ویژگی هایی که هنگام خرید تبلت باید به آنها توجه کنید

آداک 24 جمعه 10 اردیبهشت 1400 - 11:00
ویژگی هایی که هنگام خرید تبلت باید به آنها توجه کنید

 

 هر چند که همانند گذشته تبلت ها فروش چندانی ندارند اما همچنان این گجت ها ویژگی ها و امکاناتی دارند که علاقمند به خرید تبلت ها را وادار به جستجو درباره ی راهنما و یا لیستی از نکات خرید تبلت ها میکنند در این مقاله سعی کردیم یک لیست از نکات و ویژگی هایی که هنگام خرید تبلت باید به آنها توجه کنید بیاوریم

از تبلت‌های اقتصادی اندرویدی گرفته تا محصولات گران‌قیمت دو در یک ویندوزی، خرید یک تبلت جدید هرگز اینقدر پیچیده نبوده است، ولی ما اینجاییم تا به شما در این زمینه کمک کنیم.

انتخاب تبلت اندرویدی یا آیپد اپل

تبلت‌ها فقط به iPad اپل محدود نمی‌شوند. چه بخواهید کامپیوتر شخصی خود را با یک محصول جمع‌وجورتر جایگزین کنید و چه بخواهید یک محصول قابل حمل و کوچک برای چک کردن ایمیل‌های خود داشته باشید، محصولات متنوعی در بازار وجود دارند و ما در این مقاله به تمام سؤال‌های شما در زمینه خرید یک تبلت جدید پاسخ خواهیم داد. اما در چند سال گذشته شرکت های سامسونگ و هواوی تبلت هایی با امکانات و ویژگی های مختلفی را روانه بازار کرده اند که به آنها خواهیم پرداخت

 

راهنمای خرید بهترین تبلت

1- بهترین تبلت کدام است؟

بهترین تبلت محصولی است که با توجه به بودجه شما، نیازهایتان را برآورده می‌کند. پس در ابتدا باید این سؤال را از خود بپرسید که تبلت را برای چه کاری می‌خواهید؟

آیا می‌خواهید تبلت را جایگزین کامپیوتر شخصی خود کنید، یا این که فقط می‌خواهید با آن فیلم ببینید؟ آیا همیشه به اینترنت نیاز دارید؟ آیا وجود درگاه HDMI برای اتصال به تلویزیون برایتان مهم است؟ به کیبورد قابل اتصال نیاز دارید؟ تشخیص نیازها به شما در خرید یک تبلت جدید کمک بسیاری می‌کند.

حافظه داخلی تبلت

یکی از مهمترین نکات در خرید یک تبلت، حافظه داخلی آن است. از بازی گرفته تا تماشای فیلم و خواندن کتاب، وجود حافظه داخلی کافی برای ذخیره کردن محتوا، همواره ضروری است. بعضی از تبلت‌ها از کارت حافظه Micro-SD پشتیبانی می‌کنند که حافظه بیشتری را با قیمت بسیار کمتر در اختیار شما قرار می‌دهد. 

  

نکات مهم در خرید یک Tablet

2- چرا ارزانترین گزینه را نخریم؟

روراست بگوییم، همانطور که از قدیم گفته‌اند، هرچقدر که پول بدهید، آش می‌خورید. تبلت‌های رده‌بالا که تجربه‌ کامل از کار با چنین محصولی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند، قیمت بسیار بالایی دارند. بسیاری از افراد نمی‌توانند (و حتی نمی‌خواهند) تا این اندازه برای خرید یک تبلت هزینه کنند. و اصلاً چرا باید اینقدر هزینه کرد؟ وقتی که یک تبلت بسیار ارزان‌قیمت هم کارهای عادی را انجام می‌دهد؟ اما نباید فقط به قیمت نگاه کرد، بهتر است ببینید که با این هزینه، در واقع چه چیزی دریافت می‌کنید.

مهمترین نکته در خرید یک تبلت

قیمت هر محصولی دلیل خاص خود را دارد. آمازون تبلت‌های خود را به قیمت بسیار ارزان می‌فروخت، چرا که تبلت‌های این شرکت طراحی بسیار ساده و معمولی داشته و ویژگی خاصی را به همراه نداشتند. در سوی دیگر قضیه، محصولی مثل آیپد پرو علیرغم قیمت بالا، طراحی و کیفیت ساختی فوق‌العاده داشته، بسیار سریع است و از نظر رابط کاربری و پشتیبانی نرم‌افزاری و تعداد برنامه‌ها، بی‌نظیر است.

با توجه به استفاده‌ای که از تبلت دارید، می‌توانید یک پرچمدار تمام عیار، یا یک میان‌رده معقول و یا یک محصول اقتصادی خریداری کنید. 

 

بهترین برند در خرید یک تبلت

3- بهترین برند چیست؟

در هنگام خرید تبلت، به برند سازنده آن توجه کنید. محصولات کامپیوتری هرگز بدون مشکل نبوده و تبلت‌ها نیز از این قضیه مستثنی نیستند. بهتر است شرکتی را انتخاب کنید که در صورت بروز مشکلات نرم‌افزاری، به سرعت با ارائه به‌روزرسانی‌های لازم، مشکل را حل کند.

همچنین سعی کنید برندی را انتخاب کنید که در ارائه به‌روزرسانی‌های اندروید برای محصولات خود عملکرد مناسبی دارد.

در بازار فعلی یکی از  بهترین گزینه های خرید تبلت سامسونگ ها هستند که با پشتیبانی های بسیار خوب و بروزرسانی نرم افزاری محصولات خود را در اختیار عموم قرارداده ان

   

بهترین اندازه یک تبلت

4- چه اندازه‌ای برای من مناسب است؟

مهمترین نکته‌ در انتخاب اندازه تبلت این است که آیا قصد دارید از آن در خانه استفاده کنید یا اینکه دائماً تبلت را همراه خود به بیرون ببرید.

7 تا 9 اینچ (کوچک)

تبلت‌های دارای نمایشگر بین 6 تا 8 اینچ، معمولاً ارزان‌تر بوده و سخت‌افزار ضعیف‌تری هم دارند. اما این محصولات بسیار جمع‌وجور و قابل حمل بوده و معمولاً به سادگی در کیف و جیب شما جا می‌شوند، در نتیجه چنین محصولاتی برای خواندن کتاب و ... مناسب هستند. البته با توجه به افزایش اندازه صفحه‌نمایش گوشی‌های موبایل، تولید این دسته از تبلت‌ها به شدت کاهش یافته است.

8.9 اینچ و بیشتر (بزرگ)

بیشتر تبلت‌های موجود در بازار، در این دسته قرار می‌گیرند. این تبلت‌ها سخت‌افزار قدرتمندتری داشته و به لطف نمایشگرهای بزرگ، تجربه‌ای بهتر از تماشای محتوا را ارائه می‌دهند. فیلم‌ها و سریال‌ها روی صفحه این تبلت‌ها فراگیرتر بوده و بازی‌ها هم هیجان‌انگیزتر هستند. مسلماً تماشای فیلم روی یک صفحه‌نمایش بزرگ برای همه جذاب‌تر است.

اندازه صفحه نمایش تبلت

نکته مهم دیگر، کیفیت صفحه‌نمایش است. شاید بتوانیم بگوییم که کیفیت صفحه‌نمایش یک تبلت، احتمالاً مهمترین ویژگی آن است. مواردی همچون رزولوشن، زاویه دید، دقت و کیفیت رنگ‌ها و وضوح تصویر، در تعیین کیفیت نمایشگر یک تبلت اهمیت بسیاری دارند.

در هنگام خرید تبلت جدید، پنل‌های AMOLED، IPS و PLS را مد نظر خود قرار دهید. تفاوت کیفیت بین این پنل‌ها و پنل‌های پایین‌تر، کاملاً محسوس است. 

 

سیستم عامل تبلت

5- کدام تبلت بهتر است: اندروید، iPad OS یا ویندوز؟

پاسخ این سؤال هم به نیازهای شما از یک تبلت بستگی دارد.

iPad OS

iPad OS نام سیستم عاملی است که اپل برای آیپدهای خود در نظر گرفته است. این سیستم عامل دارای تنوع بسیار گسترده‌ای از برنامه‌ها بوده و رابط کاربری ساده و جذابی را ارائه می‌دهد. همچنین اگر از گوشی آیفون استفاده می‌کنید، تجربه آیپد برایتان کاملاً آشنا خواهد بود.

اندروید

با این که خیلی از برنامه‌ها در ابتدا برای iOS عرضه می‌شوند، اندروید هم پیشرفت‌های بسیاری داشته و در زمینه بازی‌ها، فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌ها چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی، در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. همچنین فراموش نکنید که اندروید بیشترین امکان شخصی‌سازی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تبلت با ویندوز 10

ویندوز 10

سیستم عامل مایکروسافت، علاوه بر PC ها و لپ‌تاپ‌های معمولی، روی تبلت‌ها نیز به خوبی کار می‌کند. جدیدترین نسخه ویندوز ویژگی‌های قدیمی و جدید این سیستم‌ عامل را ترکیب کرده و در یک محصول قرار داده است. فروشگاه نرم‌افزاری ویندوز نسبت به اندروید و iOS بسیار ضعیف است، اما از آنجایی که داریم درباره ویندوز صحبت می‌کنیم، تقریباً از هر جایی می‌توانید برنامه‌های مورد نظر خود را پیدا و نصب کنید. 

  

قلم تبلت

6- آیا من به قلم نیاز دارم؟

تمام تبلت‌ها لمسی بوده و در نتیجه از انگشت خود برای کار با آنها استفاده می‌کنید. اما اگر می‌خواهید به صورت تخصصی نقاشی کنید یا بنویسید، محصولاتی وجود دارند که دقیقاً برای همین منظور ساخته شده‌اند. این تبلت‌ها هم از نظر نرم‌افزاری و هم از نظر سخت‌افزاری تفاوت‌های زیادی دارند. سامسونگ، مایکروسافت و اپل از جمله شرکت‌هایی هستند که تبلت‌هایی با پشتیبانی از قلم‌های باکیفیت و کاربردی تولید کرده‌اند. 

  

منبع: Cnet

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد