قابلیت‌ها و امکانات مخفی سامسونگ Galaxy A02s

آداک 24 چهارشنبه 31 شهریور 1400 - 13:00
قابلیت‌ها و امکانات مخفی سامسونگ Galaxy A02s

.

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A02s در تاریخ 4 آذر 1399 توسط کمپانی سامسونگ معرفی شد. گوشی سامسونگ ای 02 اس با توجه به مشخصات و قیمتی که دارد در گروه گوشی‌های اقتصادی و مقرون به صرفه‌ی سامسونگ قرار می‌گیرد. اگر شما به تازگی قصد خرید گوشی سامسونگ Galaxy A02s را دارید و یا قبلا این گوشی را خریداری کرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده حرفه‌ای‌تر از این گوشی، با آموزش ترفندهای مخفی سامسونگ Galaxy A02s در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

آموزش بازیابی لیست مخاطبین در گوشی Galaxy A02s

  1. یک بک آپ از لیست مخاطبین روی سیم کارت ذخیره کنید

بهترین راه برای بازیابی لیست مخاطبین، جلوگیری از از دست دادن آنها بطور کلی است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک کپی از لیست مخاطبین خود را روی سیم کارت ذخیره کنید. با انجام این کار شما می‌توانید حتی در صورت خراب شدن گوشی، لیست مخاطبین را نجات دهید. شما همینطور می‌توانید یک کپی از لیست مخاطبین خود را روی کامپیوتر شخصی خود ذخیره کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم که یک کپی از لیست مخاطبین روی سیم کارت و یک کپی از لیست مخاطبین روی کامپیوتر داشته باشید، در این صورت حتی اگر سیم کارت شما هم بسوزد، شما لیست مخاطبین‌تان را از دست نمی‌دهید.

  1. بازیابی اطلاعات با استفاده از اکانت جیمیل (Gmail)

کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی امکان همگام‌سازی گوشی‌شان با اکانت جیمیل را دارند که در نتیجه می‌توانند لیست مخاطبین‌شان را به اکانت جیمیل انتقال دهند (گاهاً شاید شما مجبور شوید لیست مخاطبین را ابتدا به کارت حافظه خارجی انتقال دهید). زمانی که نیاز بود تا از لیست مخاطبین ذخیره شده روی اکانت جیمیل استفاده کنید، کافیست وارد اکانت جیمیل‌تان شوید، وارد بخش منو شوید و از میان گزینه‌های موجود مخاطبین را انتخاب کنید. تمامی افراد موجود در لیست مخاطبین شما در این لیست وجود دارند. برای استفاده از این قابلیت، ممکن است شما در ابتدا نیاز به همگام‌سازی دستگاه با اکانت جیمیل را داشته باشید. لازم به ذکر است که این قابلیت فقط در دستگاه‌های اندرویدی قابل استفاده است.

  1. اپلیکیشن‌های تخصصی

متاسفانه بسیاری از ما ممکن است از هیچگونه بک آپی از لیست مخاطبین‌مان نداشته باشیم. آخرین راه برای بازیابی لیست مخاطبین از دست رفته، استفاده از اپلیکیشن‌های تخصصی است که امکان بازیابی اطلاعات را برای ما فراهم می‌کنند. یکی از این اپلیکیشن‌ها Deleted Contact Restore Backup نام دارد که امکان بازیابی دستی لیست مخاطبین را برای شما فراهم می‌کند. بنابراین اگر تصادفی یک شماره‌ای را حذف کردید می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن‌ آن را باز گردانید.

اگر اتفاقی برای گوشی شما افتاد و بیشتر لیست مخاطبین شما از دست رفت، شما باید از اپلیکیشن‌های پیشرفته‌تر مانند EaseUS Mobisaver برای دستگاه‌های اندرویدی استفاده کنید. این ابزار کاربردی امکان بازیابی لیست مخاطبین را برای شما فراهم می‌کند. شما همینطور امکان بازیابی اطلاعاتی مانند فیلم، عکس، موزیک و پیام‌های شخصی (SMS) را هم دارید که برای بازیابی اطلاعات از کامپیوتر شخصی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه تبدیل گوشی Galaxy A02s به مودم وای‌فای

اگر شما در گوشی موبایل خود دسترسی به اینترنت همراه دارید، می‌توانید آن را با سایر دستگاه‌ها هم به اشتراک بگذارید ( بعنوان مثال کامپیوتر شخصی‌تان ). یک راه بسیار سریع و آسان برای انجام این کار وجود دارد. دستورالعمل ذیل را دنبال کنید تا Galaxy A02s تان را به یک مودم وای‌فای تبدیل کنید:

  1. قدم اول، اینترنت همراه گوشی موبایل را روشن کنید

  1. وارد بخش تنظیمات و بعد اتصالات ( connections ) شوید و روی “Tethering and Mobile Hotspot” ضربه بزنید

  1. روی Mobile Hotspot ضربه بزنید و آن را فعال کنید

  1. با وارد شدن به این بخش شما می‌توانید به تنظیمات hotspot هم دسترسی داشته باشید که می‌توانید اسم و رمز عبور برای مودم ( گوشی موبایل‌تان ) مشخص کنید. هر بار که یک دستگاه جدید قصد اتصال به موبایل شما را دارد باید از این رمز عبور استفاده کند. ما پیشنهاد می‌کنیم که از یک رمز عبور قوی استفاده کنید، همینطور اینترنت همراه خود را با هر کسی به اشتراک نگذارید چرا که ریسک هک کردن گوشی موبایل شما را بالا می‌برد.

نحوه شناسایی اپلیکیشن‌های درگیر کننده باتری گوشی گوشی Galaxy A02s

اگر باتری گوشی شما زودتر از حد معمول خالی می‌شود، ممکن است دلیل آن استفاده از یک اپلیکیشن یا اپلیکیشن‌هایی باشند که باتری دستگاه شما را درگیر کرده‌اند. شناسایی این اپلیکیشن‌ها کار دشواری نیست.

این اپلیکیشن‌ها به ظاهر عادی به نظر می‌رسند اما از دستگاه شما برای تولید بیت‌کوین ( ارز مجازی ) استفاده می‌کنند که نیازمند یک سری محاسبات پیشرفته است. سیستم عامل اندروید شاید در همه‌ی موارد نتواند این اپلیکیشن‌ها را به خودی خود تشخیص دهد چرا که آن‌ها خطرناک نیستند ولی برای شما و دستگاه‌تان آزاردهنده‌اند. اپلیکیشنی به نام OS Monitor وجود دارد که می‌تواند این دزدها را تشخیص دهد. برای آشنایی با نحوه‌ی کارکرد این برنامه دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

  1. اپلیکیشن OS Monitor را از گوگل پلی نصب کنید

  1. اپلیکیشن را باز کنید و options را انتخاب کنید ( دومین گزینه از سمت چپ )

  1. گزینه‌ی “show CPU Usage” را فعال کنید – حالا آمار مصرف CPU در بخش اعلان‌ها به شما نشان داده می‌شود

  1. حالا تنها کاری که باید انجام دهید، پایش مصرف پردازنده است. اگر شما کاری با گوشی موبایل خود انجام نمی‌دهید و مصرف CPU هنوز هم بالاست، نشان می‌دهد که یک اپلیکیشن در حال تخلیه‌ی باتری گوشی شماست و شما باید آن را در اسرع وقت حذف نمایید.

پیدا کردن آی پی آدرس در گوشی گلکسی A02s

IP Address در گوشی Galaxy A02s چیست؟

IP Address عددی است که به هر دستگاه متصل به اینترنت اختصاص داده‌ می‌شود و شناسایی آن دستگاه را امکان‌پذیر می‌کند.

نحوه‌ی دسترسی به IP Address در گوشی Galaxy A02s

برای دسترسی به IP Address در دستگاه‌های اندرویدی به بخش تنظیمات و بعد «درباره‌ی دستگاه» یا “about device” بروید. روی گزینه‌ی status ضربه بزنید و IP Address را در این بخش خواهید یافت. شما همینطور می‌توانید به مواردی مانند شماره‌ی IMEI و MAC address هم دسترسی داشته باشید.

نحوه فرمت کردن کارت حافظه خارجی در گوشی گوشی Galaxy A02s

کارت حافظه خارجی به شما امکان ذخیره عکس‌ها، فیلم‌ها و فایل‌های بیشتر را در اختیار شما می‌گذارد. در صورتی که نیاز دارید کارت حافظه خارجی خود را فرمت کنید، آموزش زیر را دنبال کنید.

مهم: توجه داشته باشید که بعد از فرمت کردن کارت حافظه خارجی، تمام اطلاعات شما حذف می‌شود.

آموزش فرمت کردن کارت حافظه خارجی

برای فرمت کردن کارت حافظه خارجی دستگاه‌های اندرویدی کافیست وارد بخش تنظیمات گوشی شوید و Storage را انتخاب کنید.

پایین بیایید و روی گزینه‌ی Format SD Card ضربه بزنید.

پیام هشدار را بخوانید و دوباره روی Format SD Card ضربه بزنید. ( توجه کنید که اگر این قابلیت برای شما غیر فعال بود، ابتدا Unmount SD Card را بزنید.) روی Delete All ضربه بزنید تا کارت حافظه را فرمت کنید.

با توجه به مدل گوشی و نسخه اندروید شما، اسم این گزینه‌ها ممکن است متفاوت باشد.

چگونه عملکرد گوشی سامسونگ Galaxy A02s را بهبود ببخشیم؟

اگر فکر می‌کنید بعضی از اپلیکیشن‌ها یا فایل‌ها فضای زیادی از رم دستگاه شما را اشغال کرده‌اند، شما نیاز به کمی تمیزکاری دارید. برای انجام این کار دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید: 

  1. در قدم اول به گوگل پلی بروید
  2. اپلیکیشن Clean Master را پیدا کنید و آن را نصب کنید
  3. روی اپلیکیشن ضربه بزنید
  4. گزینه‌ی Junk Files را انتخاب کنید
  5. اجازه دسترسی به دستگاه را به اپلیکیشن صادر کنید
  6. بعد از یک اسکن کوتاه، اپلیکیشن فایل‌های اضافی و بلا استفاده را پیدا می‌کند و شما توانایی حذف آن‌ها را دارید
  7. اعلان «تمیز شدن دستگاه» و «حذف فایل‌های اضافی» در بخش اعلان‌ها به شما نمایش داده می‌شود

این اپلیکیشن برای گوشی موبایل شما بسیار کاربردی بوده و شما می‌توانید کارهایی نظیر: بهتر کردن سرعت دستگاه، کاهش دمای پردازنده، مدیریت اعلان‌ها ، پایش و بررسی مصرف و وضعیت باتری و حتی پیدا کردن دستگاه در صورت گم شدن یا دزدیده شدن را انجام دهید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد