راهنمای خرید بهترین اسپیکر هوشمند

آداک 24 چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 13:00
راهنمای خرید بهترین اسپیکر هوشمند

امروزه رقابت در بازار اسپیکرهای هوشمند داغ‌تر از همیشه است. اسپیکر هوشمند Amazon Alexa و دستگاه‌های بر پایه‌ی دستیار هوشمند گوگل، پیشتازان این بازار هستند. شرکت آمازون با معرفی Echo Studio و Echo و گوگل با معرفی Nest Audio و همچنین اپل با معرفی HomePod mini پا به این بازار رقابتی گذاشته‌اند. اگر به دنبال خرید یک اسپیکر هوشمند با کیفیت صدای خوب هستید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین اسپیکرهای هوشمند در سال 2021

اسپیکر Sonos One

اسپیکر Sonos One

شرکت Sonos با Sonos One وارد بازار اسپیکرهای هوشمند شد که مجهز به دستیار صوتی Alexa است. ظاهر و کیفیت صدای این اسپیکر هوشمند شگفت‌انگیز است که از برند Sonos غیر از این انتظاری نیست، همینطور قیمت این اسپیکر از اسپیکر هوشمند Apple HomePod به مراتب کمتر می‌باشد. 

طراحی ظاهری آن مشابه با طراحی اسپیکر Play:1 می‌باشد، به جز بخش بالایی اسپیکر که بجای قرار گرفتن دکمه‌های فیزیکی برای کم و زیاد کردن صدا، از صفحه‌ی لمسی استفاده شده است. 

اگر شما به دنبال یک اسپیکر با کیفیت صدای عالی، قابلیت multi-room و دستیار صوتی الکسا می‌گردید، اسپیکر Sonos One گزینه‌ای مطمئن برای شماست. این اسپیکر طرفداران موسیقی را هم ناامید نمی‌کند و صدایی بی‌نظیر را به شما عرضه می‌کند.

اسپیکر Amazon Echo Studio

اسپیکر Amazon Echo Studio

کیفیت صدای اسپیکرهای Amazon Echo طی چند سال گذشته پیشرفت خوبی داشته اما مدل جدید این اسپیکر یعنی Echo Studio یک پیشرفت بی‌نظیر محسوب می‌شود. صدای این اسپیکر خوب و در حالت hi-fi و 3 بعدی پخش می‌شود. قیمت این اسپیکر کمی بالا ولی باز هم کمتر از HomePod اپل می‌باشد، و حتی کیفیت بهتری هم از اسپیکر HomePod دارد. بعلاوه دستیار صوتی Alexa در مقایسه با دستیار صوتی Siri عملکرد نسبتاً دقیق‌تری دارد. درون این دستگاه، پنج اسپیکر قرار گرفته که صدا را به طور برابر در همه‌ی زوایا پخش می‌کند و تجربه‌ای شگفت‌انگیز را برای شما رقم می‌زند.

اسپیکر Google Nest Audio

اسپیکر Google Nest Audio

این اسپیکر جایگزین اسپیکر Google Home می‌باشد و طوری طراحی شده است که کوچک و قابل حمل باشد تا در هر اتاقی جای بگیرد، اما صدایی که از این اسپیکر هوشمند دریافت می‌کنید شدت بیشتری از Google Nest Mini دارد. گوگل این اسپیکر را به منظور رقابت با Amazon Echo وارد بازار کرده است، گرچه این رقابت کمی به نفع اسپیکر آمازون است اما گوگل اسپیکری دارد که می‌تواند تعادل بازار را به نفع خود بر هم بزند. اسپیکرهایی که گوگل عرضه می‌کند در مقایسه با مدل‌های قبلی پیشرفت بیشتری داشته و مورد توجه خریداران نیز قرار گرفته است. اسپیکرهای The Nest Hub, Nest Mini, Nest Audio همه محصولات تازه عرضه شده‌ی گوگل هستند که می‌توانند آهنگ زندگی شما را لذت‌بخش‌تر کنند.

اسپیکر Apple HomePod mini

اسپیکر Apple HomePod mini

تولید این اسپیکر گامی در مسیر صحیح برای اپل محسوب می‌شود. اسپیکر HomePod mini کیفیت صدای خوبی دارد و مورد توجه بسیاری از کاربران اپل است اما بر خلاف آمازون قیمت مناسبی برای خریدار ندارد. این اسپیکر برای طرفداران محصولات اپل یک اسپیکر نسبتاً مقرون به صرفه با صدایی شگفت‌انگیز محسوب می‌شود ولی برای بیشتر مردم، مدل رقیب یعنی Amazon Echo و Echo Dot توجه بیشتری را جلب می‌کند.

اسپیکر Amazon Echo (4th generation)

اسپیکر Amazon Echo

اسپیکرهای سری Amazon Echo توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است و بازه‌ی قیمتی مختلفی دارد و با اینکه Echo Studio بهترین کیفیت صدا را دارد اما نسخه‌ی استاندارد Echo انتخاب اغلب خریداران است. این نسخه از اسپیکر Echo تکنولوژی پیشرفته‌تر، کیفیت صدای بهتری دارد، بعلاوه عملکرد دستیار صوتی Alexa هم سریع‌تر شده است. طراحی خاص Echo (4th gen) آن را از سایر نسخه‌های Amazon Echo متمایز کرده است.

اسپیکر Sonos Move

اسپیکر Sonos Move

شرکت Sonos پیشرفت خوبی در طی چند ماه اخیر داشته و محصولات متنوعی را به بازار معرفی کرده است. جدیدترین محصول این شرکت اسپیکر Move می‌باشد که یک اسپیکر هوشمند خانگی با قابلیت حمل و صدایی بی‌نظیر است. اسپیکر Move با یک شارژر ثابت عرضه می‌شود که برای استفاده‌ی روزمره مناسب است اما هر وقت که خواستید می‌توانید آنرا از شارژر جدا کنید و تا 10 ساعت از پخش بی‌سیم موسیقی لذت ببرید. این اسپیکر از دستیار صوتی گوگل و اَلکسا پشتیبانی می‌کند. کیفیت صدای اسپیکر Move بسیار خوب می‌باشد و با تشخیص خودکار، صدا را بر اساس محیط تنظیم می‌کند. قیمت این اسپیکر کمی از قیمت اسپیکر HomePod اپل بیشتر است اما قابلیت‌های بیشتری دارد، بعلاوه امکان استفاده بدون اتصال به برق را هم دارد.

اسپیکر Audio Pro G10

اسپیکر بلوتوثی سقفی

اسم این اسپیکر شاید برای خیلی از مردم نا آشنا باشد، اما این اولین اسپیکر این کمپانی سوئدی با دستیار صوتی گوگل است. کیفیت این اسپیکر بسیار مطلوب بوده و راه‌اندازی آن بسیار آسان است. این اسپیکر همینطور امکان اتصال به Chromecast, Airplay 2, Spotify Connect را هم دارد. تنها نکته‌ی منفی اسپیکر Audio Pro قیمت آن است. کیفیت صدای این اسپیکر به خوبی Sonos One و Echo Studio نیست و از مدل Audio Pro A10 هم گران‌تر است.

اسپیکر Libratone Zipp 2

اسپیکر Libratone Zipp 2

اسپیکر Libratone Zipp 2 یک اسپیکر با کیفیت و قابل حمل با کاورهای قابل تغییر است. طراحی جذاب این اسپیکر یک نکته‌ی مثبت در مقایسه با رقبا محسوب می‌شود. صدای این اسپیکر با توجه به اندازه‌ی فیزیکی و قیمت آن بسیار خوب است. شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن این اسپیکر تنظیمات آن را به حالت دلخواهتان تغییر دهید. نسخه‌ی جدید این اسپیکر از دستیار صوتی گوگل و اَلکسا پشتیبانی می‌کند که اعمال دستورهای صوتی را برای شما ممکن می‌سازد. این اسپیکر همینطور با یک بند عرضه می‌شود که حمل آن را برای کاربر بسیار آسان می‌کند.

اسپیکر Google Home Max

اسپیکر Google Home Max

این اسپیکر با توجه به قیمت بالای آن، یک اسپیکر مقرون به صرفه محسوب نمی‌شود. همینطور اندازه‌ی آن نیز طوری طراحی شده که هدفی متفاوت با Home و Home mini داشته باشد. این اسپیکر برای افرادی که دستیار صوتی گوگل را به اَلکسا ترجیح می‌دهند و به دنبال کیفیتی خوب هستند، مناسب است. قیمت این اسپیکر تقریبا برابر با اسپیکرهای Sonos است و از نظر کیفیت صدا هم توانایی رقابت با اسپیکرهای Sonos را دارد.

هنگام خرید اسپیکر هوشمند چه نکاتی را مد نظر بگیریم؟

هنگام خرید اسپیکر هوشمند چه نکاتی را مد نظر بگیریم؟

تنوع اسپیکرهای هوشمند موجود در بازار بسیار زیاد است؛ اسپیکر با صفحه‌ی نمایشگر، اسپیکر با صفحه‌ی نمایش ساعت، اسپیکر مخصوص ماشین و غیره. با در نظر گرفتن موارد ذیل خیالتان از یک خرید مطمئن راحت خواهد بود.

محل استفاده از اسپیکر

اسپیکر بلوتوث برای محل کار

اسپیکرهای هوشمند کارایی مختلفی دارند. اگر شما در حال دنبال کردن دستور پخت یک غذا یا شیرینی هستید، انتخاب یک اسپیکر با صفحه‌ی نمایشگر می‌تواند برای شما مناسب باشد. اعمال دستور صوتی به اسپیکر خیال شما را راحت می‌کند و شما دیگر نیازی به لمس اسپیکر با دست آغشته به آرد و روغن‌تان ندارید. اما اسپیکری که برای اتاق خوابتان انتخاب می‌کنید باید به قدری کوچک باشد باشد که روی میز کنار تخت شما جا شود که در ادامه راجع به آن صحبت می‌کنیم.

موارد استفاده از اسپیکر

اسپیکر بلوتوثی مخصوص آشپزخانه

اگر شما قصد استفاده‌های سبک مانند پرسش و پاسخ از اسپیکر هوشمند را دارید، یک اسپیکر ساده و ارزان هم برای شما کفایت می‌کند. اما اگر در صورتی که قصد دارید از اسپیکر هوشمند برای پخش موسیقی استفاده کنید، باید یک اسپیکر با کیفیت پخش عالی انتخاب کنید. اگر قصد مدیریت لوازم یک خانه‌ی هوشمند را دارید، می‌توانید از اسپیکر هوشمندی استفاده کنید که مجهز به home hub است. شاید هم شما فردی هستید که از دیدن ویدیو یا انیمیشن کوتاه هنگام اعلام وضعیت آب و هوا لذت می‌برید، در این صورت پیشنهاد ما به شما تهیه‌ی یک اسپیکر هوشمند با صفحه‌ی نمایشگر است. صفحه‌ی نمایشگر این اسپیکرها استفاده‌های دیگری هم دارند، به عنوان مثال دوربین‌های امنیتی Google Nest با اتصال به اسپیکر هوشمند گوگل، امکان رصد و بررسی از طریق اسپیکر را برای شما فراهم می‌کند.

برقراری تماس ویدیویی

اسپیکر با قابلیت تماس تصویری

اگر شما فردی هستید که قصد استفاده از اسپیکر برای برقراری تماس‌های ویدیویی را دارید، نه تنها به صفحه‌ی نمایشگر، بلکه به دوربین هم نیاز خواهید داشت که می‌تواند نگرانی‌هایی از بابت امنیت برای شما ایجاد کند... ممکن است شخصی بتواند دوربین شما را هک کند و به فضای داخل خانه‌ی شما دسترسی پیدا کند که احتمال آن خیلی کم است اما غیرممکن نیست. برای رفع این نگرانی، بعضی از شرکت‌ها از یک کاور فیزیکی برای پوشاندن دوربین استفاده کردند که راه‌حلی مناسب است.

استفاده از اسپیکر در اتاق خواب

اسپیکر مخصوص اتاق خواب

فضای اتاق خواب، یک فضای کاملاً شخصی است و انتخاب یک اسپیکر امن و مناسب برای اتاق خواب اهمیت بسیاری دارد. همه‌ی اسپیکرهای هوشمندی که مجهز به دوربین و میکروفون هستند دارای یک دکمه‌ هستند که به کاربر اجازه‌ی خاموش یا روشن کردن دستگاه را می‌دهد. در اسپیکرهای آمازون خاموش کردن میکروفون، اتصال میکروفون با دستگاه را به کلی قطع می‌کند، بعضی اسپیکرهای دیگر هم از یک پوشش محافظ فیزیکی برای پوشاندن دوربین استفاده می‌کنند. شرکت‌های تولیدکننده در حال اضافه کردن ویژگی‌های جدید با توجه حفظ حریم شخصی افراد هستند. به عنوان مثال،Google Home Hub با استفاده از دوربین می‌تواند خواب شما را پایش کند و این کار را بر اساس تکان‌های شما در حین خواب انجام می‌دهد.

پخش موسیقی

بهترین اسپیکر بلوتوثی پخش موزیک

برای پخش موسیقی شما می‌توانید از یک اسپیکر بزرگ hi-fi یا یک اسپیکر کوچک استفاده کنید. بعضی از اسپیکرهای کوچک، صدای ضعیفی دارند اما بعضی دیگر هم مانند محصول جدید اپل یعنی HomePod mini در عین کوچک بودن صدایی با کیفیت عالی پخش می‌کند. بیشتر اسپیکرها توانایی اتصال به اسپیکرهای بزرگ‌تر و hi-fi را دارند اما اگر پخش موسیقی برای شما مهم است پیشنهاد می‌کنیم اسپیکری بزرگ انتخاب کنید.

اهمیت میکروفون

اسپیکر دستیار صوتی

اهمیت میکروفون در دریافت دستورهای صوتی شماست، چه در فضایی ساکت و چه در فضایی شلوغ. طبیعی است که حتی اسپیکرهای هوشمند هم ممکن است دچار خطا و اشتباه شوند پس میکروفون بهتر به اسپیکر کمک می‌کند تا عملکردی دقیق‌تر داشته باشد.

منبع: pocket-lint

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد