بهترین گوشی‌ها برای عکاسی در سال 2021

چهارشنبه 26 خرداد 1400 - 14:00
بهترین گوشی‌ها برای عکاسی در سال 2021

 برای مشاهده قیمت و مشخصات، می‌توانید روی عنوان گوشی‌ها کلیک کنید

 

امسال تعداد گوشی‌هایی که دارای دوربین‌های قدرتمند هستند بسیار زیاد بوده و انتظار می‌رود که در ادامه سال، با معرفی پرچمداران جدید اپل و گوگل، این تعداد بیشتر هم بشود.

بهترین گوشی‌ها برای عکاسی کدامند؟

آیفون‌های اپل همواره عملکرد بسیاری خوبی را در زمینه عکاسی ارائه می‌دهند. iPhone 12 Pro Max با قیمت 1100 دلاری و به لطف داشتن حسگر اصلی بزرگتر، بهترین عملکرد را دارد. اما نسخه معمولی iPhone 12 نیز علیرغم داشتن یک دوربین کمتر نسبت به نسخه‌های پرو، کیفیت بسیار بالایی داشته و عکس‌های زیبایی ثبت می‌کند.

علیرغم کیفیت فوق‌العاده بالای گوشی‌های آیفون، پرچمداران اندرویدی نیز سطح خود را بالا برده و حالا گوشی‌هایی همچون OnePlus 9 Pro ، Galaxy S21 Ultra و Pixel 5 با بهره‌گیری از دوربین‌های چندگانه و پردازش‌های پیشرفته، رقابت تنگاتنگی را ایجاد کرده‌اند.

برای افرادی که می‌خواهند با پرداخت کمترین هزینه، بهترین تجربه عکاسی را داشته باشند، Pixel 4a و iPhone SE بهترین انتخاب خواهد بود. این گوشی‌ها در زمینه عکاسی بی‌نظیر بوده و قیمت آنها تقریباً نصف پرچمداران گران‌قیمت بازار است (البته جایگزین گوشی پیکسل 4a در تابستان امسال معرفی خواهد شد). شما می‌توانید گوشی سامسونگ Galaxy A52 را نیز به لیست این گوشی‌های ارزان‌قیمت اضافه کنید.

 

چگونه بهترین گوشی را برای عکاسی انتخاب کنید؟

بهترین گوشی‌ها برای عکاسی در سال 2021

اگر در هنگام خرید یک گوشی جدید، دوربین برایتان اولویت بالایی دارد، باید چند مسئله را در نظر بگیرید. اول از همه از خود بپرسید که قرار است چه عکس‌هایی بگیرید. همه دوربین‌های چندگانه مثل هم نیستند؛ دوربین‌های فوق عریض برای ثبت عکس‌های چشمگیر از مناظر کاربرد داشته و دوربین‌های تله‌فوتو برای زوم و عکاسی پرتره به کار می‌روند، بعضی از مدل‌ها به هر دو دوربین مجهز هستند. پرچمداران جدید هواوی، سامسونگ و شیائومی با لنزهای پریسکوپی همراه بوده که امکان زوم اپتیکال 5 یا 10 برابری بدون افت کیفیت را فراهم می‌کنند.

آیا به عکاسی پرتره علاقه دارید؟ حالت پرتره و جلوه حالتی است که در آن فوکوس روی سوژه قرار گرفته و پس‌زمینه محو می‌شود. این قابلیت در گذشته به صورت انحصاری در اختیار گوشی‌های چند دوربینه قرار داشت، اما حالا گوشی‌هایی همچون Pixel 4a و iPhone SE 2020 با یک دوربین توانایی انجام آن را دارند. حتی بعضی از گوشی‌ها امکان تنظیم میزان محو شدن پس‌زمینه را به شما می‌دهند.

دوربین سلفی را فراموش نکنید، این روزها افراد بیشتر از همه سلفی می‌گیرند. بسیاری از گوشی‌ها از جمله آیفون 12 و پیکسل 5 با حالت پرتره دوربین سلفی همراه هستند، همچنین بعضی از گوشی‌ها مانند سامسونگ Galaxy S10 Plus از دوربین سلفی دوگانه بهره می‌برند.

در نهایت، فیلمبرداری را هم در نظر داشته باشید. دوربین گوشی‌ شما تنها برای عکس گرفتن ساخته نشده، رزولوشن و فریم‌ریت و قابلیت لرزشگیر در هنگام فیلمبرداری از مهمترین ویژگی‌های دوربین یک گوشی هستند. البته این را هم در نظر بگیرید که رزولوشن بالاتر، فضای بیشتری از حافظه را اشغال می‌کند.

 

ما چگونه دوربین گوشی‌ها را بررسی می‌کنیم؟

ما گوشی‌ها را در سناریوها و شرایط مختلف از جمله هنگام عکاسی از مناظر، پرتره و سلفی در شرایط نوری مختلف از جمله روز و شب بررسی می‌کنیم. عکس‌های ثبت شده روی یک مانیتور دقیق مشاهده شده تا مشخص شود که کدام گوشی بهترین عملکرد را در ثبت رنگ، وضوح و کنتراست، ارائه می‌دهد. همچنین در مقایسه بین گوشی‌ها، ما با هر گوشی در شرایط مختلف عکس می‌گیریم و نهایتاً برنده را اعلام می‌کنیم.

بررسی‌های ما ویژگی‌های خاص دوربین از جمله لنزهای چندگانه، حالت پرتره و ... را نیز در بر می‌گیرد. 

چطور دوربین گوشی های موبایل ارزش خرید  آنها را بیشتر میکند

دوربین گوشی های موبایل

اما چرا تولید کنندگان تا این حد روی بهتر کردن دوربین گوشی‌های خود تمرکز دارند؟ پاسخ ساده است: چون دوربین یکی از مهمترین ویژگی‌های یک گوشی هوشمند بوده و اکثر افراد، در طول روز تنها گوشی خود را برای عکاسی به همراه دارند. ما هم به همین دلیل در بررسی‌های خود تمرکز ویژه‌ای روی دوربین داریم و کیفیت عکاسی و فیلمبرداری گوشی‌ها را در شرایط مختلف بررسی کرده و آنها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. بهترین گوشی‌ها برای عکاسی، لنزها و حسگرهای پیشرفته را در کنار محاسبات و الگوریتم‌های پیشرفته نرم‌افزاری قرار داده تا بهترین میزان نور، رنگ و جزئیات را استخراج کنند. موضوع کیفیت دوربین، تنها به تعداد دوربین‌های موجود در پشت گوشی بستگی ندارد، بعضی از سازندگان بیشترین استفاده را از هوش مصنوعی داشته و بدین ترتیب، کیفیت عکس‌های محصولات خود را ارتقاء می‌دهند.

با در نظر گرفتن موارد فوق، ما صدها ساعت را به بررسی بهترین گوشی‌ها برای عکاسی پرداخته‌ایم و نتیجه آن را در این لیست و در دسته‌بندی‌های مختلف برای شما آماده کرده‌ایم، پس با ما همراه باشید.

 

بهترین گوشی‌ها برای عکاسی که در حال حاضر می‌توانید تهیه کنید.

حال به سراغ بررسی دوربین گوشی ها میرویم تا بهترین انتخاب ها در بازه های قیمتی مختلف را به شما معرفی کنیم

 

 


 

 خرید گوشی iPhone 12 Pro Max

 ۱.دوربین گوشی iPhone 12 Pro Max

دوربین ایفون 12 پرومکس بهترین گوشی موجود در بازار در زمینه عکاسی است، این دستاورد با توجه به رقابت سخت موجود در بین رقبای اندرویدی، بسیار جالب توجه است. وجه تمایز اصلی این گوشی با نسخه‌های دیگر آیفون 12، دوربین اصلی آن است. این حسگر بزرگتر بوده و نور بیشتری را جذب می‌کند، همچنین وجود لرزشگیر جدید Sensor-Shift باعث شده تا فیلم‌های Dolby Vision HDR ثبت شده با این گوشی، پایداری و کیفیتی خارق‌العاده داشته باشد.

آیفون 12 Pro Max علاوه بر دوربین اصلی به یک دوربین فوق عریض با میدان دید 120 درجه و یک دوربین تله‌فوتو با فاصله کانونی 65 میلیمتر و زوم اوپتیکال 2.5 برابری و زوم دیجیتال 12 برابری مجهز شده است. توانایی‌های عکاسی کامپیوتری اپل، از جمله Deep Fusion و Smart HDR 3 به این گوشی کمک می‌کند تا در شرایط نوری مختلف، عکس‌هایی بسیار باکیفیت و با جزئیات بالا ثبت کند. همچنین با وجود حسگر LiDAR امکان ثبت عکس‌های پرتره حتی در شب هم فراهم شده است.

قابلیت عکاسی ProRAW در آیفون 12 پرو مکس، بیشترین آزادی را در اختیار عکاسان حرفه‌ای قرار می‌دهد.

مشخصات فنی

وزن: 228 گرم اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ
رم: 6 گیگابایت رزولوشن صفحه نمایش: 1284x2778
حافظه: 64/128/256 گیگابایت باتری: 3687 میلی آمپر ساعت
دوربین پشت: 12 + 12 + 12 مگاپیکسل دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل

مزایا


  + بهترین دوربین‌های موجود در بازار
  + عمر باتری فوق‌العاده
  + صفحه‌نمایش فراگیر 6.7 اینچی

معایب


 - شارژر به صورت جداگانه به فروش می‌رسد
 - نسبتاً سنگین و زمخت

 


 

 قیمت و مشخصات گوشی سامسونگ Galaxy S21 Ultra

 ۲.دوربین گوشی سامسونگ Galaxy S21 Ultra

بهترین جایگزین برای آیفون

دوربین گوشی جدید گلکسی S21 Ultra تمام تلاش خود را انجام داده تا به بهترین گوشی برای عکاسی و زوم تبدیل شود. سامسونگ در این گوشی از 2 دوربین تله‌فوتو استفاده کرده است: یک دوربین با زوم اوپتیکال 3 برابری و دیگری با زوم اوپتیکال 10 برابری؛ باید بگوییم که عملکرد این دوربین‌ها در بررسی‌های ما واقعاً تحسین‌برانگیز بوده است. پرچمدار سامسونگ از زوم دیجیتال 100 برابری هم پشتیبانی کرده و قابلیت قفل زوم، باعث می‌شود که عکس‌ها در این حالت با فوکوس و دقت بالا ثبت شوند. علاوه بر این، یک حسگر فوکوس لیزری نیز دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی این گوشی را همراهی می‌کند.

البته سخت‌افزار دوربین، تمام ماجرا نبوده و نرم‌افزار گلکسی اس 21 اولترا نیز در عکاسی عملکرد قابل توجهی دارد. قابلیت Single Take حالا توانایی ضبط فیلم‌های صحنه آهسته را هم دارد، قابلیت Director’s View به شما اجازه می‌دهد که به صورت همزمان از دوربین پشت و جلو برای فیلمبرداری استفاده کنید. همچنین می‌توانید در حین فیلمبرداری، بین دوربین‌های مختلف این گوشی جابه‌جا شوید.

گلکسی S21 Ultra توانایی فیلمبرداری 8K را نیز داشته که در ترکیب با لنزهای زوم این گوشی، بسیار کاربردی خواهد بود. در صورتی که طرفدار اندروید هستید، پرچمدار سامسونگ را از دست ندهید.

مشخصات فنی

وزن: 227 گرم اندازه صفحه نمایش: 6.8 اینچ
رم: 12/16 گیگابایت رزولوشن صفحه نمایش: 1440x3200
حافظه: 128/256/512گیگابایت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت
دوربین پشت: 108 + 10 + 10 + 12 مگاپیکسل دوربین سلفی: 40 مگاپیکسل

مزایا


  + دوربین تله‌فوتوی دوگانه
  + پشتیبانی از قلم S Pen
  + صفحه‌نمایش پویای 6.8 اینچی

معایب


 - نبود شارژر در جعبه گوشی
 - نبود درگاه Micro-SD

 


 

مشخصات گوشی OnePlus 9 Pro 

 ۳.دوربین گوشی OnePlus 9 Pro

بهترین گوشی وان پلاس در زمینه دوربین

معمولاً پرچمداران وان پلاس در زمینه عکاسی نسبت به سایر پرچمداران بازار یکی دو گام عقب بوده‌اند، اما امسال این موضوع تغییر کرده است. وان پلاس دوربین سری OnePlus 9 را با همکاری شرکت Hasselblad طراحی کرده و این موضوع باعث شده تا برای اولین بار، پرچمدار وان پلاس در زمینه عکاسی در سطح سایر رقبا قرار بگیرد.

این همکاری باعث شده تا پردازش عکس‌ها به شکل بسیار بهتری صورت بگیرد و رنگ‌ها با دقت بالاتری ثبت شود. البته در بعضی زمینه‌ها مثل عکاسی در شب، ناپایداری‌هایی وجود دارد، اما در کل باید بگوییم که دوربین گوشی پرچمدار امسال وان پلاس هم از نظر سخت‌افزاری و هم نظر نرم‌افزاری توانایی رقابت با گوشی‌های آیفون و پیکسل را دارد.

نسخه ارزانتر این گوشی، یعنی OnePlus 9 نیز از این همکاری با Hasselblad بی‌بهره نمانده، اما این گوشی فاقد دوربین تله‌فوتوی 8 مگاپیکسلی بوده و حسگر اصلی آن نیز از نسخه پرو ضعیف‌تر است.

مشخصات فنی

وزن: 197 گرم اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ
رم: 8/12 گیگابایت رزولوشن صفحه نمایش: 1440x3216
حافظه: 128/256 گیگابایت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت
دوربین پشت: 48 + 8 + 50 + 2 مگاپیکسل دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

مزایا


  + عملکرد عالی دوربین‌ها
  + صفحه‌نمایش زیبای 120 هرتز
  + شارژ سریع سیمی و بیسیم

معایب


 - کیفیت ناپایدار عکس‌های ثبت شده در شب

 


 

خرید گوشی Google Pixel 5 

 ۴.دوربین گوشی Google Pixel 5

بهترین نرم‌افزار و پردازش دوربین

گوشی پیکسل 5 از نظر سخت‌افزار دوربین حرف خاصی برای گفتن ندارد. گوگل در این گوشی به حرف منتقدین گوش داده و دوربین تله‌فوتو را با یک دوربین فوق عریض جایگزین کرده است، این تقریباً تنها تفاوت مهم سخت‌افزار دوربین این گوشی با نسل قبلی می‌باشد.

اما جادوی واقعی، مثل همیشه در بخش نرم‌افزار رخ می‌دهد. پردازش نرم‌افزاری گوگل در این گوشی فوق‌العاده می‌باشد. حالت شب پیکسل 5 به کلی آیفون 11 پرو را کنار گذاشت، البته اپل در سری آیفون 12 به خوبی به گوگل پاسخ داد، اما همین موضوع نشان می‌دهد که گوگل هر سال سطح پردازش‌های نرم‌افزاری دوربین گوشی‌های هوشمند را یک پله بالاتر می‌برد.

مشکل اصلی پیکسل 5 این است که شما می‌توانید همین عملکرد دوربین را با قیمت بسیار کمتر تجربه کنید، به عنوان مثال Pixel 4A 5G با همین دوربین دوگانه و با قیمت 499 دلار عرضه می‌شود، این موضوع باعث شده تا پیکسل 5 در مقایسه با رقبا ارزش خرید کمتری داشته باشد.

مشخصات فنی

وزن: 151 گرم اندازه صفحه نمایش: 6.0 اینچ
رم: 8 گیگابایت رزولوشن صفحه نمایش: 1080x2340
حافظه: 128 گیگابایت باتری: 4080 میلی آمپر ساعت
دوربین پشت: 12.2 + 16
مگاپیکسل
دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

مزایا


 + طراحی جذاب و جمع‌وجور
 + دوربین فوق‌العاده و اضافه شدن دوربین فوق عریض
  + امکانات نرم‌افزاری کاربردی

معایب


 - عملکرد سخت‌افزاری ناامیدکننده
 - قیمت بالا به نسبت مشخصات

 


 

مشخصات گوشی iPhone 12 

 ۵.دوربین گوشی iPhone 12

بهترین دوربین آیفون با قیمتی کمتر

با این که نسخه‌های پروی آیفون به نوعی استاندارد عکاسی در گوشی‌های موبایل به شمار می‌روند، امسال نسخه‌ معمولی آیفون 12 و آیفون 12 مینی نیز فاصله چندانی با پرچمداران گران‌قیمت اپل ندارند. علیرغم نبود دوربین تله‌فوتو، قابلیت‌های عکاسی کامپیوتری اپل در اینجا هم موجود بوده و امکاناتی همچون Deep Fusion و Smart HDR 3 در نسخه‌های ارزان‌تر هم در دسترس هستند.

آیفون 12 همانند نسخه پرو توانایی فیلمبرداری 4K HDR و Dolby Vision را دارد. فیلم‌های ضبط شده توسط iPhone 12 نسبت به تمام پرچمداران اندرویدی وضوح و شفافیت بسیار بالاتری دارد. اگر قیمت 999 دلاری آیفون 12 پرو برای شما بیش از اندازه زیاد است، آیفون 12 را انتخاب کنید.

مشخصات فنی

وزن: 164 گرم اندازه صفحه نمایش: 6.1 اینچ
رم: 4 گیگابایت رزولوشن صفحه نمایش: 1170x2532
حافظه: 64/128/256 گیگابایت باتری: 2815 میلی آمپر ساعت
دوربین پشت: 12 + 12  مگاپیکسل دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل

مزایا


 + دوربین دوگانه تحسین برانگیز
 + عملکرد سخت‌افزاری فوق‌العاده
 + پشتیبانی جامع 5G

معایب


 - حافظه 64 گیگابایتی در نسخه پایه
 - زوم دیجیتال هنوز هم جای پیشرفت دارد

 


 

ویژگی های گوشی Samsung Galaxy Note 20 Ultra 

 ۶.دوربین گوشی Samsung Galaxy Note 20 Ultra

گزینه‌ای کماکان خوب در بین گوشی‌های اندرویدی

با اضافه شدن حسگر فوکوس خودکار لیزری به دوربین 108 مگاپیکسلی این گوشی (که سال گذشته در گلکسی S20 Ultra عملکرد ناپایداری را ارائه داده بود)، کیفیت دوربین گلکسی نوت 20 اولترا به شکل چشمگیری بهتر شده است. دوربین تله‌فوتوی این گوشی توان ارائه زوم اوپتیکال 5 برابری را داشته که در مقایسه با زوم دوبرابری آیفون 12 پرو فوق‌العاده به نظر می‌رسد. زوم بدون افت کیفیت 10 برابری و زوم دیجیتال 50 برابری، دیگر ویژگی‌های دوربین این گوشی را تشکیل می‌دهد.

عکس‌های ثبت شده توسط دوربین پرچمدار سری نوت، همیشه از آیفون‌ها بهتر نیست. به عنوان مثال صورت‌ها در عکس‌های پرتره بیش از حد صاف شده و هایلایت‌ها بیش از اندازه روشن می‌شوند. اما در کل دوربین گلکسی Note 20 Ultra با وجود زوم قدرتمند و مگاپیکسل بالاتر) کاربردی‌تر به نظر می‌رسد.

 

مشخصات فنی

وزن: 208 گرم اندازه صفحه نمایش: 6.9 اینچ
رم: 8/12 گیگابایت رزولوشن صفحه نمایش: 1440x3088
حافظه: 256/512 گیگابایت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت
دوربین پشت: 108 + 12 + 12 مگاپیکسل دوربین سلفی: 10 مگاپیکسل

مزایا


 + صفحه‌نمایش 6.9 اینچی دینامیک 120 هرتز
 + عملکرد روان‌تر قلم S Pen
 + زوم قدرتمند 50 برابری و فوکوس خودکار لیزری
 + عمر باتری بسیار خوب

معایب


 - قیمت بالا

 


 

خرید گوشی Samsung Galaxy S21 Plus 

 ۷.دوربین گوشی Samsung Galaxy S21 Plus

جایگزینی برای Galaxy S21 Ultra

شما می‌توانید با خیالی آسوده گوشی گلکسی اس 21 الترا را انتخاب کنید و این انتخاب قطعاً عالی خواهد بود. اما اگر قیمت 1200 دلاری این گوشی برایتان زیاد به نظر می‌رسد و کماکان می‌خواهید یک گوشی بزرگ داشته باشید، گلکسی اس 21 پلاس با قیمت 999 دلاری می‌تواند جایگزینی مناسب برای شما باشد.

با این که در گلکسی S21 Plus خبری از توانایی‌های شگفت‌انگیز زوم نسخه اولترا نیست، اما کماکان عکس‌های ثبت شده در حالت زوم  این گوشی، نسبت به رقبا بهتر بوده و عکس‌های عادی هم کیفیت بالایی دارند.

البته مشکل روشن‌ شدن بیش از حد هایلایت‌ها و صاف شدن چهره در حالت پرتره در اینجا هم وجود دارد. همچنین اگر می‌خواهید گوشی کوچکتری داشته باشید، نسخه معمولی Galaxy S21 با دوربین مشابه و قیمت ارزانتر 799 دلاری، انتخابی شایسته خواهد بود.

مشخصات فنی

وزن: 200 گرم اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ
رم: 8 گیگابایت رزولوشن صفحه نمایش: 1080x2400
حافظه: 128/256 گیگابایت باتری: 4800 میلی آمپر ساعت
دوربین پشت: 12 + 64 + 12 مگاپیکسل دوربین سلفی: 10 مگاپیکسل

مزایا


 + صفحه‌نمایش زیبای 120 هرتز
 + عملکرد سخت‌افزاری عالی
 + زوم فوق‌العاده
 + طراحی زیبا

معایب


 - نبود شارژر و درگاه Micro-SD

 


 

مشخصات و ویژگی های گوشی Google Pixel 4a 

 ۸.دوربین گوشی Google Pixel 4a

بهترین گوشی برای عکاسی با قیمت کمتر از 400 دلار

گوشی پیکسل 4a نشان می‌دهد که وجود دوربین‌های متعدد در پشت گوشی، لزوماً به معنای بهتر شدن کیفیت نیست. این گوشی تنها به یک دوربین مجهز بوده، اما از تمام قابلیت‌های نرم‌افزاری گوگل، از جمله حالت شب، زوم Super Res و Live HDR+ بهره می‌برد.

نتایج به دست آمده، نه تنها این گوشی را به بهترین گوشی ارزان در زمینه عکاسی تبدیل کرده، بلکه می‌توانیم بگوییم که پیکسل 4ای یکی از بهترین گوشی‌های جهان برای عکاسی است، چرا که این گوشی بسیاری از امکانات پیکسل 5 را با قیمت بسیار کمتر در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین حافظه داخلی 128 گیگابایتی پیکسل 4a در مقایسه با سایر گوشی‌های ارزان‌قیمت این لیست (مثل آیفون SE) بسیار بیشتر است.

محصول اقتصادی پیکسل نسبت به آیفون SE برتری‌های دیگری هم دارد، بر خلاف آیفون، این گوشی هم به حالت شب و هم به عکاسی پرتره مجهز شده است. در نتیجه اگر به دنبال یک گوشی با قیمت مناسب و قابلیت‌های عکاسی فوق‌العاده هستید، حتماً Pixel 4a را در نظر داشته باشید.

مشخصات فنی

وزن: 143 گرم اندازه صفحه نمایش: 5.81 اینچ
رم: 6 گیگابایت رزولوشن صفحه نمایش: 1080x2340
حافظه: 128 گیگابایت باتری: 3140 میلی آمپر ساعت
دوربین پشت: 12.2 مگاپیکسل دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

مزایا


 + بهترین دوربین در کلاس خود
 + نمایشگر OLED شفاف و پرنور
 + حافظه 128 گیگابایتی
 + قیمت پایین

معایب


 - عمر باتری می‌توانست بهتر باشد

 


 

گوشی (iPhone SE (2020 

 ۹.دوربین گوشی (iPhone SE (2020

بهترین گوشی میان‌رده برای عکاسی برای کاربران آیفون

آیفون SE 2020 به دوربین 12 مگاپیکسلی به کار رفته در آیفون 8 مجهز شده، اما با وجود چیپست A13 Bionic، از توانایی‌های عکاسی کامپیوتری جدید اپل نیز بهره می‌برد.

گوشی پیکسل 4آ با داشتن حالت شب و عکاسی پرتره تا حدودی نسبت به آیفون اس ای 2020 برتری دارد، اما این گوشی هم تقریباً در تمام زمینه‌ها محصولی قدرتمند بوده و به قابلیت‌های پیشرفته اپل از جمله Smart HDR مجهز شده است.

با توجه به نبود دوربین‌های فوق عریض و تله‌فوتو در آیفون اس ای، نمی‌توان دوربین این گوشی را بی‌نقص دانست. اما عملکرد این دوربین در مقایسه با سایر محصولات موجود با قیمت مشابه، بسیار بهتر است و اگر نمی‌خواهید برای خرید گوشی جدید خیلی هزینه کنید (و حتماً قصد خرید یک آیفون را دارید)، iPhone SE 2020 بدون شک بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

مشخصات فنی

وزن: 148 گرم اندازه صفحه نمایش: 4.7 اینچ
رم: 3 گیگابایت رزولوشن صفحه نمایش: 750x1334
حافظه: 64/128/256 گیگابایت باتری: 1821 میلی آمپر ساعت
دوربین پشت: 12 مگاپیکسل دوربین سلفی: 7 مگاپیکسل

مزایا


 + قیمت بسیار مناسب
 + چیپست سریع A13 Bionic
 + عملکرد عالی دوربین به نسبت قیمت
 + پشتیبانی از شارژ بیسیم

معایب


 - حاشیه‌های ضخیم

 


 

دوربین 64 مگاپیکسلی گوشی Samsung Galaxy A52 5G 

 ۱۰.دوربین گوشی Samsung Galaxy A52 5G

بهترین گوشی اقتصادی سامسونگ برای عکاسی

این گوشی اقتصادی نشان می‌دهد که برای داشتن یک دوربین خوب، حتماً نیازی نیست یک پرچمدار هزار دلاری خریداری کنید. افرادی که نمی‌خواهند مبلغ زیادی را برای خرید گوشی جدید هزینه کنند، قطعاً از عملکرد دوربین‌های گلکسی A52 5G، به خصوص دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی آن راضی خواهند بود.

دوربین اصلی این گوشی عکس‌هایی با کیفیت و وضوح بالا ثبت کرده و توانایی رقابت با پیکسل 4a را دارد. دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی نیز عملکرد مناسبی داشته و تصاویر زیبایی را ثبت می‌کند. با وجود دوربین اختصاصی تشخیص عمق، عکاسی پرتره نیز کیفیت خوبی داشته و راضی کننده خواهد بود. البته دوربین ماکرو به نظر ما اضافی بوده و تصاویر ثبت شده توسط آن کاربرد چندانی ندارد.

مسلماً با هزینه بیشتر، گوشی‌هایی با دوربین‌های بهتر پیدا می‌کنید، اما اگر حداکثر بودجه شما حدود 500 دلار است، می‌توانید با خیال راحت گلکسی A52 5G را انتخاب کنید.

 

مشخصات فنی

وزن: 189 گرم اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ
رم: 8/6 گیگابایت رزولوشن صفحه نمایش: 1080x2400
حافظه: 128/256 گیگابایت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت
دوربین پشت: 64 + 12 + 5 + 5 مگاپیکسل دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

مزایا


 + دوربین اصلی کاربردی
 + نمایشگر دارای نرخ تازه‌سازی بالا
 + قیمت کمتر از 500 دلار

معایب


 - دوربین ماکرو اضافی به نظر می‌رسد
 - صفحه‌نمایش به راحتی خط می‌افتد

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد