مهمترین قابلیت ها و تغییرات نینتندو سوییچ OLED نسبت به نسل قبل

آداک 24 یکشنبه 20 تیر 1400 - 13:00
مهمترین قابلیت ها و تغییرات نینتندو سوییچ OLED نسبت به نسل قبل

این کنسول شاید همان نسخه ی Pro نباشد که منتظرش بودیم، ولی ویژگی های دوست داشتنی زیادی در نینتندو سوییچ جدید وجود دارد. در اینجا تمام چیزهایی که نیاز است بدانید را می خوانید!

پایان دادن به شایعات با انتشار نسخه نینتندو سوییچ OLED

طی 2 سال گذشته، شایعاتی راجع به نسخه ی Pro این کنسول محبوب، یعنی نینتندو سوییچ شنیده شد. امسال شایعات به قدری بیشتر شد که مطمئن شدیم که این دستگاه پیش از پایان سال 2021 عرضه می شود. از قرار معلوم انتظارات ما از این دستگاه هم درست بود، هم غلط چرا که مدل OLED نینتندو سوییچ معرفی شد.

با وجود اینکه این یک مدل به روز شده از نسخه ی اصلی کنسول سوییچ می باشد، اما قابلیت ها و ویژگی های آن نزدیک به نسخه ی Pro ای که ما انتظارش را داشتیم نیست. اما هنوز هم نکات زیادی راجع به این کنسول جدید وجود دارد که شما را عاشق این دستگاه کند.

در ادامه تمام چیزهایی که باید راجع به این کنسول جدید بدانید را می خوانید!

ویژگی های نینتندو سوییچ مدل OLED چیست؟

ویژگی های نینتندو سوییچ مدل OLED

نینتندو سوییچ مدل OLED که 15 تیر ماه سال جاری معرفی شد، از لحاظ قابلیت ها و امکانات درست مانند نسخه ی معمولی نینتندو سوییچ است که در اسفند 1395 معرفی شد. این کنسول یک کنسول هیبریدی است این ویژگی باعث شده که به راحتی نینتندو سوییچ OLED از حالت یک کنسول بازی دستی به یک کنسول ثابت تبدیل شده و به تلویزیون متصل می شود. کنترلر Joy-Con در دو طرف کنسول وجود دارد که تفاوتی با نسخه ی معمولی ندارد. تمامی بازی ها و برنامه های معمولی Switch روی این دستگاه نیز قابل اجراست و بیشتر قابلیت های این دستگاه مانند پردازنده، باطری و رم درست شبیه به نسخه معمولی است.

گرچه نینتندو چند ویژگی منحصر به فرد را به این دستگاه اضافه کرده که این کنسول را بهتر کند ( در بخش بعد بیشتر می خوانید ). این ویژگی ها کنسول جدید را تبدیل به کنسول برتر در مقایسه با سوییچ معمولی و نسخه ی قابل حمل سوییچ لایت می کنند. اما این تغییرات این کنسول را تبدیل به Switch Pro یا Switch 2 نمیکند چرا که تغییر زیادی نسبت به نسل قبل اتفاق نیفتاده است.

سابقه ی نینتندو در تغییرات ویژگی های کنسول های خود

تاریخ عرضه عمومی نینتندو سوییچ OLED

در حقیقت این دومین بار است که نینتندو دست به ایجاد تغییراتی در ویژگی های سوییچ می زند. این کار اولین بار در مرداد 1398 انجام شد و طی آن نینتندو پردازنده ی دستگاه را از  Nvidia Tegra X1 به Tegra X1 Plus تغییر داد که منجر به افزایش کارکرد باتری شد. از آنجایی که تغییرات این ویژگی آنچنان بزرگ نبود، نینتندو اسم جدیدی برای این دستگاه جدید انتخاب نکرد و با همان اسم قبلی به بازار عرضه شد.

احتمال اینکه نینتندو در حال ساخت نسخه ی Pro باشد بسیار بالاست اما بیشتر شایعات مربوط به مدل OLED بودند، از این جهت ما پیشنهاد می کنیم که به این زودی منتظر معرفی Switch Pro نباشید.

نینتندو سوییچ و مدل OLED: کدام قابلیت ها تغییر کرده است؟

واضح ترین ویژگی ای که تغییر کرده است اضافه شدن پنل OLED است که در مقایسه با صفحه نمایشگر LCD نسخه قدیمی که تصاویر کیفیت پایین تری عرضه می کرد یک پیشرفت است. همینطور این پنل OLED هفت اینچی از نظر فیزیکی هم بزرگتر از نسخه ی معمولی سوییچ ( 6.2 اینچ ) می باشد.

متاسفانه صفحه نمایشگر بزرگتر با رزولوشن بهتر همراه نیست و خروجی این دستگاه به تنهایی 720 و در صورت اتصال به تلویزیون 1080 است، درست مثل Switch معمولی.

ویژگی دیگری که در این دستگاه تغییر کرده است. ظرفیت داخلی دستگاه است که اکنون 64 گیگابایت است که دو برابر ظرفیت مدل قبلی است. همینطور پایه ی دستگاه نیز دستخوش تغییراتی شده که کل بخش پشتی دستگاه را پوشش می دهد و قابل تنظیم است که مشکل عمده ای را از سر راه گیمرها بر می دارد. طبق گفته ی نینتندو کیفیت صدا نیز بهتر شده اما توضیحات دقیقی راجع به این زمینه نمی دهد.

یک تغییر چشمگیر دیگر، اضافه شدن قابلیت اتصال به شبکه با درگاه LAN به داک دستگاه می باشد که این قابلیت در نسخه ی قبلی وجود نداشت و باید آن را بصورت یک آداپتور جداگانه خریداری می کردید

تاریخ عرضه عمومی نینتندو سوییچ OLED

خرید نینتندو سوییچ Oled

مدل OLED نینتندو سوییچ 16 مهر سال جاری با قیمت $349 روانه ی بازار خواهد شد که فقط $50 گران تر از مدل معمولی سوییچ و $150 گران تر از مدل سوییچ لایت می باشد.

این مدل جدید با ترکیب رنگی جدید با جوی داک و داک سفید همراه است. همینطور مدلی کلاسیک با رنگ آبی نئون و قرمز نئون برای جوی کان ها و مشکی برای داک نیز عرضه خواهد شد.

آیا نینتندو سوییچ oled از بازی های نسل قبلی نینتندو پشتیبانی میکند ؟

تمامی بازی های فعلی نینتندو سوییچ و لوازم جانبی رسمی ( من جمله جوی کان ) با مدل OLED نینتندو سوییچ همگام هستند.

تاریخ انتشار نینتندو سوییچ جدید چه زمانی است ؟

مدل OLED نینتندو سوییچ 16 مهر سال جاری روانه بازار خواهد شد

آیا خرید نینتندو سوییچ جدید معقول است ؟

با توجه به امکانات و ویژگی هایی که به این دستگاه اضافه شده است خرید این دستگاه میتواند رضایت شما را به دلیل بهبود کیفیت ساخت و قابلیت های سخت افزاری ای که به آن اضافه شده داشته باشد

خرید نینتندو سوییچ Oled در ایران چه زمانی امکان پذیر است ؟

در نظر داشته باشید که با توجه به کمبود جهانی چیپست و محبوبیت شگفت انگیز کنسول های سوییچ، خرید این کنسول هنگام عرضه مشکل خواهد بود که آن را تبدیل به یک کادوی غافلگیر کننده می کند. اما با کمی تاخیر در سایت آداک 24 میتوانید این کنسول محبوب را خریداری کنید

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد