نحوه ارسال پیام در واتساپ بدون تایپ کردن

آداک 24 یکشنبه 28 شهریور 1400 - 13:00
نحوه ارسال پیام در واتساپ بدون تایپ کردن

آیا ارسال پیام بدون تایپ کردن ممکن است؟ بله، این قابلیت به لطف پشتیبانی گوشی‌های اندرویدی و آیفون از تشخیص صدای پیشرفته انجام می‌گیرد. شاید در ابتدا شما نیاز با اعمال برخی تنظیمات داشته باشید تا این قابلیت برای شما فعال شود. این قابلیت می‌تواند در مواقعی که شما به گوشی نزدیک هستید اما دسترسی فیزیکی به گوشی ندارید مناسب باشد. شما همینطور می‌توانید از دستیار صوتی گوشی‌تان برای خواندن پیام‌های واتساپ استفاده کنید اما این کار نیاز به صدور مجوز از طریق شما به گوشی است. 

دستیار صوتی گوگل یعنی  Google Assistant از سال 2015 میلادی قابلیت ارسال پیام متنی با صدا را در واتساپ برای کاربران فعال کرد. در سال 2016 هم اپل پشتیبانی دستیار صوتی خود یعنی سیری (Siri) از اپلیکیشن‌های دیگر را اعلام کرد و این بدان معنا بود که شما می‌توانید بدون تایپ کردن متنی را بنویسید، فقط کافی است با دستیار صوتی صحبت کنید.

نحوه‌ی ارسال پیام در واتساپ بدون تایپ کردن در گوشی‌های اندرویدی

قبل از اینکه وارد این آموزش شویم، مطمئن شوید که آخرین نسخه از اپلیکیشن واتساپ و Google Assistant روی گوشی شما نصب شده است شما می‌توانید این اپلیکیشن‌ها را بصورت دستی از گوگل پلی به‌روزرسانی کنید.

  1. وارد اپلیکیشن Google Assistant شوید و روی عکس پروفایل در گوشه راست بالا ضربه بزنید و وارد بخش تنظیمات شوید. در این بخش گزینه‌ی Google Assistant را انتخاب کنید. پایین بیایید تا گزینه‌ی Personal Results را ببینید، روی آن ضربه بزنید و آن را فعال کنید.
  2. حالا بگویید “Hey Google” یا “OK Google” تا دستیار صوتی فعال شود.
  3. حالا می‌توانید دستور صوتی صادر کنید و بگویید «یک پیام به ... ارسال کن» و اسم مخاطب مورد نظر را بگویید.
  4. حالا Google Assistant از شما می‌خواهد پیامی که مد نظر دارید را بخوانید. توجه کنید که برای این قابلیت باید از صدای شفاف و رسا استفاده کنید.
  5. بعد از اتمام پیام مورد نظر کافیست بگویید “Okay, send it” تا این دستیار صوتی هوشمند پیام شما را بدون اینکه شما چیزی را تایپ کنید ارسال کند.

لازم به ذکر است که Google Assistant ممکن است برای ارسال پیام از شما اجازه نگیرد و مستقیماً پیام را برای مخاطب مورد نظر ارسال کند. شما همینطور باید قابلیت استفاده از Google Assistant حتی در حالت صفحه‌ی قفل هم فعال کنید تا از این قابلیت کاربردی لذت ببرید. برای این کار وارد بخش تنظیمات دستیار صوتی گوگل، و بعد وارد بخش قفل صفحه (lock screen) شوید.

نحوه‌ی ارسال پیام در واتساپ بدون تایپ کردن در گوشی‌های آیفون

در ادامه نحوه‌ی قصد داریم به شما نحوه‌ی ارسال پیام در واتساپ بدون تایپ کردن در گوشی‌های آیفون را به شما آموزش دهیم. این قابلیت از سیستم عامل iOS 10.3 به بعد قابل استفاده است.

  1. وارد بخش تنظیمات گوشی، و بعد Siri & Search شوید و قابلیت Listen for “Hey Siri” را فعال کنید.
  2. پایین بیایید و روی اپلیکیشن واتساپ ضربه بزنید و قابلیت Use with Ask Siri را فعال کنید.
  3. حالا شما می‌توانید با گفتن “Hey Siri! Send a Whatsapp message to…” یک پیام را برای مخاطب مورد نظر خود ارسال کنید.
  4. سیری از شما خواهد خواست که متن مورد نظرتان را بخوانید.
  5. حالا یک پیش نمایش از متن شما روی صفحه ظاهر می‌شود که Siri هم آن را برای شما می‌خواند.
  6. حالا سیری از شما می‌پرسد که آیا برای ارسال پیام آماده‌اید؟ اگر پیام مورد نظر درست بود می‌توانید بگویید “Yes” تا پیام مورد نظر شما ارسال شود.

اگر اولین بار است که از این قابلیت استفاده می‌کنید شاید می‌بایست اجازه دسترسی به اطلاعات واتساپ را هم به Siri صادر کنید. بعضی از اوقات، سیری عملکرد درستی ندارد و از شما می‌خواهد تا بعداً دوباره تلاش کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد