حافظه RAM چیست؟

نوید شجاعی جمعه 10 اردیبهشت 1400 - 11:00
حافظه RAM چیست؟

.

حافظه RAM چیست و چه اهمیتی در گوشی هوشمند دارد؟

کلمه RAM مخفف عبارت Random Access Memory است که به معنای حافظه دسترسی تصادفی می‌باشد، البته برای این که بدانید حافظه RAM چه کاری انجام می‌دهد، اصلاً لازم نیست معنای این کلمه را بدانید. اگر بخواهیم به صورت خودمانی توضیح دهیم، رم یک حافظه فوق‌العاده سریع است (خیلی سریع‌تر از حافظه داخلی گوشی که عکس‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های خود را روی آن ذخیره کرده‌اید) که کمک می‌کند گوشی موبایل شما سریع‌تر کار کند. اگر حافظه داخلی را یک کوله‌پشتی فرض کنیم، رم مانند یک جیب است، قطعاً شما خیلی سریع‌تر می‌توانید چیزی را که می‌خواهید، از جیب خود بیرون بیاورید.

حافظه رام گوشی

وقتی که گوشی خود را روشن می‌کنید و برنامه‌ای را باز می‌کنید، گوشی بخش اعظمی از اطلاعات سیستم عامل و برنامه را از حافظه داخلی به حافظه رم منتقل کرده تا بتوانید با سرعت بالا از امکانات گوشی و آن برنامه استفاده کنید. وقتی که کارتان با آن برنامه تمام شد، گوشی برنامه را در داخل رم نگه می‌دارد، حتی اگر برنامه دیگری را باز کنید. حتماً دقت کرده‌اید که خیلی وقت‌ها، زمانی که به یک برنامه برمی‌گردید و دوباره آن را باز می‌کنید، همان محتوایی را می‌بینید که قبلاً روی صفحه بوده است، علت این است که برنامه در RAM باز بوده و به طور کامل بسته نشده است. در واقع برنامه‌ها تا جای ممکن، در پس‌زمینه و در حافظه رم باقی مانده تا زمانی که به آن نیاز داشتید، با سرعت بیشتری اجرا شوند.

گوشی‌هایی که به رم‌های بالاتر و پیشرفته‌تر مجهز هستند، هنگام جابه‌جایی بین برنامه‌های مختلف، عملکرد بهتری ارائه داده و در نتیجه دفعات کمتری پیش می‌آید که برنامه دوباره از اول اجرا شود. در صورتی که رم گوشی شما پر باشد، گوشی کندتر شده و هر بار که یک برنامه را باز می‌کنید، باید زمان بیشتری را منتظر بمانید، چرا که برنامه باید از ابتدا اجرا شود. در نتیجه با داشتن رم بالاتر، برنامه‌ها سریع‌تر اجرا شده و در نتیجه، گوشی هوشمند شما نیز سریع‌تر خواهد بود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد