راهنمای خرید قاب سیلیکونی و ژله ای

آداک 24 پنجشنبه 5 فروردین 1400 - 14:00
راهنمای خرید قاب سیلیکونی و ژله ای

گوشی های همراه در صورتی که بشکنند، هیچ کاربردی نخواهند داشت. پس وقتی که انسان چنین تکنولوژی ظریف و شکننده‌ای را طراحی کرده، قطعاً راهی هم برای محافظت از آن در نظر داشته است. این روزها، قاب‌های سیلیکونی و قاب‌های TPU دقیقاً به همین منظور به کار می‌روند.در این مقاله سعی کردیم تا مزایا و معایب قاب سیلیگونی و قاب ژله ای را بررسی کنیم

مزایا و معایب قاب‌های سیلیکونی

مزایای قاب سیلیکونی :

قاب‌های سیلیکونی از مواد نرم ساخته شده‌اند، در نتیجه هنگام استفاده از آنها، به راحتی می‌توان دکمه‌های گوشی را فشار داد. قاب‌های سخت چنین از چنین مزیتی برخوردار نیستند.

بزرگترین مزیت قاب‌های سیلیکونی این است که این نوع قاب‌ها، در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی موجود هستند. حتی فروشگاه‌هایی وجود دارد که کاربران می‌توانند در آنها قاب سیلیکونی مورد نظر خود را طراحی کرده و سفارش دهند.

قاب‌های سیلیکونی در برابر حرارت نیز مقاومت دارند، این موضوع دو برتری را برای این قاب‌ها ایجاد می‌کند. از یک سو قاب از گوشی در برابر ضربه و برخورد محافظت کرده و از سوی دیگر، از گوشی در برابر سوختن نیز مراقبت می‌کنند.

قاب‌های سیلیکونی با محیط زیست سازگارند، یعنی آلودگی تولید نمی‌کنند. این قاب‌ها از مواد تجذیه‌پذیر ساخته شده‌اند.

قاب‌های سیلیکونی بر خلاف قاب‌های سخت لاستیکی، در برابر خط و خش نیز مقاوم هستند.

معایب:

قاب‌های سیلیکونی رسانش گرمایی خوبی نداشته و گرما در خود نگه می‌دارند، این موضوع ممکن است باعث آسیب رسیدن به گوشی شود.

قاب‌های سیلیکونی با الکتریسیته ساکن همراه بوده که گرد و خاک را به خود جلب کرده و باعث کثیف شدن قاب می‌شود.

بعضی از قاب‌های سیلیکونی با گذر زمان شل شده و به خوبی روی گوشی قرار نمی‌گیرند. به طور کلی قاب‌های سیلیکونی با گذر زمان طولانی شکل خود را از دست داده و شل می‌شوند.

قاب‌های سیلیکونی در مقایسه با قاب‌های فلزی مقاومت کمتری دارند. شما به راحتی می‌توانید با یک شیء تیز قاب سیلیکونی را پاره کنید.

با استفاده طولانی، یک لایه چسبناک روی قاب سیلیکونی ایجاد می‌شود. این موضوع احساس خوبی در دست نداشته و باعث آزار کاربر خواهد شد.

بررسی جنس قاب سیلیکونی 

قاب‌های سیلیکونی از ماده‌ای به نام پلی‌اورتان ساخته می‌شوند. پلی‌اورتان ماده‌ای ارزان بوده که به شکل سخت و نرم در دسترس است. این ماده پلاستیکی به راحتی شکل گرفته و بازیافت آن نیز آسان است. با توجه به شکل‌گیری آسان این ماده، قاب‌های پلاستیکی را می‌توان به سادگی در طرح‌ها و شکل‌های مختلف تولید کرد. در نتیجه اگر به قابی با طراحی و شکل مد روز نیاز داشته باشید، قاب‌های سیلیکونی بهترین انتخاب برای شما خواهند بود. این قاب‌ها از گوشی شما محافظت کرده و در عین حال، ظاهری جذاب و متفاوت به آن می‌بخشند.

مزایا و معایب قاب‌های TPU

مزایای قاب ژله ای :

قاب‌های TPU از مواد پلاستیکی سخت ساخته شده‌اند و مهمترین وظیفه آنها، محافظت از گوشی است. این قاب‌ها تقریباً به هیچ شکلی خراب نمی‌شوند.

قاب‌های TPU معمولاً بیشتر قسمت‌‌های گوشی را در بر می‌گیرند و محافظت بیشتری را ارائه می‌دهند. بسیاری از این قاب‌ها دکمه‌های گوشی را نیز پوشش می‌دهند.

قاب‌های TPU چسبندگی بسیار خوبی در دست دارند، تقریباً هرکاری با این قاب‌ها بکنید شکل و ظاهر خود را از دست نداده و به بهترین شکل به گوشی می‌چسبند، مزیتی که قاب‌های سیلیکونی فاقد آن هستند.

قاب‌های TPU با محیط زیست سازگارند، یعنی آلودگی تولید نمی‌کنند. این قاب‌ها از مواد تجذیه‌پذیر ساخته شده‌اند.

قاب‌های سیلیکونی بر خلاف قاب‌های سخت لاستیکی، در برابر خط و خش نیز مقاوم هستند. حتی با اشیاء تیز نیز امکان آسیب رساندن به این قاب‌ها وجود ندارد.

معایب:

قاب‌های TPU برای محافظت از گوشی طراحی شده‌اند، در نتیجه زمخت و کلفت بوده و ضخامت گوشی را زیاد می‌کنند.

مهمترین ایراد قاب‌های TPU قیمت بالای آنها در مقایسه با قاب‌های سیلیکونی است، این مهمترین موضوعی است که افراد را از خرید این نوع قاب منصرف می‌کند.

بررسی جنس قاب‌ TPU

TPU مخفف عبارت پلی‌اورتان ترموپلاستیک است. این محصول از پلاستیک، الاستیک و لاستیک ساخته شده است. قاب‌های TPU می‌توانند تا حد زیادی از گوشی شما در برابر ضربات محافظت کنند. امروزه این قاب‌ها به عنوان یکی از بهترین راه‌های محافظت در برابر ضربه شناخته می‌شوند. قاب‌های TPU معمولاً شفاف بوده و دارای رنگ و طرح خاصی نیستند، اما تا جایی که صحبت از محافظت از گوشی باشد، بهترین عملکرد را ارائه می‌دهند.

چرا قاب های سیلیکونی و ژله ای بخریم ؟

آیا قصد خرید قاب سیلیکونی دارید ؟

حالا چرا فقط این دو نوع قاب را برای مقایسه انتخاب کرده‌ایم؟ آیا محصولات دیگری برای محافظت از گوشی وجود ندارند؟ طبق بررسی‌های ما، هیچ محصول دیگری به اندازه این دو در محافظت از گوشی کارآمد نیست. مواردی همچون کیف و سایر قاب‌های پلاستیکی، چندان مورد رضایت مصرف کنندگان نبوده‌اند. خلاصه بگوییم، این دو محصول مورد رضایت اکثر کاربران بوده‌اند و به همین دلیل، ما آنها را برای مقایسه انتخاب کرده‌ایم.

قاب سیلیکون یا TPU، کدام یک بهتر است؟

با بررسی ویژگی‌ها و امکانات این دو نوع قاب سیلیکونی و Tpu و با در نظر گرفتن مزایا و معایب هر کدام، باید اعلام کنیم که به صورت کلی، قاب‌های TPU از قاب‌های سیلیکونی بهتر هستند.

خیلی از مصرف‌کنندگان این محصولات را بررسی کرده و معایب و مزایای هر کدام از این قاب های گوشی را اعلام کرده‌اند. ما به این نتیجه رسیدیم که قاب‌های TPU رضایت تعداد بیشتری از افراد را جلب کرده‌اند. در ادامه به بررسی مزایا و معایب هر کدام از این قاب‌ها خواهیم پرداخت.

نظر مشتریان

ما این سؤال را از تعداد زیادی از مردم پرسیدیم که پس از استفاده، کدام یک از این قاب‌ها را ترجیح می‌دهند. تقریباً اکثر مردم اعلام کردند که علیرغم قیمت بالاتر، قاب‌های TPU را به دلیل دوام بیشتر و محافظتی که از گوشی به عمل می‌آورد، به قاب‌های سیلیکونی ترجیح می‌دهند.

نظر ما

ما تمام مزایا و معایب هر کدام از این قاب‌ها را بررسی کردیم. با مشاهده موارد بالا، تفاوت میان این دو کاملاً مشخص است. به نظر می‌رسد که قاب‌های TPU در اکثر زمینه‌ها، انتخاب بهتری هستند. این قاب‌ها چسبندگی بهتری داشته، گرد و خاک به خود جذب نمی‌کنند و می‌توان بدون نگرانی از خراب شدن و از قیافه افتادن، مدت زیادی از آنها استفاده کرد. به نظر ما علیرغم قیمت بالاتر، با توجه به محافظت بهتر و دوام طولانی‌تر، قاب‌های TPU گزینه بهتری از قاب‌های سیلیکونی هستند.

جمع‌بندی

ما به صورت کامل این دو نوع قاب را بررسی کرده و به مزایا و معایب هر کدام از آنها پرداختیم و با در نظر گرفتن تمامی موارد، به نظر ما قاب‌های TPU انتخاب بهتری هستند. توجه داشته باشید که مهمترین ویژگی  قاب‌های TPU ، میزان محافظت آنها از گوشی‌های گران‌قیمت شماست، هر دوی این قاب‌ها به خوبی از گوشی محافظت کرده و خیال کاربران را تا حد زیادی راحت می‌کنند. اما قاب‌های سیلیکونی همه نیازهای کاربران را برآورده نکرده و در نتیجه باید قاب‌های TPU را به عنوان برنده این مقایسه انتخاب کنیم.

.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد