دلایل خالی شدن شارژ باتری گوشی بدون استفاده کردن چیست؟

شنبه 29 خرداد 1400 - 14:00
دلایل خالی شدن شارژ باتری گوشی بدون استفاده کردن چیست؟

 

کدام مشکلات نرم افزاری باعث خالی شدن باتری گوشی بدون استفاده می شوند؟

گوش دادن به آهنگ، تماشای فیلم، بازی، عکاسی، وب‌گردی... امروزه ما تمام این کارها را با گوشی‌های ‌هوشمند خود انجام می‌دهیم. اما متأسفانه تنها بخش از گوشی‌های هوشمند که هنوز هم پیشرفت چندانی نداشته، باتری آنهاست. با وجود افزایش ظرفیت باتری‌ها و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری، هنوز هم یک روز دوام کامل، ویژگی‌ تحسین‌برانگیزی برای گوشی‌ها به شمار می‌رود. اگر شما هم با مشکل خالی شدن شارژ باتری مواجه هستید و می‌خواهید علت خالی شدن شارژ باتری گوشی خود، حتی زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید را بدانید، با ما همراه باشید.

 

خالی شدن باتری گوشی به دلیل اجرای اپلیکیشن های پرمصرف در پس‌زمینه

گوشی‌های هوشمند برای هر کاری اپلیکیشن‌های متعددی در اختیار ما قرار می‌دهند، اما این برنامه‌ها همیشه با باتری گوشی سر سازگاری نداشته و در بسیاری موارد باعث خالی شدن باتری گوشی می‌شوند.

 

چگونه مصرف باتری اپلیکیشن‌ها را بررسی کنیم؟

  خالی شدن باتری گوشی,خالی شدن باتری تبلت,خالی شدن باتری گوشی سامسونگ چرا باید مصرف باتری اپلیکیشن‌ها را بررسی کنیم,چطور مصرف باتری اپلیکیشن‌ها را بررسی کنیم,چگونه مصرف باتری اپلیکیشن‌ها را بررسی کنیم ,علت خالی شدن شارژ باتری گوشی,دلایل خالی شدن شارژ باتری گوشی,دلیل خالی شدن شارژ باتری گوشی

به منوی تنظیمات گوشی رفته و در بخش Battery وارد منوی Battery Usage شوید. توجه کنید که نام دقیق منوها ممکن است در گوشی‌های مختلف متفاوت باشد.

در این منو، اپلیکیشن‌هایی که از آنها استفاده زیادی داشته‌اید در بالای لیست قرار می‌گیرند. اما اگر اپلیکیشنی را مشاهده کردید که استفاده زیادی از آن نداشته‌اید، اما حجم زیادی از باتری را مصرف کرده، احتمالاً این اپلیکیشن در پس‌زمینه فعالیت زیادی داشته و باعث خالی شدن شارژ باتری گوشی شما شده است.

به میزان روشنایی صفحه‌نمایش خود هم توجه کنید، صفحه‌نمایش بخش زیادی از باتری را مصرف کرده و قرار دادن نور روی حداکثر در تمام مدت می‌تواند باعث خالی شدن شارژ باتری گوشی شود.

گاهی اوقات، بعضی اپلیکیشن‌ها پس از به‌روزرسانی شارژ گوشی شما را خالی می‌کنند، بهترین راه این است که منتظر ارائه به‌روزرسانی جدید از سوی توسعه‌دهنده آن اپلیکیشن باشید، البته اگر میزان کاهش باتری بیش از اندازه زیاد بوده و برایتان مشکل‌ساز شده است، می‌توانید تا ارائه به‌روزرسانی بعدی اپلیکیشن را حذف کنید.

 

تنظیمات GPS و موقعیت مکانی را بررسی کنید

 کدام مشکلات نرم افزاری باعث خالی شدن باتری گوشی بدون استفاده می شوند؟, چه مشکلات نرم افزاری باعث خالی شدن باتری گوشی بدون استفاده می شوند؟, چرا مشکلات نرم افزاری باعث خالی شدن باتری گوشی بدون استفاده می شوند؟ بررسی تنظیمات GPS و موقعیت مکانی,نگاه کردن تنظیمات GPS و موقعیت مکانی,تنظیم تنظیمات GPS و موقعیت مکانی چگونه تنظیمات موقعیت مکانی را تغییر دهیم,چطور تنظیمات موقعیت مکانی را تغییر دهیم,نحوه تنظیم موقعیت مکانی در گوشی موبایل

اگر از برنامه‌های مسیریابی استفاده کرده باشید، قطعاً می‌دانید که GPS به سرعت باعث خالی شدن باتری گوشی می‌شود. با این حال، بعضی اپلیکیشن‌ها به دلیل استفاده از موقعیت مکانی در پس‌زمینه، باعث خالی شدن باتری می‌شوند.

 

چگونه تنظیمات موقعیت مکانی را تغییر دهیم؟

خاموش کردن موقعیت مکانی به صورت کامل، چندان عاقلانه نیست، اما باعث افزایش عمر باتری گوشی خواهد شد.

همچنین می‌توانید از طریق منوی Settings > Security & Location > Location Settings > Security & Location > Advanced گزینه‌های Wi-Fi Scanning و Bluetooth Scanning را غیرفعال کنید. البته فعال بودن این گزینه‌ها قطعاً راحتی استفاده از گوشی را افزایش می‌دهد، اما در عین حال می‌تواند علت خالی شدن شارژ باتری گوشی نیز باشد.

نکته دیگر، بررسی این موضوع است که اپلیکیشن‌ها بدون مجوز شما از موقعیت مکانی استفاده نکنند. برای این کار به منوی Settings > Apps & notifications > App permissions > Location بروید و دسترسی Location برنامه‌هایی را که استفاده زیادی از آنها ندارید، مسدود کنید.

 

تنظیمات صفحه‌نمایش را تغییر دهید

 دلایل خالی شدن شارژ باتری گوشی بدون استفاده کردن,دلیل دلایل خالی شدن شارژ باتری گوشی بدون استفاده کردن چیست؟,  خالی شدن شارژ باتری گوشی بدون استفاده کردن چه عواملی باعث خالی شدن شارژ باتری گوشی می‌شود, از عوامل مهمی که باعث خالی شدن شارژ باتری گوشی می‌شود, چه مواردی باعث خالی شدن شارژ باتری گوشی می‌شودتنظیمات صفحه‌نمایش را تغییر دهید,تاثیر تنظیمات صفحه‌نمایش بر باتری,بررسی تنظیمات صفحه‌نمایش

مسلماً تماشای یک صفحه پر نور و خوش‌رنگ خیلی جذاب است، اما در عین حال، می‌تواند علت خالی شدن شارژ باتری گوشی هم باشد.

این روزها تقریباً تمام گوشی‌ها به حسگرهای نور محیطی مجهز شده‌اند که با توجه به محیط اطراف، نور صفحه را تنظیم می‌کند. بهترین روش برای کاهش مصرف باتری، این است که تنظیم نور خودکار را خاموش کرده و نور را به صورت دستی روی درصد پایین قرار دهید.

برای این کار به منوی Settings > Display > Adaptive (auto) brightness بروید و آن را غیرفعال کنید. از این پس برای تنظیم نور صفحه می‌توانید از اسلایدر موجود در منوی تنظیمات سریع استفاده کنید.

 

از عوامل مهمی که باعث خالی شدن شارژ باتری گوشی می‌شود

مصرف باتری اپلیکیشنهی موبایل, میزان مصرف باتری اپلیکیشنها گوشی, مصرف باتری اپلیکیشنها

سعی کنید تنظیماتی از جمله Wi-Fi، بلوتوث و NFC را در زمان‌هایی که از آن استفاده نمی‌کنید، خاموش نمایید. گوشی‌های جدید، قابلیتی به نام وای-فای خودکار هم دارند که می‌تواند علت خالی شدن شارژ باتری گوشی باشد؛ این قابلیت همواره به اسکن شبکه‌های وای-فای پرداخته و خاموش کردن آن تاثیر زیادی بر عمر باتری خواهد داشت.

مورد دیگری که می‌تواند باعث خالی شدن شارژ باتری گوشی شما شود، آنتن‌دهی ضعیف است. پس می‌توانید در طول شب و یا در مواقعی که به شبکه‌های مخابراتی نیاز ندارید، گوشی‌ را در حالت هواپیما قرار دهید.

مواردی که گفتیم، بعضی از مهمترین دلایل خالی شدن شارژ باتری گوشی را شامل می‌شوند. مسلماً با رعایت این نکات، عمر باتری گوشی دوبرابر نخواهد شد، اما می‌توانید مطمئن باشید که در صورت رعایت کردن آنها، کاهش شارژ گوشی شما سرعت کمتری به خود خواهد گرفت. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد