قابلیت‌ها و امکانات مخفی سامسونگ Galaxy A12

آداک 24 دوشنبه 1 شهریور 1400 - 16:00
قابلیت‌ها و امکانات مخفی سامسونگ Galaxy A12

گوشی موبایل Galaxy A12 از گوشی‌های پرفروش و پر طرفدار برند سامسونگ می‌باشد. در این مطلب تلاش کردیم بهترین و کاربردی ترین قابلیت‌های گوشی Galaxy A12 را به همراه ویدئوی آموزشی برای شما منتشر کنیم. این شما و این ترفندهای گوشی Galaxy A12 :

1) آی پی آدرس در سامسونگ Galaxy A12

IP Address در گوشی گلکسی ای 12 چیست؟

IP Address عددی است که به هر دستگاه متصل به اینترنت اختصاص داده‌ می‌شود و شناسایی آن دستگاه را امکان‌پذیر می‌کند.

نحوه پیدا کردن آی پی آدرس در گوشی Galaxy A12

برای دسترسی به IP Address در دستگاه‌های اندرویدی به بخش تنظیمات و بعد «درباره‌ی دستگاه» یا “about device” بروید. روی گزینه‌ی status ضربه بزنید و IP Address را در این بخش خواهید یافت. شما همینطور می‌توانید به مواردی مانند شماره‌ی IMEI و MAC address هم دسترسی داشته باشید.

2) نحوه تبدیل گوشی Galaxy A12 به مودم وای فای

اگر شما در گوشی موبایل خود دسترسی به اینترنت همراه دارید، می‌توانید آن را با سایر دستگاه‌ها هم به اشتراک بگذارید ( بعنوان مثال کامپیوتر شخصی‌تان ). یک راه بسیار سریع و آسان برای انجام این کار وجود دارد. دستورالعمل ذیل را دنبال کنید تا گوشی سامسونگ Galaxy A12 را به یک مودم وای‌فای تبدیل کنید:

  1. قدم اول، اینترنت همراه گوشی موبایل را روشن کنید

  1. وارد بخش تنظیمات و بعد اتصالات ( connections ) شوید و روی “Tethering and Mobile Hotspot” ضربه بزنید

  1. روی Mobile Hotspot ضربه بزنید و آن را فعال کنید

  1. با وارد شدن به این بخش شما می‌توانید به تنظیمات hotspot هم دسترسی داشته باشید که می‌توانید اسم و رمز عبور برای مودم ( گوشی موبایل‌تان ) مشخص کنید. هر بار که یک دستگاه جدید قصد اتصال به موبایل شما را دارد باید از این رمز عبور استفاده کند. ما پیشنهاد می‌کنیم که از یک رمز عبور قوی استفاده کنید، همینطور اینترنت همراه خود را با هر کسی به اشتراک نگذارید چرا که ریسک هک کردن گوشی موبایل شما را بالا می‌برد.

3) چگونه اپلیکیشن‌هایی که باتری را در گوشی گلکسی A12 درگیر کرده‌اند شناسایی کنیم؟

اگر باتری گوشی شما زودتر از حد معمول خالی می‌شود، ممکن است دلیل آن استفاده از یک اپلیکیشن یا اپلیکیشن‌هایی باشند که باتری دستگاه شما را درگیر کرده‌اند. شناسایی این اپلیکیشن‌ها کار دشواری نیست.

این اپلیکیشن‌ها به ظاهر عادی به نظر می‌رسند اما از دستگاه شما برای تولید بیت‌کوین ( ارز مجازی ) استفاده می‌کنند که نیازمند یک سری محاسبات پیشرفته است. سیستم عامل اندروید شاید در همه‌ی موارد نتواند این اپلیکیشن‌ها را به خودی خود تشخیص دهد چرا که آن‌ها خطرناک نیستند ولی برای شما و دستگاه‌تان آزاردهنده‌اند. اپلیکیشنی به نام OS Monitor وجود دارد که می‌تواند این دزدها را تشخیص دهد. برای آشنایی با نحوه‌ی کارکرد این برنامه دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

  1. اپلیکیشن OS Monitor را از گوگل پلی نصب کنید

  1. اپلیکیشن را باز کنید و options را انتخاب کنید ( دومین گزینه از سمت چپ )

  1. گزینه‌ی “show CPU Usage” را فعال کنید – حالا آمار مصرف CPU در بخش اعلان‌ها به شما نشان داده می-شود

  1. حالا تنها کاری که باید انجام دهید، پایش مصرف پردازنده است. اگر شما کاری با گوشی موبایل خود انجام نمی‌دهید و مصرف CPU هنوز هم بالاست، نشان می‌دهد که یک اپلیکیشن در حال تخلیه‌ی باتری گوشی شماست و شما باید آن را در اسرع وقت حذف نمایید.

4) چگونه عمر باتری را در گوشی گلکسی ای 12 افزایش دهیم؟

دیگر راهی برای افزایش عمر باتری گوشی Galaxy A12 به ذهنتان نمی‌رسد؟ در ادامه ما چند ترفند برای افزایش عمر باتری سامسونگ آ 12 برای شما در نظر گرفته‌ایم.

  1. فعال سازی حالت هواپیما

حالت هواپیما (airplane mode) در حقیقت به صرفه ترین راه برای ذخیره‌ی انرژی است. هنگامی که شما این قابلیت را فعال می‌کنید، بیشتر پردازش‌ها یا قابلیت‌هایی که مصرف زیادی دارند خاموش می‌شوند و به همین دلیل است که شارژ کردن دستگاه در حالت هواپیما معمولاً کمی سریع‌تر از حالت معمولی انجام می‌گیرد. ایده‌آل‌ترین حالت آن است که در مواقعی که شما استفاده‌ای از گوشی موبایل ندارید، آن را خاموش کنید اما اگر نمی‌توانید، حالت هواپیما بهترین راه چاره برای شماست.

  1. از شارژر اصلی گوشی گلکسی ای 12 استفاده کنید

معمولاً شارژری که داخل جعبه‌ی دستگاه به شما ارائه می‌شود بهترین شارژر است و گوشی شما را در سریع‌ترین حالت ممکن شارژ می‌کند. شارژرهای USB با اینکه با همه‌ی دستگاه‌ها سازگار هستند اما ممکن است آمپر آن با گوشی موبایل شما سازگار نباشد. هر چقدر آمپر کمتر باشد، شارژ هم آهسته‌تر انجام می‌شود. به همین دلیل است که ما پیشنهاد می‌کنیم از شارژر اصلی گوشی Galaxy A12 استفاده کنید. اگر چنین شارژری ندارید، شارژرهایی در بازار موجود است که بیش از 2 آمپر قدرت دارند، اما این موضوع را هم مد نظر داشته باشید که آمپر شارژر باید با معیارهای گوشی موبایل شما همخوانی داشته باشد. در این مورد، دستگاه‌های اپل با دقت بیشتری ساخته شده‌اند و فرقی نمی‌کند که شما از چه شارژری استفاده می‌کنید.

  1. از ترفندها و کلک‌ها استفاده کنید

یکی از رایج‌ترین کلک‌ها برای گول زدن دستگاه‌تان، اتصال دو طرف کابل شارژر به خود دستگاه است. تاثیر این روش به اندازه‌ی یک شارژ معمولی نیست ولی باز هم راه حل بدی نیست.

  1. دستگاه‌های دیگر

شما می‌توانید دستگاه‌های دیگری مانند ChargeDr را در ابزار پیدا کنید که سرعت‌دهنده‌ی شارژ هستند. این دستگاه‌ها به گوشی موبایل شما کمک می‌کنند تا هنگامی که شما گوشی‌تان را به یک لپ‌تاپ وصل می‌کنید سریع‌تر شارژ شوند. ما همینطور پاوربانک‌ها را هم پیشنهاد می‌کنیم که می‌تواند در مواقع ضروری نجات‌بخش گوشی شما باشد.

5) نحوه بهبود عملکرد گوشی گلکسی ای 12

اگر فکر می‌کنید بعضی از اپلیکیشن‌ها یا فایل‌ها فضای زیادی از رم دستگاه شما را اشغال کرده‌اند، شما نیاز به کمی تمیزکاری دارید. برای انجام این کار دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید: 

  1. در قدم اول به گوگل پلی بروید

  1. اپلیکیشن Clean Master را پیدا کنید و آن را نصب کنید

  1. روی اپلیکیشن ضربه بزنید

  1. گزینه‌ی Junk Files را انتخاب کنید
  2. اجازه دسترسی به دستگاه را به اپلیکیشن صادر کنید

  1. بعد از یک اسکن کوتاه، اپلیکیشن فایل‌های اضافی و بلا استفاده را پیدا می‌کند و شما توانایی حذف آن‌ها را دارید
  2. اعلان «تمیز شدن دستگاه» و «حذف فایل‌های اضافی» در بخش اعلان‌ها به شما نمایش داده می‌شود

این اپلیکیشن برای گوشی موبایل شما بسیار کاربردی بوده و شما می‌توانید کارهایی نظیر: بهتر کردن سرعت گوشی گلکسی ای 12، کاهش دمای پردازنده، مدیریت اعلان‌های گوشی گلکسی ای 12 ، پایش و بررسی مصرف و وضعیت باتری و حتی پیدا کردن دستگاه در صورت گم شدن یا دزدیده شدن را انجام دهید.

6) نحوه‌ی بازیابی لیست مخاطبین در گوشی گلکسی A12

همه‌ی ما حداقل یک بار تجربه‌ای ناخوشایند از خراب شدن یا سوختن گوشی‌مان داشته‌ایم. اگر مدل گوشی قدیمی باشد، پشیمانی زیادی برای شما پیش نمی‌آید اما از دست دادن لیست مخاطبین می‌تواند برای شما آزاردهنده باشد. این اتفاق می‌تواند برای هر کدام از ما بیافتد ولی خوشبختانه روش‌هایی برای بازیابی لیست مخاطبین گوشی Galaxy A12 وجود دارد.

  1. از اطلاعات روی سیم کارت خود بک‌آپ بگیرد

بهترین کاری که می‌تواند مانع از دست دادن لیست مخاطبین شود، ذخیره‌ی آنها بر روی سیم‌ کارت است. با این کار شما دیگر نگران از دست رفتن لیست مخاطبین خود نیستید. شما همینطور می‌توانید این لیست مخاطبین را روی کامپیوتر شخصی هم ذخیره کنید. پیشنهاد ما این است که علاوه بر ذخیره لیست مخاطبین بر روی سیم کارت، آنها را روی کامپیوتر شخصی خود هم ذخیره کنید. در این صورت حتی اگر سیم کارت هم دچار مشکل شد یا حتی دزدیده شد، شما ذخیره‌ای از لیست مخاطبین دارید.

  1. نحوه‌ی بازیابی اطلاعات توسط اکانت Gmail

ممکن است شما گوشی هوشمند اندرویدی خود را با اکانت جیمیل تطبیق داده باشید. در نتیجه امکان اینکه بتوانید لیست مخاطبین را به گوگل اکانت خود بفرستید برای شما فراهم است (گاهی نیاز است ابتدا لیست مخاطبین را به کارت حافظه ( micro SD ) منتقل کنید ). در صورت لزوم می‌توانید وارد جیمیل شوید، صفحه‌ی منو را باز کنید، سپس از گزینه‌های در دسترس لیست مخاطبین را انتخاب کنید. لیست کامل مخاطبین شما باید روی صفحه ظاهر شود، اما با این حال برای استفاده از این روش نیاز است که گوشی موبایل خود را با اکانت جیمیل‌تان همگام (sync) کنید. این قابلیت فقط برای دستگاه‌های اندرویدی قابل استفاده است.

  1. اپلیکیشن‌ های اختصاصی گلکسی A12

اپلیکیشن‌ های اختصاصی گلکسی A12

متاسفانه، بیشتر ما نه بک‌آپی روی سیم کارت می‌گیریم نه روی گوشی، چه برسد به همگام کردن آن با اکانت جیمیل. آخرین راه ممکن برای بازیابی لیست مخاطبین، استفاده از اپلیکیشن‌های دیگر است. یکی از این اپلیکیشن‌ها Deleted Contact Restore Backup می‌باشد که امکان بازیابی دستی لیست مخاطبین را برای شما فراهم می‌کند. حتی اگر شما لیست مخاطبین را به طور تصادفی پاک کرده باشید، این اپلیکیشن می‌تواند آن‌ها را برای شما بازیابی کند. در صورتی که دستگاه شما دچار مشکلی جدی شود، شما نیاز به اپلیکیشن‌های پیشرفته‌تر مانند EaseUS MobiSaver دارید که برای دستگاه‌های اندرویدی قابل دسترسی است. این اپلیکیشن یک ابزار کامل است که امکان بازیابی لیست مخاطبین و اطلاعات دیگر گوشی مانند فیلم‌ها، عکس‌ها، موسیقی‌ها و پیام‌ها را برای شما فراهم می‌کند. شما همینطور می‌توانید از این اپلیکیشن برای بازیابی اطلاعات روی کامپیوتر شخصی‌تان هم استفاده کنید.

جمع بندی

بیشتر ما معمولاً از فایل‌هایی مثل عکس، مدارک، موسیقی و ... بک‌آپ می‌گیریم اما توجهی به لیست مخاطبین نداریم. عده‌ای ممکن است از لیست مخاطبین خود داخل سیم کارت خود بک‌آپ بگیرند، اما حتی اگر این کار را هم انجام ندادید باز امیدی برای بازگرداندن اطلاعات و لیست مخاطبین هست.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد