قابلیت‌ها و امکانات مخفی شیائومی Redmi Note 8 Pro

آداک 24 چهارشنبه 21 مهر 1400 - 13:00
قابلیت‌ها و امکانات مخفی شیائومی Redmi Note 8 Pro

.

گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 8 Pro در تاریخ 7 شهریور 1398 توسط کمپانی شیائومی معرفی شد. گوشی شیائومی نوت 8 پرو با توجه به مشخصات و قیمتی که دارد در گروه گوشی‌های میان رده شیائومی قرار می‌گیرد. اگر شما به تازگی قصد خرید گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro را دارید و یا قبلا این گوشی را خریداری کرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده حرفه‌ای‌تر از این گوشی، با آموزش ترفندهای مخفی شیائومی Redmi Note 8 Pro در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

  1. حذف تبلیغات در گوشی Redmi Note 8 Pro

ترفندهای مخفی شیائومی Redmi Note 8 Pro

گرچه امکان حذف کلی تبلیغات در این گوشی برای شما ممکن نیست، اما شما می‌توانید آنها را از بعضی از جاها حذف کنید. برای این کار آموزش زیر را دنبال کنید.

حذف تبلیغات در گوشی Redmi Note 8 Pro

حذف پیشنهادات در صفحه اصلی: انگشتتان را روی یک بخش از صفحه اصلی نگه دارید و روی تنظیمات ضربه بزنید. حالا از بخش تنظیمات launcher، پیشنهادات را غیر فعال کنید.

حذف اپلیکیشن‌های پیشنهادی از App Vault: بخش app vault که چپ ترین صفحه در صفحه اصلی گوشی‌های شیائومی است، به شما پیشنهاد اپلیکیشن هم می‌دهد. شما همینطور از این بخش می‌توانید استفاده کنید و آن را بر اساس نیازهای خود شخصی‌سازی کنید.

حذف تبلیغات در گوشی Redmi Note 8 Pro

غیر فعال کردن اسکنر اپلیکیشن: شما همینطور هر زمان که اپلیکیشنی را نصب می‌کنید، پیشنهادات و تبلیغاتی را در اسکنر اپلیکیشن‌ها خواهید دید. برای غیر فعال کردن این قابلیت، روی آیکون تنظیمات ضربه بزنید و سپس تمام گزینه‌هایی که در تصویر مشخص شده‌اند را غیر فعال کنید.

همینطور شما می‌توانید محتوای نمایش داده شده در مجله‌ی قفل صفحه را هم غیر فعال کنید. برای این کار وارد بخش تنظیمات، و بعد wallpaper شوید و یا تبلیغات را از اپلیکیشن‌هایی مثل Cleaner ،Applock ،File Manager ،Browser و غیره غیر فعال کنید.

  1. قابلیت Dark Mode و تنظیم رنگ‌ها در گوشی Redmi Note 8 Pro

قابلیت Dark Mode و تنظیم رنگ‌ها در گوشی Redmi Note 8 Pro

اگر قصد دارید از این قابلیت استفاده کنید وارد بخش تنظیمات و بعد صفحه نمایش (display) شوید و قابلیت Dark Mode را فعال کنید.

از همان بخش شما به بخش تنظیم دمای رنگ‌ها هم دسترسی دارید و می‌توانید دمای رنگ‌ها را کمتر کنید تا چشمانتان کمتر اذیت شوند. شخصی‌سازی رنگ فقط برای حالت automatic contrast کارایی دارد.

  1. تار کردن اپلیکیشن‌های اخیر در گوشی Redmi Note 8 Pro

تار کردن اپلیکیشن‌های اخیر در گوشی Redmi Note 8 Pro

بخش اپلیکیشن‌های اخیر نمایی کوچک از اپلیکیشن‌ها را به نمایش می‌گذارد که این می‌تواند فضای شخصی شما را به خطر بیندازد. فرض کنید شما بطور عادی در حال انتخاب از بین اپلیکیشن‌های اخیر هستید و یک نفر باقیمانده پول حساب بانکی شما یا یک پیام شخصی را ببیند. 

گوشی Redmi Note 8 Pro این امکان را برای کاربران فراهم کرده است تا این نمای کوچک تار شود. برای این کار با نگه داشتن انگشتتان روی صفحه اصلی وارد بخش تنظیمات صفحه اصلی شوید. حالا روی More ضربه بزنید و قابلیت Blur Preview را فعال کنید. در این بخش شما می‌توانید از بین اپلیکیشن‌ها انتخاب کنید که کدام تار شود و کدام تار نشود.

  1. پاسخ‌های سریع در گوشی Redmi Note 8 Pro

پاسخ‌های سریع در گوشی Redmi Note 8 Pro

برای وارد کردن پاسخ‌های پیش فرض و سریع وارد بخش تنظیمات و بعد special features شوید و این قابلیت را فعال کنید. وقتی این قابلیت را فعال کردید، شما یک فضا در اعلان‌های دریافتی می‌بینید که به شما امکان پاسخ سریع بدون خارج شدن از اپلیکیشن‌ها را می‌دهد.

  1. ضبط مکالمه در گوشی Redmi Note 8 Pro

ضبط مکالمه در گوشی Redmi Note 8 Pro

شیائومی هم مانند شرکت‌های سامسونگ، اُپو و وان پلاس دارای یک قابلیت شناسایی تماس در بخش تنظیمات تماس است. این قابلیت عملکرد خوبی دارد و با کسب محبوبیت بیشتر بهتر هم خواهد شد. برای دسترسی به این قابلیت وارد بخش تنظیمات اپلیکیشن تماس شوید.

ضبط مکالمه در گوشی Redmi Note 8 Pro

در همین بخش، امکان ضبط مکالمات تلفنی هم برای شما امکان‌پذیر است و شما می‌توانید این قابلیت را طوری تنظیم کنید که در صورت تماس یک شماره یا مخاطب خاص، گوشی شروع به ضبط مکالمه کند.

  1. تنظیمات صدا و هدفون در گوشی Redmi Note 8 Pro

تنظیمات صدا و هدفون در گوشی Redmi Note 8 Pro

اگر شما از طرفداران موزیک هستید و ترجیح می‌دهید که موزیک را در بهترین کیفیت گوش کنید، امکان تنظیم صدا در بخش تنظیمات، صدا و ویبره (sound and vibration) و بعد earphones برای شما فراهم شده است.

اگر شما به شخصی‌سازی صدا علاقه دارید و یا صاحب یک هدفون شیائومی هستید، این قابلیت می‌تواند برای شما کاربردی باشد.

  1. پایش و محدود کردن مدت زمان استفاده از گوشی در Redmi Note 8 Pro

با اینکه گوشی‌های هوشمند جزو لوازم حیاتی زندگی ما محسوب نمی‌شوند اما هنوز هم یکی از اصلی‌ترین دلایلی هستند که حواس ما را از کار پرت می‌کنند و جلوی کارایی ما را می‌گیرند و در کل سلامت ما را به خطر می‌اندازند. به همین دلیل مدیریت مدت زمان صرف شده در گوشی اهمیت زیادی دارد. 

پایش و محدود کردن مدت زمان استفاده از گوشی در Redmi Note 8 Pro

این قابلیت کاربردی به شما امکان حفظ سلامت دیجیتال را می‌دهد. برای فعالسازی این قابلیت وارد بخش تنظیمات، و بعد Digital Wellbeing ، و بعد dashboard شوید. در این بخش شما می‌توانید برای هر اپلیکیشن یک زمان مشخص تعیین کنید تا بعد از تمام شدن زمان تعیین شده، آن اپلیکیشن به طور خودکار بسته شود. این اپلیکیشن‌ها هنوز کارایی کامل دارند اما آیکون آنها به رنگ طوسی در می‌آید.

  1. سریع‌تر کردن قابلیت تشخیص چهره در گوشی Redmi Note 8 Pro

سریع‌تر کردن قابلیت تشخیص چهره در گوشی Redmi Note 8 Pro

اگر ترجیح می‌دهید که برای باز کردن قفل صفحه از قابلیت تشخیص چهره استفاده کنید، می‌توانید این کار را با فعال کردن قابلیت raise to wake حتی سریع‌تر کنید. به محض اینکه شما گوشی‌تان را از روی میز یا زمین بردارید، گوشی چهره‌ی شما را تشخیص خواهد داد و قفل صفحه را برای شما باز می‌کند. برای فعال کردن این قابلیت وارد بخش تنظیمات، قفل صفحه و بعد raise to wake شوید.

  1. تغییر عملکرد دکمه‌ها در گوشی Redmi Note 8 Pro

تغییر عملکرد دکمه‌ها در گوشی Redmi Note 8 Pro

شما می‌توانید دکمه‌ها را طوری تنظیم کنید که با فشردن آنها، یک اپلیکیشن باز شود یا یک قابلیت برای شما فعال شود. تمام تنظیمات مرتبط به دکمه‌ها و شورتکات‌ها از بخش تنظیمات، additional settings، و buttons and shortcuts قابل دسترسی است. برای حذف کامل نوار ناوبری وارد بخش تنظیمات، و بعد full screen display شوید و gestures را انتخاب کنید.

  1. غیر فعال کردن اعلان‌های شناور در گوشی Redmi Note 8 Pro

غیر فعال کردن اعلان‌های شناور در گوشی Redmi Note 8 Pro

اعلان‌های شناور می‌توانند حواس شما را از کارتان پرت کنند و برای شما مزاحمت ایجاد کنند. در عین حال این اعلان‌های شناور می‌توانند برای مواقعی که منتظر پیامی هستید بسیار کاربردی باشند. گوشی Redmi Note 8 Pro به شما این امکان را می‌دهد تا این قابلیت را برای بعضی از اپلیکیشن‌ها فعال کنید. برای این کار وارد بخش تنظیمات، اعلان‌ها (notifications) ، floating notifications شوید و اپلیکیشن‌های مورد نظر را انتخاب کنید.

.

[ ممنون که تا انتهای این آموزش همراه سایت آداک 24 بودید ]

.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد