قابلیت‌ها و امکانات مخفی شیائومی Poco M3

آداک 24 شنبه 6 شهریور 1400 - 13:00
قابلیت‌ها و امکانات مخفی شیائومی Poco M3

.

گوشی موبایل Poco M3 از سری گوشی‌های پر فروش برند شیائومی می‌باشد. شیائومی پوکو ام 3 در بخش سخت افزار از یک تراشه‌ی Snapdragon 662 با 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم بهره می‌برد.گوشی میان رده شیائومی دارای دوربین سه گانه 48 مگاپیکسلی و باتری 6000 میلی آمپر ساعتی می‌باشد.

.

 برای مشاهده کمترین قیمت Poco M3 اینجا کلیک کنید

.

در ادامه شما را با مهمترین قابلیت‌های مخفی گوشی Poco M3 آشنا می‌کنیم :

نحوه‌ی فعال و غیر فعال کردن حالت dark mode در Poco M3

برای فعال یا غیر فعال کردن حالت dark mode در گوشی شیائومی Poco M3 به بخش تنظیمات، و بعد صفحه نمایش (display) بروید و حالت dark mode یا dark mode را بر اساس نیازتان انتخاب کنید. شما همینطور این امکان را دارید که ساعات مشخصی را برای دستگاه مشخص کنید که حالت dark mode بطور خودکار برای شما فعال شود.

نحوه فعال کردن حالت ذخیره باتری (ultra battery saver)

اگر می‌خواهید در مصرف باتری گوشی‌تان صرفه‌جویی کنید می‌توانید از این حالت استفاده کنید که مصرف باتری شما را کاهش می‌دهد. برای فعال کردن این قابلیت وارد بخش تنظیمات، و باتری و عملکرد شوید و گزینه‌ی ultra battery saver را فعال کنید. با این کار، قابلیت‌های پر مصرف گوشی هوشمند شما محدود می‌شود و عملکرد کلی دستگاه به برقراری تماس، ارسال پیام و اتصال به اینترنت کاهش پیدا می‌کند.

نحوه‌ی تغییر نوع و اندازه فونت

برای تغییر نوع و اندازه فونت به بخش تنظیمات، و صفحه نمایش بروید. پایین بیایید و روی اندازه متن (text size) ضربه بزنید تا فونت گوشی را تغییر دهید. انگشتتان را روی گزینه‌ی آبی رنگ نگه دارید و به سمت چپ یا راست بکشید تا اندازه‌ی متن گوشی را تغییر دهید.

نحوه فعال و غیر فعال کردن لوگوی شیائومی بر روی عکس‌ها

برای اینکه لوگوی شیائومی را از روی عکس‌ها حذف کنید کافیست دوربین را باز کنید و روی 3 نقطه‌ی عمودی بر گوشه راست بالای صفحه ضربه بزنید و وارد تنظیمات شوید. روی watermark ضربه بزنید و آن را غیر فعال کنید. اگر می‌خواهید یک متن شخصی‌سازی شده را بر روی عکس‌ها قرار دهید، روی custom watermark ضربه بزنید و هر چه که می‌خواهید تایپ کنید، روی save ضربه بزنید تا متن مورد نظر را ذخیره کنید. حالا متن شما روی عکس‌ها قابل نمایش خواهد بود.

نحوه فعال کردن قابلیت quick ball در گوشی Poco M3

این قابلیت برای ناوبری آسان روی صفحه نمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای فعالسازی آن باید وارد بخش تنظیمات و بعد تنظیمات بیشتر شوید و روی quick ball ضربه بزنید. سپس روی نشانگر آن ضربه بزنید و شورتکات‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نحوه نمایش دادن وضعیت حافظه‌ی دستگاه

اگر می‌خواهید وضعیت حافظه یا رم دستگاه بر روی صفحه نمایش شما نشان داده شود، وارد بخش تنظیمات، و صفحه اصلی (home screen) شوید و show memory status را انتخاب کنید. حالا وضعیت حافظه دستگاه شما در بخش اپلیکیشن‌های اخیر نمایش داده خواهد شد.

نحوه فعال کردن قفل اپلیکیشن‌ها (app lock)

شما می‌توانید از اپلیکیشن از پیش نصب شده برای قفل کردن اپلیکیشن‌هایتان استفاده کنید تا امنیت بیشتری داشته باشید. برای فعال کردن این قابلیت وارد تنظیمات و بعد اپلیکیشن‌ها شوید. روی app lock ضربه بزنید و این قابلیت را فعال کنید.

نحوه تغییر اندازه آیکون‌ها

اگر می‌خواهید اندازه‌ی آیکون اپلیکیشن‌ها را تغییر دهید، وارد بخش تنظیمات شوید و روی home screen و بعد روی customize layout ضربه بزنید. حالا اندازه‌ی آیکون را بر اساس سلیقه‌ی خود انتخاب کنید تا این تغییر روی آیکون‌ها اعمال شود.

نحوه تغییر حالت رنگی صفحه نمایش

برای این کار وارد بخش تنظیمات، و بعد صفحه نمایش شوید. روی color scheme ضربه بزنید و از بین گزینه‌های خودکار، اشباع شده و استاندارد بر اساس سلیقه‌تان انتخاب کنید.

نحوه پیدا کردن مشخصات سخت افزاری گوشی

برای دسترسی به این مشخصات، وارد بخش تنظیمات و بعد درباره گوشی (about phone) شوید. حالا شما لیستی از تمام مشخصات گوشی را مشاهده خواهید کرد.

نحوه تغییر زنگ گوشی

برای تغییر زنگ گوشی روی بخش صدا و ویبره (sound and vibration) ضربه بزنید و زنگ گوشی را انتخاب کنید. روی POCO‌‌-all ringtones ضربه بزنید و زنگ مورد علاقه خود را از بین آهنگ‌های شخصی، صداهای ضبط شده و زنگ‌های پوکو انتخاب کنید.

نحوه گرفتن اسکرین شات در گوشی Poco M3

برای گرفتن اسکرین شات کافیست دکمه کم کردن صدا و دکمه پاور را به طور همزمان فشار دهید. فرض کنید قصد دارید از یک صفحه از مرورگر اسکرین شات بگیرید، اگر صفحه قابلیت پایین رفتن را دارد می‌توانید قابلیت scroll را بزنید تا ادامه‌ی صفحه هم در اسکرین شات قرار بگیرد. شما همینطور می‌توانید 3 انگشتتان را روی صفحه به سمت پایین بکشید تا اسکرین شات گرفته شود.

نحوه استفاده از قابلیت شفاف کردن صدای اسپیکر

برای انجام این کار وارد بخش تنظیمات و بعد تنظیمات بیشتر شوید و clear speaker را انتخاب کنید. انجام این کار 30 ثانیه به طول می‌انجامد که نتیجه‌ی آن کیفیت صدای بهتر و حذف نویز اسپیکر است.

نحوه استفاده از قابلیت dual apps

شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید دو اکانت جداگانه در یک اپلیکیشن داشته باشید. برای فعالسازی این قابلیت وارد بخش تنظیمات و بعد اپلیکیشن‌ها شوید و گزینه‌ی dual apps را انتخاب کنید. حالا از میان لیست اپلیکیشن‌ها، اپلیکیشن‌‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نحوه فعالسازی نمایش درصد باتری در بخش بالایی صفحه نمایش

برای فعالسازی این قابلیت، وارد بخش تنظیمات و بعد صفحه نمایش شوید و روی control centre and notification shade ضربه بزنید. روی battery indicator ضربه بزنید و بر اساس سلیقه‌تان این قابلیت را فعال کنید.

نحوه نمایش سرعت اینترنت در بخش بالایی صفحه نمایش

اگر مایلید که سرعت اینترنت در بخش بالایی صفحه نمایش داده شود، کافیست وارد بخش تنظیمات و بعد صفحه نمایش شوید و روی control centre and notification shade ضربه بزنید. گزینه‌ی سرعت اینترنت را انتخاب کنید تا این قابلیت برای شما فعال شود.

نحوه قفل کردن گوشی با قابلیت double tap

با فعال کردن این قابلیت شما می‌توانید گوشی خود را با دو بار ضربه زدن بر روی صفحه نمایش قفل کنید. برای فعال کردن این قابلیت وارد بخش تنظیمات و بعد صفحه‌ی اصلی شوید و double tap را انتخاب کنید.

نحوه روشن کردن دستگاه با بلند کردن گوشی

با فعال کردن این قابلیت، هر وقت که شما گوشی را از حالت افقی به حالت عمودی در بیاورید یا گوشی را بلند کنید، صفحه برای شما روشن می‌شود. برای فعالسازی این قابلیت وارد بخش تنظیمات، و قفل صفحه شوید و raise to wake را فعال کنید.

نحوه روشن کردن گوشی با قابلیت double tap

با فعال کردن این قابلیت شما می‌توانید گوشی خود را با دو بار ضربه زدن بر روی صفحه نمایش قفل کنید. برای فعالسازی این قابلیت وارد بخش تنظیمات و بعد قفل صفحه شوید و double tap to wake را فعال کنید.

نحوه فعالسازی گزینه‌ برنامه‌نویسی

وارد بخش تنظیمات و بعد درباره گوشی شوید و روی MIUI version 7 مرتبه ضربه بزنید تا  این قابلیت برای شما فعال شود.

نحوه استفاده از گوشی Poco M3 با یک دست

اگر دست کوچکی دارید یا گوشی برای دست شما بزرگ است، این قابلیت می‌تواند برای شما کاربردی باشد. وارد بخش تنظیمات شوید و روی تنظیمات بیشتر شوید و روی حالت استفاده با یک دست (one handed mode) ضربه بزنید. شما می‌توانید اندازه صفحه نمایش را به 4.5 ، 4 یا 3.5 اینچ تغییر دهید.

نحوه ضبط ویدیو (screen record) از صفحه نمایش در Poco M3

برای ضبط ویدیو از صفحه نمایش کافیست صفحه را از بالا به پایین بکشید تا به بخش شورتکات‌ها دسترسی پیدا کنید. روی آیکون screen recorder ضربه بزنید. به محض اینکه روی این قابلیت ضربه بزنید ضبط ویدیو شروع می‌شود. اگر می‌‌خواهید به بخش تنظیمات اسکرین ریکورد دسترسی پیدا کنید روی گزینه‌ی 3 نقطه در گوشه‌ی راست بالا ضربه بزنید تا رزولوشن، کیفیت ویدیو، افقی یا عمودی بودن، منبع صدا، فریم ریت و ... را به دلخواه تنظیم کنید.

نحوه دسترسی به IP address گوشی شیائومی Poco M3

وارد بخش تنظیمات، و بعد درباره دستگاه (about device) شوید. حالا status را انتخاب کنید و پایین بیایید تا IP address دستگاه را مشاهده کنید.

نحوه دسترسی به شماره IMEI گوشی Poco M3

وارد بخش تنظیمات، و بعد درباره دستگاه (about device) شوید. حالا status را انتخاب کنید و پایین بیایید تا شماره IMEI دستگاه را مشاهده کنید.

.

.

  1. [ ممنون که تا انتهای این آموزش همراه سایت آداک 24 بودید ]

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد