به چه کالاهایی می گوییم پرتابل؟

نوید شجاعی جمعه 10 اردیبهشت 1400 - 11:00
به چه کالاهایی می گوییم پرتابل؟

اگر اخبار مربوط به گجت‌ و صنعت تکنولوژی را دنبال کرده باشید و یا قصد خرید محصولات الکترونیکی جدید را داشتید، حتما برای شما پیش آمده بود که با واژه Portable یا همان پرتابل برخورد داشته باشید. و شاید برای شما سؤال پیش آمده باشد که این کلمه به چه معنی است؟

پُرتِبِل یا پرتابل یک واژه انگلیسی است که معنای آن در فارسی «قابل حمل» می‌باشد. به عبارت دیگر، هر چیزی را که بتوانیم به سادگی از یک جا برداریم و به جای دیگر منتقل کنیم، پرتابل یا قابل حمل می‌گوییم.

حافظه قابل حمل

دستگاه‌های قابل حمل معمولاً اندازه‌ای کوچک و وزنی اندک دارند و به راحتی می‌توان آنها را جابه‌جا کرد. یکی از رایج‌ترین دستگاه‌های پرتابل که همه ما با آن آشنایی داریم و به قدری در زندگی ما عادی شده که شاید حتی متوجه آن نباشیم، کامپیوتر قابل حمل یا همان لپ‌تاپ است. علاوه بر کامپیوترها، انواع وسایل دیگر از جمله پرینتر، هارد دیسک و SSD، شارژر (که به آن پاوربانک می‌گوییم)، مانیتور، اسپیکر و ... به صورت پرتابل و قابل حمل وجود دارند.

به طور کلی هر وسیله الکترونیکی که در اطراف خود مشاهده می‌کنید، می‌تواند یک نسخه قابل حمل هم داشته باشد.

مردم همواره به دنبال داشتن یک زندگی راحت‌تر هستند و تکنولوژی نیز همیشه در همین جهت گام بر می دارد، در نتیجه شرکت‌های مختلف با تولید نسخه‌های قابل حمل محصولات محبوب بین کاربران، به آنها این امکان را می‌دهند که در هر مکان و هر زمانی که بخواهند، از این امکانات استفاده کنند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد