راهنمای خرید کابل شارژ سریع

آداک 24 چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 13:00
راهنمای خرید کابل شارژ سریع

خرید کابل شارژ سریع به منظور کمتر کردن زمان شارژ گوشی است. هیچکس دوست ندارد که مدت زمان طولانی منتظر شارژ گوشی خود بماند، و کوالکام (Qualcomm) نهایت تلاش خود را برای کوتاه کردن هر چه بیشتر این مدت زمان کرده است. «شارژ سریع» معروف این شرکت هم اکنون به نسخه‌‌ی 5 رسیده است اما برای استفاده از نهایت سرعت، شما نیاز به یک کابل قوی دارید. در این مطلب سعی داریم تا سریع‌‌ترین ‌‌کابل‌‌‌‌های شارژ موجود در بازار را به شما معرفی کنیم.

ما این لیست را بر اساس شرکت تولیدکننده دسته‌‌بندی کردیم و راجع به همه‌‌ی برندهای برتر صحبت خواهیم کرد. کوالکام تنها شرکت عرضه‌‌کننده در بازار نیست و برند‌‌های دیگر هم فناوری شارژ سریع خود را دارند. حتما قبل از خرید ‌‌کابل شارژ، بررسی‌‌های لازم را انجام دهید.

سریع‌‌ترین ‌‌کابل‌‌های شارژ

کابل شارژ سریع انکر (Anker)

قیمت کابل شارژ سریع انکر (Anker)

انکر در این لیست بالاترین رتبه را دارد. از پاور بانک گرفته تا ‌‌کابل شارژ، انکر بهترین گزینه برای خرید است. 

بعنوان مثال به Anker PowerLine III Plus نگاه کنید. این ‌‌کابل شارژ از استاندارد USB-IF بهره‌‌مند است و جزو ‌‌کابل-های شارژ USB-C به USB-C محسوب می‌‌شود. این ‌‌کابل شارژ دارای طولی معادل 1.8 متر است که شارژ کردن را برای کاربر راحت‌‌تر می‌‌کند. اگر به دنبال سرعت شارژ خوب هستید، این ‌‌کابل شارژ 60 واتی از فیبر تشکیل شده و در مقابل پیچ و تاب خوردن تا 35.000 بار مقاومت دارد.

یکی دیگر از ‌‌کابل‌‌های شارژ سریع انکر، Powerline III Flow می‌‌باشد که سرعتی بالغ بر 100 وات دارد. شما قابلیت انتخاب طول 3 و 6 متری را دارد که مقاومت بالایی دارد و تقریبا تا 25.000 بار پیچ و تاب کارایی دارد.

کابل شارژ سریع بلکین (Belkin)

قیمت کابل شارژ سریع بلکین (Belkin)

بلکین یکی دیگر از انتخاب‌‌های پرطرفدار در میان ‌‌کابل‌‌های شارژ است که با ‌‌کابل Thunderbolt 3 وارد لیست ما شده است. ‌‌کابل Thunderbolt 3 از فناوری شارژ سریع 100 وات و رزولوشن  4K پشتیبانی می‌‌کند. در حالی که 100 وات چیزی فراتر از آن حدی است که گوشی‌‌ها از آن پشتیبانی می‌‌کنند اما برای لپ‌‌تاپ‌‌هایی که درگاه USB-C دارند، مناسب است. طول این ‌‌کابل شارژ بالغ بر 80 سانتی‌‌متر می‌‌باشد.

کابل شارژ سریع آمازون (AmazonBasics)

قیمت کابل شارژ سریع آمازون (AmazonBasics)

آمازون برندی است که تقریبا در هر بازاری حرفی برای گفتن دارد. این شرکت بزرگ، با ارائه‌‌ی ‌‌کابل شارژ AmazonBasics وارد عرصه‌‌ی ‌‌کابل‌‌های شارژ شد. این ‌‌کابل شارژ USB-C به USB-C نهایت سرعت انتقال داده‌‌ای بالغ بر 10 گیگابیت بر ثانیه و سرعت شارژی برابر با 3 آمپر دارد. از آنجایی که این ‌‌کابل شارژ دوام بالایی دارد، شما دیگر نگران خراب شدن آن نیستید. 

بر خلاف بعضی از ‌‌کابل‌‌های شارژ که فقط در رنگ سیاه عرضه می‌‌شوند، ‌‌کابل شارژ AmazonBasics در چهار رنگ خاص روانه‌‌ی بازار شده‌‌اند.

تا به اینجا ما فقط از ‌‌کابل‌‌های USB-C به USB-C صحبت کردیم اما ‌‌کابل شارژ AmazonBasics با عرضه‌‌ی ‌‌کابل‌‌های شارژ USB-A به USB-C کار را برای آنهایی که دستگاهی مجهز به درگاه USB-C ندارند راحت کرده است. این ‌‌کابل‌‌های شارژ در دو مدل 30 سانتی‌‌متری و 90 سانتی‌‌متری و 4 رنگ مختلف عرضه می‌‌شود. ‌‌کابل شارژ USB-A به USB-C نیز مانند نسخه USB-C به USB-C سرعت انتقال داده‌‌ای برابر با 10 گیگابیت بر ثانیه  و سرعت شارژ 3 آمپری دارد.

کابل شارژ سریع Cable Matters

قیمت کابل شارژ سریع Cable Matters

شاید این اسم برای شما آشنا نباشد، اما ‌‌کابل شارژ USB-A به USB-C این شرکت یکی از مقرون به صرفه‌‌ترین گزینه‌‌های موجود در این لیست است. سرعت انتقال داده در این ‌‌کابل شارژ 5 گیگابیت بر ثانیه است اما شارژ 5 ولتی گوشی شما را به نحو احسن و زمان مناسب شارژ می‌‌کند. بخش‌‌های ابتدایی و انتهایی این ‌‌کابل‌‌های شارژ طلایی رنگ می‌‌باشد که آن را در مقایسه با رقبا متمایز کرده است.

‌‌کابل شارژ Cable Matters همینطور یکی از اولین تولیدکنندگان که از استاندارد Thunderbolt 4 پشتیبانی می‌‌کند و سرعت شارژی بالغ بر 100 وات ارائه می‌‌دهد. طول این ‌‌کابل‌‌های شارژ تقریبا 2 متر است و سرعت انتقال داده‌‌ها هم در آن به 40 گیگابیت بر ثانیه می‌‌رسد. بدیهی است که شما باید بهای بیشتری برای این ‌‌کابل شارژ بپردازید اما در عوض سرعت شارژی بالا خواهید داشت.

‌‌کابل‌‌ شارژ سریع اپل

قیمت کابل‌‌ شارژ سریع اپل

شرکت اَپِل همیشه سعی در سخت کردن چیزهای آسان داشته و در شارژ کردن هم استثنایی قائل نشده است. ‌‌کابل‌‌های شارژ این بخش، انحصاراً برای دستگاه‌‌های شرکت اَپِل ساخته شده و بسیاری از آنها هم توسط خود شرکت اَپِل تولید می‌‌شوند. متاسفانه، این یعنی سیاست قیمت‌‌گذاری این ‌‌کابل‌‌های شارژ نیز شبیه به سیاست قیمت‌‌گذاری است که اَپِل برای گوشی‌‌ها و سایر دستگاه‌‌هایش در نظر می‌‌گیرد.

اگر قصد خرید یک ‌‌کابل شارژ برای جدیدترین نسخه‌‌ی آیپد یا مک‌‌بوک را دارید، ‌‌کابل شارژ 2 متری USB-C به USB-C انتخاب شماست. رنگ این ‌‌کابل‌‌های شارژ سفید است و خبری هم از مقاومت در برابر پیچ و تاب در آن نیست.

اگر شما قصد شارژ کردن آیفون، آیپد یا هر دستگاه دیگری را با ‌‌کابل شارژ Lightning دارید، انتخاب شما بین دو مدل USB-A و USB-C است. این‌‌ دو سریع‌‌ترین ‌‌کابل‌‌های شارژ برای بیشتر دستگاه‌‌های اَپِل هستند و در دو نسخه‌‌ی یک متری و دو متری عرضه می‌‌شوند. ‌‌کابل شارژ USB-C به Lightning با آداپتورهای 29، 61 و 87 واتی همگام است و تبدیل به انتخابی مناسب برای سری گوشی‌‌های آیفون 12 شده است.

آخرین گزینه در این لیست، ‌‌کابل شارژ Thunderbolt 3 است که USB-C به USB-C می‌‌باشد. این ‌‌کابل شارژ، سریع‌‌ترین ‌‌کابل شارژ اَپِل است که سرعت انتقال داده‌‌ی 40 گیگابیت بر ثانیه‌‌ای و شارژ 100 واتی دارد. ‌‌کابل شارژ Thunderbolt 3 اَپِل طولی برابر با 80 سانتی‌‌متر دارد. 

منبع: androidauthority

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد