هوآوی Y9a ارزش خرید داره؟

نوید شجاعی جمعه 10 اردیبهشت 1400 - 11:00
هوآوی Y9a ارزش خرید داره؟
در این مطلب سعی داریم تا مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی هوآوی Y9a را به صورت اجمالی بررسی کنیم.

.

اگر از طرفداران پر و پا قرص گوشی‌های هوشمند باشید، حتما خبر عرضه هوآوی Y9a را شنیده‌اید. گوشی‌ای که در نوع خودش امکانات جالبی را برای هوادارانش آماده کرده است. امکاناتی مثل دوربین پاپ-آپ، قابلیت شارژ سریع 40w و طراحی زیبا تنها بخشی ازمزیت‌های این گوشی به حساب می‌آیند.در این مقاله سعی داریم شما را با این گوشی بیشتر آشنا کنیم.

طراحی و صفحه نمایش

این گوشی به گونه‌ای طراحی شده است که زیبایی آن در نگاه اول مشخص  می‌شود و شما را عاشق خود کند. از تغییر رنگ بدنه گرفته تا هاله دایره‌ای شکل دور دوربین، همه و همه زیبایی این گوشی را دوچندان می‌کند. طراحی بدنه و پوشش نانوی آن به گونه‌ای ساخته شده تا راحتی و حس خوبی را منتقل کند. استفاده از حسگر اثرانگشت در لبه‌ی کناری گوشی، نکته‌ای جالب است که هواداران گوشی‌های هوشمند به دنبال آن هستند. بی شک این نوع طراحی، راحتی در بازگشایی قفل گوشی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. Huawei Y9a دارای صفحه نمایشی به میزان 6.63 اینچ و رزولوشن آن 2400*1080 پیکسل (+FHD) است. همچنین نسبت صفحه نمایش به بدنه گوشی به رقم خیره‌کننده 92% رسیده است. بنابراین حاشیه کمتری را مشاهده خواهید کرد و از کارکردن با آن نهایت لذت را خواهید برد.

طراحی هوآوی Y9a

دوربین

نکته جالب توجه درباره دوربین این گوشی، نحوه قرارگیری و چینش ماژول می‌باشد.‌ با کمی دقت متوجه خواهید شد که این نوع طراحی، تداعی کننده دوربین‌های مخصوص عکاسی است. به محل قرارگیری فلش دقت کنید! در واقع هوآوی تلاش کرده تا حس داشتن یک دوربین تخصصی را به شما انتقال دهد. دوربین گوشی هوآوی Y9a مجهز به سیستم لنزهای چهارگانه بوده که دوربین اصلی با رزولوشن 64 مگاپیکسل درکنار دوربین‌های تشخیص عمق، اولتراواید و دوربین ماکرو، تجربه‌ای بی‌نظیر از عکاسی را برای شما رقم خواهد زد. همچنین قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K از دیگر ویژگی‌های مهم این دوربین ‌است.

دوربین سلفی پاپ-آپ نیز تجربه‌ای متفاوت از عکاسی را برای شما به ارمغان می‌آورد. تکنولوژی پاپ-آپ باعث می‌شود تا دوربین سلفی جایی را روی صفحه نمایش اشغال نکند. در نتیجه صفحه نمایشی بدون بریدگی خواهید داشت. با یک انگشت دو بار نمایشگر را لمس نمایید تا اسکرین‌شات بگیرید. اگر همین کار را با دو انگشت انجام دهید، از صفحه فیلم می‌گیرد. همچنین اگر یک مرتبه روی صفحه بزنید و با دست، حرف S را بکشید، می‌توانید مجدداَ از صفحه اسکرین‌شات بگیرید.

عکس دوربین گوشی Y9a
(جهت مشاهده اندازه واقعی تصویر، روی آن کلیک نمایید)

سخت افزار و سیستم عامل

هوآوی Y9a با سیستم عامل اندروید 10 به بازار عرضه و با توجه به بازار هدف با دو ظرفیت 128 و 6 گیگابایت رم یا 256 و 8 گیگابایت رم روانه بازار شده است. چیپست یا تراشه هشت هسته‌ای  آن عملکرد خوبی دارد به طوری که شما از کار کردن با آن خسته نخواهید شد. در مجموع هوآوی وای 9 اِی از نظر سخت افزاری استانداردهای لازم را برای یک گوشی میان‌رده دارد.

حافظه داخلی هوآوی وای 9 ای

باتری

به طور معمول گوشی‌های میان‌رده باتری‌هایی حدود 5000-4000 میلی‌آمپر-ساعتی دارند و Y9a نیز در این دسته قرار دارد. باتری این گوشی به گونه‌ای ساخته شده تا به سرعت شارژ شود و تا مدت زیادی دوام داشته باشد. باتری این گوشی با ظرفیت 4200 میلی‌آمپرساعتی و قابلیت سوپر شارژ 40 واتی خود در کمتر از 30 دقیقه، بیش از 70% شارژ خواهد شد.

باتری هوآوی Y9a

در این مطلب سعی کردیم تا مهم‌ترین ویژگی‌های Y9a را به صورت اجمالی بررسی کنیم. این موارد 4 تا از محبوب‌ترین معیارهای انتخاب گوشی هوشمند به شمار می‌روند. هرچند که در نهایت انتخاب به عهده شماست، در صورتی که هرکدام از موارد بالا برایتان اولویت داشته باشد Huawei Y9a می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد!

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد