آموزش نصب گلس شیشه‌ای موبایل

آداک 24 یکشنبه 25 مهر 1400 - 13:00
آموزش نصب گلس شیشه‌ای موبایل

.

خرید گلس گوشی می‌تواند صفحه نمایش گوشی شما را از هرگونه آسیب محافظت و طول عمر صفحه نمایش را طولانی کند و خیال شما را از بابت خرید و تعویض صفحه نمایش راحت کند. قبل از اینکه بخواهید گلس موبایل را نصب کنید، صفحه نمایش را به طور کامل تمیز نمایید و بعد با دقت هر چه تمام‌تر محافظ صفحه را روی صفحه نمایش قرار دهید. شما با انجام این کار، طول عمر صفحه نمایش گوشی‌تان را تضمین کرده‌اید.

  1. تمیز کردن گوشی قبل از نصب گلس

تمیز کردن گوشی قبل از نصب گلس

کارتان را در یک محیط تمیز و روشن انجام دهید. روی یک میز با نور خوب بنشینید. صفحه نمایش گوشی را با استفاده از تمیزکننده‌ی همه کاره و پارچه‌ تمیز کنید تا از شر گرد و خاک روی صفحه نمایش خلاص شوید.

  • نوردهی خوب باعث می‌شود که شما بتوانید محافظ صفحه را به خوبی روی صفحه نمایش قرار دهید و اگر حبابی زیر محافظ صفحه قرار گرفت آن را تشخیص دهید.

قبل از نصب محافظ صفحه دستانتان را با آب و صابون بشویید و آنها را خشک کنید. دستانتان را با آب گرم به طول کامل بشویید و از صابون کمک بگیرید تا هرگونه گرد و خاک یا کثیفی از دست شما خارج شود. دستانتان را با یک حوله‌ خشک کنید و شروع به نصب محافظ صفحه کنید.

  • برای خشک کردن دستانتان از دستمال کاغذی استفاده نکنید؛ چرا که دستمال‌های کاغذی گرده‌های ریزی دارند که می‌توانند از دست شما به صفحه نمایش منتقل شوند.

اگر محافظ صفحه‌ی شما به همراه یک دستمال مرطوب عرضه شده است، صفحه نمایش را با دستمال مرطوب تمیز کنید. بعضی از محافظ صفحه‌های شیشه‌ای به همراه یک دستمال خشک و مرطوب عرضه می‌شوند. از دستمال مرطوب و خشک برای تمیز کردن صفحه نمایش استفاده کنید.

  • قبل از هر چیز مطمئن شوید که محافظ صفحه‌ی شیشه‌ای یا محافظ صفحه‌ی معمولی قبلی را از صفحه نمایش جدا کرده‌اید.

صفحه نمایش را با استفاده از پارچه‌ی مخصوصی که با محافظ صفحه شیشه‌ای عرضه می‌شود تمیز کنید. محافظ صفحه‌های شیشه‌ای معمولاً با یک پارچه‌ی مخصوص برای تمیز کردن صفحه نمایش عرضه می‌شوند. پارچه را از جعبه خارج کنید و با استفاده از آن صفحه نمایش را تمیز کنید.

  • اگر محافظ صفحه‌ی شما آن پارچه‌ی مخصوص را نداشت، می‌توانید از پارچه‌ای استفاده کنید که به همراه عینک‌ طبی یا آفتابی عرضه می‌شود.

نصب محافظ صفحه‌ی شیشه‌ای روی صفحه نمایش

لایه‌ی محافظ را از بخش چسبنده‌ی محافظ صفحه جدا کنید. تشخیص دهید که کدام بخش به سمت صفحه نمایش قرار می‌گیرد و کدام بخش در معرض لمس انگشتان شما، و بعد از گوشه‌ها شروع کنید و لایه‌ی محافظ را از بخشی که قرار است روی صفحه نمایش قرار بگیرد جدا کنید.

  • بعضی از محافظ صفحه‌های شیشه‌ای برچسب‌هایی دارند که جهت قرارگیری محافظ صفحه را به شما نشان می‌‌دهند، در غیر این صورت اگر از محافظ صفحه شیشه‌ای منحنی استفاده می‌کنید، جهتی که انحنای آن به سمت پایین است باید روی صفحه نمایش قرار بگیرد. به دنبال این نشانه‌ها بگردید تا از جهت قرارگیری محافظ صفحه اطمینان حاصل کنید.
  • بیشتر محافظ صفحه‌های شیشه‌ای عملکرد مشابهی دارند اما بهتر است قبل از نصب دستورالعمل آن را به دقت بخوانید تا نصب محافظ صفحه به درستی انجام بگیرد.

محل قرارگیری محافظ صفحه‌ی شیشه‌ای را با صفحه نمایش گوشی هم تراز کنید. از هر دو دستتان استفاده کنید و محافظ صفحه را از گوشه‌های بالا و پایین نگه دارید. طرف چسبنده را به سمت پایین نگه دارید و مطمئن شوید که محافظ صفحه را در جهت درست قرار داده‌اید.

  • مراقب باشید تا لحظه‌ای که اطمینان حاصل کردید، محافظ صفحه برخوردی با صفحه نمایش نداشته باشد. هم تراز کردن محافظ صفحه با صفحه نمایش بعد از برخورد دشوارتر است.

محافظ صفحه شیشه‌ای را روی صفحه نمایش قرار دهید و به آرامی روی بخش مرکزی فشار وارد کنید. به آرامی محافظ صفحه شیشه‌ای را روی صفحه نمایش قرار دهید. از 2 انگشتتان استفاده کنید و روی بخش مرکزی محافظ صفحه فشار وارد کنید تا شاهد پخش شدن چسب روی صفحه نمایش باشید.

  • پخش شدن چسب چیزی شبیه به موج خواهد بود و از مرکز به سمت بیرون خواهد رفت.

لایه‌ی محافظتی بخش جلویی را جدا کنید. لایه‌ی محافظتی که در معرض لمس انگشتان شما قرار می‌گیرد را از گوشه‌ها جدا کنید و به سطل زباله بیندازید.

  • حالا می‌توانید ببینید که آیا حبابی از هوا زیر محافظ صفحه شیشه‌ای باقی مانده است یا خیر.

از پارچه‌ی مخصوص استفاده کنید تا حباب‌های هوا را از زیر محافظ صفحه خارج کنید. با استفاده از پارچه‌ی مخصوص روی محافظ صفحه فشار وارد کنید تا حباب‌هایی که بین صفحه نمایش و محافظ صفحه گیر کرده‌اند را خارج کنید. توجه کنید که جهت خارج کردن شما باید به سمت گوشه‌های محافظ صفحه باشد.

  • به این کار به چشم «جارو زدن» نگاه کنید و حباب‌ها را از زیر محافظ صفحه خارج کنید.
  • بعضی از محافظ صفحه‌های شیشه‌ای با ابزاری مثل یک تکه پلاستیک برای از بین بردن حباب‌ها عرضه می‌شوند. دستورالعمل کیت محافظ صفحه را دنبال کنید تا از این ابزار استفاده‌ی صحیح داشته باشید.
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد