بهترین هدفون‌های بلوتوثی ورزشی

آداک 24 چهارشنبه 13 مرداد 1400 - 13:00
بهترین هدفون‌های بلوتوثی ورزشی

با دوام‌ترین هدفون‌های بلوتوث برای ورزش

هر کسی هنگام خرید هدفون ورزشی اولویت‌های خودش را دارد ولی اکثر ما قبول داریم که هدفون‌های بلوتوثی ورزشی بسیار کاربردی‌تر از هدفون‌های باسیم هستند. ما قصد داریم تا در این مطلب لیستی از بهترین هدفون‌های ورزشی، از هدفون با قابلیت کاهش نویز گرفته تا هدفون‌های ضد عرق، را برای شما مورد بررسی قرار دهیم. مهم نیست که شما چه ورزشی انجام می‌دهید... حتماً یک هدفون بی‌سیم برای شما وجود دارد.

مواردی که باید پیش از خرید هدفون بلوثوث ورزشی در نظر بگیریم :

1) اندازه‌ی مناسب

هدفون بلوتوث جیبی و سبک

پایداری و کیفیت صدا فاکتورهای مهمی هستند اما همه چیز بستگی به اندازه بودن هدفون در گوش شما دارد. اگر هدفون‌ها به گوش شما بزرگ یا کوچک باشند، تمام مدت شما را آزار خواهند داد و شما امکان لذت بردن از نهایت کیفیت هدفون را نخواهید داشت. با این وجود بعضی از هدفون‌هایی که ما به شما معرفی می‌کنیم قابلیت تنظیم دارند تا فشار کمتری به سر شما وارد شود. اگر به دنبال این هستید تا صدای محیط خود را تا حد ممکن از بین ببرید، سراغ هدفون‌هایی بروید که دقیق روی گوش شما جای می‌گیرند و قابلیت کاهش نویز دارند.

2) مقاومت در برابر نفوذ آب

با دوام بودن هم حائز اهمیت است. شما طبیعتاً هنگام ورزش کردن عرق می‌کنید و باید به دنبال هدفونی باشید که استانداردهای IP که نشانگر مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و آب است، را داشته باشد. اما یافتن چنین استانداردی در هدفون‌ها کمی مشکل است، بنابراین هدفونی که اشاره‌ای به «مقاومت در برابر نفوذ عرق» را در ویژگی‌های خود دارد هم برای شما مناسب می‌باشد. 

3) شارژ سریع از طول عمر باتری مهم‌تر است

هدفون بلوتوث ورزشی ضد آب

زمانی که ما صرف ورزش کردن در باشگاه می‌کنیم معمولاً بیشتر از 1 ساعت نمی‌شود، حتی اگر بیشتر هم شود، از حد شارژ بیشتر هدفون‌های ورزشی بالاتر نمی‌زند. بنابراین چیزی که ما هنگام خرید هدفون بلوتوثی ورزشی به آن نیاز داریم، قابلیت شارژ سریع است.
کارکرد هدفون‌ها با یکدیگر متفاوت است: بعضی از هدفون‌ها امکان 1 ساعت پخش را پس از فقط 5 دقیقه شارژ دارند، و بعضی دیگر با 10 دقیقه شارژ، تا ساعت‌ها برای شما قابل استفاده خواهند بود. این‌ها همه بستگی به کارکرد و مشخصات هدفون دارد اما پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع خیال شما را از هر جهت راحت می‌کند. این موضوع را مد نظر داشته باشید که همه‌ی هدفون‌های بی‌سیم از باتری‌های لیتیومی استفاده می‌کنند و به مرور زمان عمر آنها کاهش پیدا می‌کند که امری طبیعی است، پس اگر بعد از چند سال ظرفیت باتری شما افت کرد و زودتر از حد معمول باتری خالی کرد، شوکه نشوید.

4) آیا هنگام خرید، توجه به کدک‌های بلوتوث باید برای شما مهم باشد؟

هدفون‌های ورزشی برای ورزش کردن در باشگاه یا فضای آزاد ساخته شده‌اند و خریداران این نوع هدفون‌ها هم به دنبال آنالیز کردن دقیق صدا نیستند، پس هدفون بلوتوثی ورزشی شما نیازی به پشتیبانی از کدک‌های بلوتوثی را ندارد.

اما کیفیت صدا و تاخیر در ارسال صدا مسائل مهمی هستند که هنگام خرید باید به آنها توجه کنید. بعضی از تولیدکننده‌ها قابلیت پشتیبانی از کدک‌های AAC و aptX را برای هدفون‌های خود در نظر گرفته‌اند که تاخیر در ارسال صدا را کاهش می‌دهد.

مطلب مرتبط : کوالکام تکنولوژی Snapdragon Sound را معرفی کرد

5) جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به گوش و شنوایی شما

بهترین هدفون بلوتوث برای گوش

شاید شما عادت داشته باشید تا هنگام تمرین کردن صدای هدفون را تا انتها بالا ببرید و از فضای شخصی خود لذت ببرید اما باید بدانید که انجام این کار به گوش و شنوایی شما آسیب می‌زند. گوش‌های ما بسیار حساس هستند و طبق گفته‌ی CDC یا «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» فقط 2 ساعت قرار گرفتن در معرض صدای 85 دسیبل، احتمال آسیب وارد کردن به گوش شما را چندین برابر می‌کند. برای اینکه شدت صدای 85 دسیبل را در عمل متوجه شوید، این شدت صدا برابر با صدایی است که یک ماشین چمن‌زنی تولید می‌کند.

6) در صورت عینک داشتن، چگونه از هدفون ورزشی استفاده کنیم؟

هدفون بلوثوت مخصوص شنا

داشتن عینک‌ یا گوشواره‌ می‌تواند هنگام استفاده از هدفون برای شما آزاردهنده باشد: خوشبختانه راه‌هایی وجود دارد که بتوان از این مشکل عبور کنید. خرید هدفون‌های رو گوشی (over-ear) انتخابی مناسب برای شماست. هنگام خرید، مطمئن شوید که هدفون ورزشی شما پدهای قابل تنفس دارد. اگر هدفون‌تان امکان تنظیم درجه‌ی سفتی را برای شما فراهم کرده است، درجه‌ی سفتی هدفون را کم کنید تا فشار کمتری به سر شما وارد شود. با خرید هدفون ورزشی مناسب، شما بهترین استفاده و کمترین سختی را تجربه خواهید کرد.

هدفون Plantronics BackBeat FIT 6100

هدفون بلوتوث با دوام بالا

این هدفون همه‌ی معیارهای مورد نیاز برای یک هدفون ورزشی خوب را دارد. راحتی، وزن سبک، مقاومت در برابر نفوذ آب (IPX5) از ویژگی‌های این هدفون هستند. پدهای وزن هدفون را بطور مساوی تقسیم می‌کنند و به اندازه‌ی کافی راحت هستند، حتی هنگام داشتن عینک.

از ویژگی‌های دیگر این هدفون می‌توان به قابلیت پشتیبانی از Bluetooth multipoint اشاره کرد که به کمک آن اتصال همزمان 2 دستگاه به هدفون برای شما میسر می‌شود. این هدفون تا 8 دستگاه را برای اتصال سریع به خاطر می‌سپارد. طول عمر باتری عالی است و شما با یک بار شارژ، امکان استفاده از دستگاه را تا حدود 27 ساعت خواهید داشت. در صورتی که باتری هدفون تمام شد، شما فقط به 15 دقیقه شارژ نیاز دارید و بعد از آن هدفون شما تا 6 ساعت برای شما کار خواهد کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این هدفون، مجهز بودن آن به microUSB است. راحتی و قابلیت تنظیم درجه‌ی سفتی هدفون این هدفون را برای هر نوع استفاده حین ورزش مناسب کرده است.

در کل هدفون‌های ورزشی Plantronics از شهرت و محبوبیت خوبی در بازار برخوردارند و خرید این هدفون شما را پشیمان نخواهد کرد.

هدفون JBL Live 650BTNC

هدفون بلوتوث لاکچری

این هدفون ممکن است درشت به نظر برسد اما این درشتی به دلیل وجود سخت‌افزارهایی مانند درایور 40 میلی‌متری برای ارسال صدایی با کیفیت است. با اینکه فناوری حذف نویز (Noise canceling) بهترین عملکرد را در میان هدفون‌های موجود در بازار ندارد، اما عملکرد قابل قبولی دارد و نویزهای مزاحم با شدت صدای کمتر از 10 دسیبل را به خوبی بر طرف می‌کند، صداهایی مثل صدای کولر گازی.

اگر شما دنبال یک هدفون با کیفیت صدای خوب و از همه مهمتر قیمت مناسب هستید، این هدفون می‌تواند انتخابی مطمئن برای شما باشد.

هدفون Jabra Elite 85h

قیمت هدفون ورزشی

چیزی که این هدفون را خاص می‌کند، مقاومت آن در برابر نفوذ آب است. طراحی نانو، این هدفون را در برابر نفوذ آب و عرق مقاوم کرده است اما به طور کامل ضد آب نیست و برای تمرین‌های معمولی داخل باشگاه مناسب است. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این هدفون، قابلیت تشخیص خودکار است که در صورت برداشتن هدفون از گوش، موسیقی متوقف می‌شود و در صورت گذاشتن آن روی گوش، موسیقی دوباره شروع به پخش می‌کند.

شما قابلیت اتصال همزمان دو دستگاه را دارید که به شما امکان انجام کار در دو دستگاه مجزا را می‌دهد. شارژ هدفون بوسیله‌ی کابل USB-C انجام می‌گیرد و شما فقط با 15 دقیقه شارژ، امکان استفاده از دستگاه به مدت 5 ساعت را خواهید داشت. طول عمر باتری این هدفون عملکرد بسیار خوبی دارد و در صورت شارژ کامل و روشن بودن قابلیت حذف نویز، امکان استفاده از هدفون را تا 35 ساعت برای شما فراهم می‌کند.

هدفون JBL UA Sport Wireless Train

بهترین هدفون ورزشی

شما با یک بار شارژ، می‌توانید تا 16 ساعت از این هدفون استفاده کنید و به لطف شارژ سریع، 5 دقیقه شارژ، 60 دقیقه پخش موسیقی را برای شما فراهم می‌کند. چیزی که در این هدفون مورد توجه است طراحی و ظاهر آن است. دکمه‌ها بزرگ طراحی شده‌اند و کار کردن با آنها بسیار ساده است و این دقیقاً همان چیزی است که هر ورزشکار هنگام تمرکز بر ورزش نیاز دارد. نسخه‌ی بلوتوثی که در این هدفون استفاده شده است، Bluetooth 4.1 است ولی تفاوت چندانی با مدل‌هایی که از نسخه‌ی 5 بلوتوث استفاده می‌کنند، ندارد. با اینکه این هدفون ممکن است برای عده‌ای نسبت به مشخصات گران محسوب شود، اما این هدفون یکی از بهترین هدفون‌های ورزشی بازار است.

هدفون JLab Audio Flex

این هدفون از نسخه‌ی 5 بلوتوث بهره می‌برد و طول عمر باتری آن نزدیک به 20 ساعت می‌رسد. کیفیت صدا به لطف تنظیمات پیش‌فرض این هدفون خوب می‌باشد ولی جذاب‌ترین ویژگی این هدفون، قابلیت جدا شدن اجزای آن است. شما می‌توانید اجزای هدفون را از همدیگر جدا کنید و به عنوان مثال پدهای گوشی را شستشو دهید. بعلاوه از آنجایی که جنس این هدفون از پلاستیک است، بدنه با دستمال کشیدن‌ به راحتی تمیز می‌شود.

شما در این هدفون، 2 هدبند برای استفاده‌های مختلف و یک پد گوشی اضافه خواهید داشت که آن هم امکان شستشو دارد. هدبندهای اضافی کارایی زیادی دارند اما حمل آنها درون کیف کمی دشوار است. اگر شما فردی هستید که تمرینات سنگین انجام می‌دهد، تعویض و نصب هدبند مخصوص این هدفون می‌تواند برای شما مفید باشد.

مطلب مرتبط : بهترین هدفون‌ها و ایرفون‌های بیسیم در سال 2021

منبع: soundguys

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد