بهترین گوشی‌های 5G در 2021

آداک 24 چهارشنبه 27 مرداد 1400 - 13:00
بهترین گوشی‌های 5G در 2021
این گوشی‌ها سرعت دانلود بیشتر، latency یا تاخیر کمتر و چند ویژگی دیگر را با خود به همراه دارند...

به لطف پیشرفت تکنولوژی، گوشی‌های 5G در حال حاضر در همه‌ی بازه‌های قیمتی وجود دارند. معمولاً گران‌ قیمت ‌ترین گوشی‌های موبایل مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌ها هستند اما در رابطه با 5G این قضیه صادق نیست و گوشی‌های میان‌رده هم از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند.

آیا وقت خرید گوشی 5G رسیده؟ به احتمال زیاد بله. با توجه به قیمت گوشی 5G و تمایل برندها برای قرار دادن قابلیت 5G در گوشی‌ها ، شاید چندان بیراه نباشد که از حالا به فکر خرید گوشی 5جی باشیم.

بهترین گوشی‌های 5G کدامند؟

با بررسی تمامی گوشی‌های 5G اپل و جدیدترین سری گلکسی اس 21 ، می‌توانیم بگوییم که iPhone 12 Pro Max بهترین گوشی 5G است. این گوشی علاوه بر صفحه‌ی نمایش بی‌نظیر، بهترین عملکرد باتری را در میان سایر مدل‌های آیفون 12 داشت.

آیفون 12 پرو و آیفون 12 هم توجه ما را به خودشان جلب کردند و بسیاری از ویژگی‌های آیفون 12 پرو مکس از جمله پشتیبانی از 5G را دارا هستند، بعلاوه قیمت کمتری هم دارند. اپل توانست تا اتصال 5G را حتی در کوچکترین گوشی خود یعنی آیفون 12 مینی هم قرار دهد.

اگر شما جزو افرادی هستید که دستگاه‌های اندرویدی را به دستگاه‌های iOS ترجیح می‌دهید، پیشنهاد ما به شما یا گلکسی اس 21 الترا یا گلکسی نوت 20 الترا می‌باشد. هر دوی این گوشی‌ها با شبکه‌های 5G سازگاری دارند و هر دو دارای صفحه نمایشگر OLED هستند، اما عملکرد باتری در گلکسی اس 21 الترا کمی بهتر بود. دیگر پرچمداران سامسونگ مانند گلکسی اس 21 پلاس هم از 5G پشتیبانی می‌کند و قیمتی زیر 1000 دلار دارد.

اگر دوربین گوشی موبایل برای شما اهمیت زیادی دارد، Google Pixel 4a 5G را مد نظر داشته باشید، حداقل تا وقتی که Pixel 5a عرضه شود. افرادی که به دنبال خرید یک گوشی مقرون به صرفه با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G هستند، باید نگاهی به Galaxy A32 5G بیاندازند که یکی از ارزان‌ قیمت ترین گوشی‌های 5G موجود در بازار است. گوشی‌های Pixel 4a 5G و Galaxy A32 5G هر دو از بهترین انتخاب‌ها هستند که از شبکه‌ی 5G با یک قیمت مناسب پشتیبانی می‌کنند... در رابطه با گوشی Pixel شما بهترین دوربین بازار را هم خواهید داشت.

بهترین گوشی‌های 5G که می‌توانید همین الان خریداری کنید

1) iPhone 12 Pro Max

iPhone 12 Pro Max

با خرید این گوشی شما می‌توانید تا مدت‌ها از سرعت خارق‌العاده‌ی این گوشی لذت ببرید و این امر به لطف باتری بزرگ این گوشی میسر شده است. آیفون 12 پرو مکس در تست وب‌گردی ما با شبکه‌ی 5G تقریباً 11 ساعت دوام آورد. حالت «مدیریت هوشمند داده‌ها» در اپل می‌تواند بسته به سنگینی کار شما اینترنت همراه را از 5G به 4G تغییر دهد که به کاهش مصرف باتری کمک می‌کند.

صفحه‌ی نمایشگر این گوشی یک صفحه‌ی 6.7 اینچی OLED بی‌نظیر می‌باشد که برای تماشای ویدیو و عکس بسیار مناسب است. دوربین اصلی عملکرد بسیار خوبی در نور کم دارد و به لطف زوم 2.5 برابر دیجیتال، شما می‌توانید عکس‌های جذابی تهیه کنید. یک محافظ صفحه‌ی سرامیک را هم به همه‌ی این ویژگی‌ها اضافه کنید که می‌تواند از گوشی شما در مقابل سقوط‌ها محافظت کند، همینطور پردازنده‌ی فوق سریع A14 Bionic chip و سیستم شارژ بی‌سیم MagSafe.

2) Samsung Galaxy S21 Ultra

Samsung Galaxy S21 Ultra

سری گوشی‌های گلکسی اس 21 اولین گوشی‌هایی هستند که به جدیدترین پردازنده‌ی کوالکام یعنی Snapdragon 888 مجهز هستند که این یعنی همه‌ی این گوشی‌ها ( گلکسی اس 21، گلکسی اس 21 پلاس و گلکسی اس 21 الترا ) از شبکه‌ی 5G پشتیبانی می‌کنند. انتخاب ما گلکسی اس 21 الترا است که عمر باتری طولانی‌تری در مقایسه با دو مدل دیگر دارد.

باتری گلکسی اس 21 الترا توانست با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز در تست‌های ما تا 11.5 ساعت دوام بیاورد اما افزایش نرخ تازه‌سازی، طبیعتاً مصرف باتری بیشتری را در پی داشت. با این وجود گلکسی اس 21 الترا باز هم از متوسط گوشی‌های هوشمند طول عمر بیشتری داشت. طول عمر خوب باتری، صفحه نمایش با کیفیت و پشتیبانی از قلم S Pen از مزیت‌های مهم این گوشی‌ 5G محسوب می‌شوند.

3) iPhone 12 Pro

iPhone 12 Pro

طبق گفته‌ی اپل اتصال بهتری از 5G در گوشی‌های جدید آیفون ( مانند آیفون 12 پرو ) در مقایسه با هر گوشی دیگری در بازار قرار داده شده است. این قابلیت امکان اتصال به شبکه‌ی 5G را در هر مکان و هر سرویس ارائه‌دهنده‌ای برای آیفون فراهم می‌کند. این امکان، آیفون 12 پرو را تبدیل به بهترین گزینه‌ی خرید گوشی‌های 5G کرده است.

اتصال به شبکه‌ی 5G به قیمت مصرف بیشتری باتری برای شما تمام می‌شود، هنگامی که ما اتصال 5G در آیفون 12 پرو را خاموش کردیم، باتری 90 دقیقه عمر بیشتری داشت. اپل چند ویژگی جذاب دیگر را هم به این گوشی اضافه کرده است؛ پردازنده‌ی قدرتمند A14 عملکردی قوی‌تر از همه‌ی گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار دارد، بعلاوه یک صفحه‌ی نمایشگر OLED 6.1 اینچی جذاب.

آیفون 12 پرو ویژگی‌های دارد که آن‌را نه فقط به بهترین گوشی 5G بلکه به بهترین گوشی تبدیل می‌کند. دوربین 3 گانه‌ی این گوشی به سنسور LiDAR مجهز شده که بهترین تصاویر را ثبت می‌کند. سیستم شارژ جدید MagSafe امکان شارژ بی‌سیم را برای آیفون 12 پرو شما فراهم می‌کند.

4) Samsung Galaxy Note 20 Ultra

Samsung Galaxy Note 20 Ultra

گلکسی نوت 20 الترا یک گوشی همه‌کاره با صفحه نمایشگر بزرگ است که از شبکه‌ی 5G هم پشتیبانی می‌کند. این فبلت 6.9 اینچی با همه‌ی شبکه‌های 5G سازگار می‌باشد و صفحه‌ی نمایشگر آن با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز علی رغم مصرف بیشتر باتری، تجربه‌ای بی‌نظیر و روان را به شما عرضه می‌کند.

نوت 20 الترا در اجرای بازی‌ها بی‌نقص عمل می‌کند که نکته‌ی مورد توجه این گوشی 5G محسوب می‌شود. نوت 20 الترا به پردازنده‌ی قدرتمند Snapdragon 865 Plus مجهز است که از پس اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها هم بر می‌آید. این گوشی با شبکه بازی‌ آنلاین xCloud مایکروسافت سازگار است و امکان اجرای بیش از 100 بازی Xbox به صورت آنلاین را برای شما فراهم می‌کند که به لطف اتصال 5G شما تجربه‌ای بدون لگ خواهید داشت.

هزینه‌ای که شما بابت خرید این گوشی صرف می‌کنید در مقایسه با سایر گوشی‌های 5G سامسونگ بیشتر است، اما تجربه‌ی بی‌نظیری که از این گوشی هوشمند دریافت می‌کنید کاملاً ارزشمند است.

5) iPhone 12 mini

iPhone 12 mini

یک گوشی 5G نیازی به عظیم‌الجثه بودن ندارد تا از شبکه‌ی 5G پشتیبانی کند. آیفون 12 مینی یک گوشی کوچک 5.4 اینچی با صفحه نمایش OLED است و با اینکه از iPhone SE هم کوچک‌تر است، اما باز هم قابلیت اتصال به همه‌ی شبکه‌های 5G را دارد.

آیفون 12 مینی از پردازنده‌ی A14 Bionic قدرتمند و دوربینی مشابه با آیفون 12 بهره‌مند است که می‌توانیم از کوچک‌‌‌ترین آیفون اپل انتظار ثبت تصاویری بی‌نظیر داشته باشیم. باتری این گوشی با وجود اتصال به شبکه‌ی 5G عملکرد خوبی دارد و با پرداخت 699 دلار شما می‌تونید از اتصال 5G لذت ببرید.

6) iPhone 12

iPhone 12

اگر تمایل ندارید تا هزینه‌ی زیادی بابت یک گوشی 5G بکنید، آیفون 12 یک جایگزین عالی برای شماست و قیمت آن هم 800 دلار می‌باشد، یعنی 200 دلار کمتر از آیفون 12 پرو. اما شما هنوز بیشتر ویژگی‌های جذاب مدل پرو رو خواهید داشت؛ پردازنده‌ی سریع A14 Bionic، صفحه نمایشگر 6.1 اینچی OLED و اتصال 5G.

مطلب مرتبط : بررسی تخصصی گوشی اپل iPhone 12

درست مثل آیفون 12 پرو، اتصال به شبکه‌ی 5G مصرف باتری بیشتری را برای این گوشی هم در پی دارد. هنگامی که ما اتصال 5G را خاموش کردیم، بر عمر باتری چیزی نزدیک به 2 ساعت افزوده شد. آیفون 12 دارای یک حالت «مدیریت هوشمند داده» است که در صورت عدم نیاز به اتصال 5G، گوشی را به LTE متصل می‌کند تا باتری کمتری مصرف کند.

7) OnePlus 9 Pro

OnePlus 9 Pro

گوشی وان‌پلاس 9 پرو دو ویژگی دارد که معمولاً در همه‌ی گوشی‌ها باعث مصرف بیشتر باتری می‌شود: شبکه‌ی 5G و صفحه نمایشگر با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز که در روان بودن عملکرد کلی و اجرای بی‌نقص بازی‌ها تاثیر زیادی دارد. هر دوی این ویژگی‌ها درصد زیادی از باتری را مصرف می‌کنند اما این مسئله درباره‌ی گوشی وان‌پلاس 9 پرو و باتری 4500 میلی‌آمپری آن صادق نبود. این گوشی در تست‌های ما توانست تا بیش از 10.5 ساعت حتی با نرخ تازه‌سازی بالا دوام بیاورد.

دلیل این عملکرد خوب، قابلیت تنظیم خودکار نرخ تازه‌سازی صفحه است که بر اساس فعالیت‌های گوشی نرخ تازه‌سازی را می‌تواند تا 1 هرتز پایین و در صورت نیاز آن را تا 120 هرتز بالا بیاورد. سرعت شارژ این گوشی، به صورت سیمی و بی‌سیم، بسیار سریع بود و استانداری بالا را برای شارژ سریع رقم زده است.

8) Samsung Galaxy S21 Plus

Samsung Galaxy S21 Plus

این گوشی که ژانویه سال 2021 عرضه شد همه را شگفت‌زده کرد. این گوشی با قیمتی 200 دلار ارزان‌تر از گلکسی اس 21 الترا، بیشتر ویژگی‌های کلیدی و جذاب را دارد. گلکسی اس 21 پلاس یک گوشی جذاب و بزرگ با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و پردازنده‌ی Snapdragon 888 می‌باشد.

قیمت نسخه‌ی 128 گیگابایتی این گوشی 999 دلار است و با اینکه بعضی از ویژگی‌های اس 21 الترا را ندارد، چیزی از ارزش این گوشی کم نمی‌کند. بعنوان یک گوشی 5G شما جدیدترین مودم 5G یعنی Qualcomm X60 را در این گوشی دارید که امکان اتصال به هر شبکه‌ی 5G را برای شما فراهم می‌کند.

اگر به دنبال گوشی کوچک‌تری هستید، گلکسی اس 21 می‌تواند انتخابی مناسب برای شما باشد. گلکسی اس 21 در اصل مدل کوچکتر نسخه‌ی پلاس است و با قیمت 799 دلار عرضه می‌شود.

9) Samsung Galaxy A32 5G

Samsung Galaxy A32 5G

گوشی‌های 5G با قیمتی زیر 300 دلار هم در بازار موجود است و Galaxy A32 5G یک نمونه از این گوشی‌هاست که قابلیت پشتیبانی از همه شبکه‌های 5G را دارد.

اگر می‌خواستیم یک عیب بزرگ از این دستگاه بگیریم، صفحه‌ی نمایشگر LCD 720p این گوشی خواهد بود. با صفحه نمایش 6.5 اینچی، تراکم پیکسلی در این گوشی پایین است اما عملکرد دو دوربین اصلی برای این بازه‌ی قیمتی عالی می‌‌باشد. 

اگر قصد خرید گوشی 5G ارزان قیمت دارید، این گوشی برای شما گزینه‌ی مناسبی است.

10) Samsung Galaxy A52 5G

Samsung Galaxy A52 5G

سامسونگ سری گوشی‌های میان‌رده‌ی خود را با گوشی‌های ارزان قیمت 5G به‌روزرسانی کرده است. در این میان، Galaxy A52 5G بهترین گزینه برای بیشتر کاربران است و از ویژگی‌هایی مانند صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز بهره‌مند است. عملکرد کلی این گوشی مناسب است و دوربین‌های اصلی هم تصاویر متقاعدکننده‌ای ثبت می‌کنند.

شبکه‌ی 5G تاثیر زیادی بر مصرف باتری گوشی ندارد و این گوشی توانست با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز و اتصال به شبکه‌ی 5G در تست‌های ما تا 12 ساعت دوام بیاورد. Galaxy A52 5G حتی با نرخ تازه‌سازی بالاتر هم توانست تا نزدیک 10 ساعت دوام بیاورد که نتیجه‌ی خوبی برای این گوشی محسوب می‌شود.

راهنمای خرید بهترین گوشی 5G

اگر به دنبال خرید گوشی 5G هستید باید معیارهایی مانند پردازنده، اندازه صفحه نمایش، دوربین و از همه مهم‌تر عمر باتری را مد نظر بگیرید. شبکه‌ی 5G درصد زیادی از باتری را مصرف می‌کند و شما برای استفاده از شبکه 5G نیاز به گوشی موبایلی با طول عمر باتری بالا دارید.

قیمت گوشی هم یکی دیگر از معیارهای مهم هنگام خرید گوشی 5G است. همزمان با افزایش استفاده از تکنولوژی 5G در گوشی‌ها، قیمت گوشی‌های 5G هم به مرور کاهش می‌یابد. در سال 2019 شما برای خرید یک گوشی 5G باید چیزی حدود 850 تا 1299 دلار هزینه می‌کردید. حتی قیمت Galaxy Z Fold 2 که علاوه بر تاشو بودن، قابلیت اتصال به شبکه 5G را داشت قیمتی بالغ بر 2000 دلار داشت ( گرچه قیمت بالای این گوشی بیشتر در ارتباط با تاشو بودن گوشی بود ). انتظار می‌رود که در آینده‌ای نزدیک شاهد گوشی‌های 5G مقرون به صرفه با عملکردی مناسب باشیم.

ما چگونه بهترین گوشی‌های 5G را مورد بررسی قرار می‌دهیم

ما برای بررسی کیفیت اتصال 5G در این گوشی‌ها، سرعت دانلود آن‌ها را با استفاده از اپلیکیشن Speedtest.net می‌‌‌‌سنجیم. در صورت امکان، آن‌ها را با سایر گوشی‌های 5G مقایسه می‌کنیم و نتایج را مکتوب می‌کنیم. ما همینطور عملکرد گوشی در صورت در دسترس نبودن شبکه‌ی 5G را هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

چرا که درصد زیادی از عملکرد 5G بستگی به شبکه‌ی اینترنت گوشی دارد، نه خود گوشی. ما تست‌هایی در فضای مصنوعی و طبیعی انجام می‌دهیم تا عملکرد دستگاه را در هر شرایطی بسنجیم؛ تست‌هایی مانند سنجش مدت زمان لازم برای پخش و اجرای ویدیوهای 4K و 1080p. بعلاوه کارشناسان ما روشنایی و دقت رنگ صفحه‌ی نمایشگر در هر گوشی را مورد بررسی قرار می‌دهند. باتری گوشی‌ها با اتصال به شبکه LTE یا 5G و وب‌گردی مورد آزمایش قرار می‌گیرد و پس از تمام شدن باتری، میزان درصد شارژ شده در یک بازه‌ی 15 دقیقه‌ای را بررسی می‌کنند.

برای بررسی عملکرد دوربین، ما عکس‌هایی را در شرایط مختلف ثبت می‌کنیم و نتایج را با عکس‌های ثبت‌ شده توسط دیگر دوربین‌های هم‌رده مقایسه می‌کنیم.

منبع: tomsguide

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد