 11) بیشتر است.

امکانات آیفون 12

صفحه‌نمایش هم بخش دیگری است که نسبت به نسخه قبلی ارتقاء یافته است. آیفون 12 حالا به یک نمایشگر OLED مجهز شده که رنگ‌های جذاب و غلیظ و رنگ مشکی واقعی را به تصویر می‌کشد. این پنل از محتوای HDR هم پشتیبانی کرده و برای تماشای فیلم و سریال ایده‌آل است. شاید تنها ایرادی که بتوان به صفحه‌نمایش آیفون 12 گرفت، عدم پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز باشد، که البته علیرغم نرخ تازه‌سازی عادی 60 هرتز، آیفون 12 تجربه‌ای چشم‌نواز و شفاف از کار با گوشی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بررسی دوربین گوشی جدید اپل

در زمینه دوربین، مجدداً شاهد دوربین دوگانه عریض و فوق عریض 12 مگاپیکسلی هستیم. عملکرد دوربین اصلی در نور کم نسبت به نسل گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. همچنین بر خلاف آیفون 11، حالا تمامی دوربین‌ها امکان استفاده از حالت شب را دارند. روشن کردن این حالت کیفیت عکس‌ها را به شکل فوق‌العاده‌ای افزایش می‌دهد. در کل، همانگونه که از پرچمدار اپل انتظار می‌رود، کیفیت عکس‌های ثبت شده با آیفون 12 در تمامی شرایط در سطح بسیار بالایی قرار دارد و این عکس‌ها از نظر جزئیات، تراز سفیدی، نوردهی و کنتراست جزو بهترین‌های بازار هستند.

بررسی آیفون 12 آیفون 12 از نظر طراحی کیفیت عکس‌های ثبت شده با آیفون 12 

(نمونه عکسهای گرفته شده با دوربین اصلی | برای مشاهده سایز واقعی، روی تصویر کلیک کنید)

آیفون 12 در زمینه باتری 

(نمونه عکسهای گرفته شده با دوربین سلفی | برای مشاهده سایز واقعی، روی تصویر کلیک کنید)

در زمینه فیلمبرداری، آیفون 12 توانایی ضبط فیلم‌های Dolby Vision با کیفیت 4K را دارد. فیلم‌های ضبط شده در این حالت کیفیتی خارق‌العاده داشته و از جزئیاتی بی‌نظیر بهره می‌برند، البته توجه داشته باشید که این فیلم‌ها حجم بسیار بالایی داشته و تنها روی نمایشگرهایی که از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند، قابل پخش هستند (روی نمایشگرهای عادی، فیلم‌ها با کیفیت عادی پخش می‌شود).

عملکرد باتری ایفون 12 خیلی مطلوب نیست

آیفون 12 , Magsafe اپل

آیفون 12 در زمینه باتری عملکردی متوسط دارد. با استفاده نسبتاً سنگین تقریباً می‌توانید یک روز (حدود 17 الی 18 ساعت) روی این گوشی حساب کنید. با استفاده سبک‌تر، گوشی تا نیمه‌های شب هم دوام می‌آورد. اما در کل باید بگوییم که عمر باتری در نسل گذشته نسبت به مدل جدید بهتر بوده است.

جمع‌بندی

گوشی آیفون 12 محصولی است که پتانسیل بسیار بالایی دارد، اما آزاد شدن و استفاده کامل از این پتانسیل، تا حد زیادی به شرکت‌ها و عوامل دیگر بستگی دارد. با توسعه بیشتر 5G در مناطق دیگر دنیا و همچنین تولید لوازم جانبی متنوع MagSafe توسط شرکت‌های ثالث، جذابیت و ارزش خرید iPhone 12 بسیار بیشتر خواهد شد. فارغ از این مسائل، به کارگیری صفحه‌نمایش OLED و استفاده از طراحی جدید قطعاً برای بسیاری از افراد به اندازه کافی جذاب بوده و آنها را به خرید آیفون جدید ترغیب خواهد کرد. اما در زمینه‌های دیگر، از جمله عملکرد سخت‌افزاری و دوربین، پیشرفت‌ها آنقدر زیاد نبوده و تفاوت زیادی با نسل قبلی احساس نمی‌شود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد