راهنمای انتخاب یک گوشی مناسب قبل از خرید

نوید شجاعی جمعه 10 اردیبهشت 1400 - 11:00
راهنمای انتخاب یک گوشی مناسب قبل از خرید

.

گوشی‌های موبایل، این روزها به بخشی جدانشدنی از زندگی‌ ما تبدیل شده‌اند.به دلیل تنوع بسیار زیاد مدل گوشی ها و تفاوت بسیار کم هر مدل نسبت به سایر گوشی ها وجود یک راهنمای انتخب گوشی قبل از خرید امری ضروری به حساب میاد به خصوص اگه خیلی تو دنیای دیجیتال نیستید نیاز دارید که یک نفر شما رو راهنمایی کنه ما اینجاییم تا نکاتی رو که قبل از خرید گوشی باید بدونید رو به شما آموزش بدید پس تا انتهای این متن راهنما طور رو دنبال کنید.

مشخص کردن هدف قبل از خرید گوشی 

مطمئنا هر کسی برای رفع نیازی به فکر خرید گوشی می افته اگه شما هنوز به این موضوع فکر نکردید بهتره قبل از اینکه سراغ خرید گوشی برید به هدفتون از استفاده از گوشی فکر کنید , ما برای ارتباط با دوستان و اعضای خانواده، عکس‌ گرفتن، وب‌گردی و بسیاری کارهای دیگر از گوشی‌های خود استفاده می‌کنیم. بعضه ها برای کارشون و مکالمات کاری به گوشی نیاز دارند بعضی ها هم به دنبال بازی کردن با گوشی هستند خب مسلما گوشی این دو نفر باید یه فرقی با هم داشته باشه  دیگه پس اولین نکته ی مهم قبل از خرید گوشی اینه که هدفتون از خرید گوشی رو مشخص کنید

گوشی موبایل

1. کیفیت ساخت گوشی

یه نکته مهم دیگه که باید قبل از خرید به اون توجه کنید کیفیت گوشی و دسته بندی اون گوشی هست یه سری شرکتا اومدن با انتخاب اسم گوشی هاشون اون ها رو به دسته بندی های مختلف مثل اقتصادی میانرده پرچمدار یا مخصوص عکاسی تقسیم کردند و گه بدونید که مثلا گوشی های شیائومی سری ردمی نوت از نوع میان رده محسوب میشن و گوشی های میان رده از نظر ساخت ن خیلی خفن ان و ن انقدری ضعیف که دلتون رو بزنند این گوشی ها کیفیت ساخت مطلوبی دارند و بقیش دیگه کاری نداره 

یه نکته دیگه که باید بدونید اینه که اگه تو محیطی کار میکنید که امکان افتادن گوشی و یا ضربه خوردن گوشی زیاده از خرید گوشی هایی که فریم شیشه ای دارند دوری کنید چون این گوشی زیادی زود میشکنند و مناسب این جور فضا ها نیستن

صفحه نمایش گوشی

.

2. صفحه‌نمایش خازنی یا سوپر امولد کدومش بهتره

اندازه و رزولوشن مناسب برای صفحه‌نمایش، به نوع استفاده شما بستگی دارد. اگر زیاد با گوشی فیلم و سریال می‌بینید، یک گوشی 6.3 تا 6.7 اینچی با رزولوشن Full-HD یا QHD می‌تواند برای شما کافی باشد.

گوشی‌های بزرگتر از این اندازه هم بزرگ هستند و هم حمل آنها سخت‌تر است. اگر از گوشی بیشتر برای پیام دادن و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، یک گوشی کوچک‌تر با رزولوشن HD نیز کار شما را راه می‌اندازد.

.

3. پردازنده

.پردازنده گوشی

توان پردازش یک گوشی، به موارد مختلفی از جمله سخت‌افزار، رابط کاربری، نسخه سیستم عامل، برنامه‌های نصب شده و سایر موارد بستگی دارد. اگر استفاده شما از گوشی سنگین است و کارهای زیادی با گوشی انجام می‌دهید، یا به بازی‌های گرافیکی علاقه دارید و یا همزمان چندین برنامه را اجرا می‌کنید، توصیه می‌کنیم چیپست‌های رده‌بالای سری 8 کوالکام یا میان‌رده‌های قدرتمند سری 7 را مد نظر داشته باشید.

.

4. دوربین گوشی

دوربین گوشی موبایل

همانگونه که می‌دانید، مگاپیکسل همه چیز نیست. عوامل مهم دیگری همچون گشودگی دیافراگم، اندازه پیکسل، فوکوس خودکار و مواردی از این دست، در تعیین کیفیت دوربین یک گوشی تأثیر دارند، در نتیجه یک دوربین 48 مگاپیکسلی، لزوماً از یک دوربین 12 مگاپیکسلی بهتر نیست.

رزولوشن بالاتر تنها به معنای تعداد پیکسل‌های بیشتر و جزئیات بالاتر است، اما در هنگام خرید دقت کنید که موبایلی که گشودگی دیافراگم بیشتری داشته باشد (به عنوان مثال، f/1.8 از f/2.0 بهتر است)، در نور کم عکس‌های بهتری می‌گیرد. همچنین با وجود فراگیری دوربین‌های چندگانه، بهتر است نیازهای خود را مد نظر قرار دهید، اگر زوم برای شما مهم است، موبایلی مجهز به دوربین تله‌فوتو خریداری کنید، یا اگر به عکاسی از مناظر و طبیعت علاقه دارید، وجود یک دوربین فوق عریض قدرتمند برای شما بسیار کاربردی خواهد بود.

.

5. باتری

باتری گوشی موبایل

عمر باتری کاملاً به استفاده کاربر بستگی دارد. اگر از گوشی استفاده زیادی دارید و زمان زیادی را به کار با گوشی خود اختصاص می‌دهید و یا بازی با گوشی بخش مهمی از فعالیت‌های روزمره شما را تشکیل می‌دهد، توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان موبایلی با باتری کوچک‌تر از 4000 میلی‌آمپرساعت تهیه نکنید. برای کاربرانی که استفاده کمتری دارند، ظرفیت‌های کمتر نیز کافی خواهد بود.

.

6. رابط کاربری و نسخه سیستم عامل

رابط کاربری گوشی

رابط کاربری و نسخه سیستم عامل بخش مهمی از تجربه کار با یک گوشی هوشمند را تشکیل می‌دهد. در نتیجه باید محصولی را انتخاب کنید که کار با آن برای شما ساده و لذت‌بخش باشد.

اگر می‌خواهید نسخه خالص اندروید را تجربه کنید، گوشی‌های گوگل، نوکیا، موتورولا و سایر گوشی‌های Android One انتخابی ایده‌آل برای شما خواهند بود. رابط‌های دیگر از جمله EMUI، MIUI، One UI و غیره نسبت به اندروید خام ظاهری متفاوت داشته و البته امکانات بیشتری را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

با این حال این رابط‌ها ممکن است با امکانات و برنامه‌های اضافی همراه باشند که شما به آنها نیازی ندارید، پس توصیه می‌کنیم قبل از خرید، سعی کنید رابط کاربری گوشی مورد نظر خود را امتحان کنید.

.

7. حافظه داخلی

حافظه داخلی گوشی موبایل

بخش زیادی از حافظه داخلی گوشی‌های هوشمند، توسط سیستم عامل و برنامه‌های سیستمی اشغال شده است. در نتیجه وقتی یک گوشی 64 گیگابایتی می‌خرید، 64 گیگابایت حافظه خالی در اختیار نخواهید داشت. افرادی که اطلاعات زیادی را روی گوشی خود نگهداری می‌کنند، بهتر است گوشی‌هایی با حافظه داخلی 128 گیگابایتی یا بیشتر تهیه کنند. برای کاربران عادی، حافظه 64 گیگابایتی کافی خواهد بود. پشتیبانی از کارت حافظه نیز نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید.

.

8. امنیت

امنیت گوشی موبایل

این روزها تقریباً تمامی گوشی‌های هوشمند به حسگر اثر انگشت مجهز شده‌اند. همچنین در بسیاری از مدل‌ها، حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش قرار گرفته و یا حتی در برخی موارد، از حسگرهای سه‌بعدی تشخیص چهره استفاده شده است. در هنگام خرید حتماً به این نکته توجه داشته باشید و محصولی را تهیه کنید، که با آن راحت هستید.

.

9. صدا و اسپیکر

اسپیکر گوشی موبایل

اسپیکر و بلندی پخش صدای آن برای افرادی که از گوشی برای تماشای فیلم و یا بازی استفاده می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است. در نتیجه اگر از این دسته از افراد هستید، به دنبال موبایلی با اسپیکرهای دوگانه استریو باشید. همچنین اگر این موارد برای شما اهمیت چندانی ندارد، وجود یک اسپیکر در پایین گوشی نیز برایتان کافی خواهد بود.

.

10. درگاه‌ها

درگاه گوشی موبایل

امروزه درگاه USB-C به یک استاندارد رایج در بازار تبدیل شده و تهیه محصولاتی با درگاه‌های قدیمی‌تر، توصیه نمی‌شود. همچنین توجه کنید که جک 3.5 میلیمتری هدفون از بسیاری از گوشی‌های بازار (به خصوص گوشی‌های بالارده) حذف شده است، پس اگر قصد استفاده از هدفون‌ را دارید، بهتر است در هنگام خرید به این موضوع توجه کنید.

.

منبع: Gadgetsnow

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد