کوالکام تکنولوژی Snapdragon Sound را معرفی کرد

آداک 24 شنبه 16 اسفند 1399 - 11:00
کوالکام تکنولوژی Snapdragon Sound را معرفی کرد

 

مسائل زیادی وجود دارد که ممکن است در پخش صدا مشکل ایجاد کند، به خصوص هنگامی که از هدفون‌های بی‌سیم استفاده می‌کنید. این همان چیزی است که کوالکام با ارائه پلتفرم Snapdragon Sound قصد رفع آن را دارد.

در سخت‌افزار گوشی، این شرکت چیپست‌های سری 800 خود را به سیستم ارتباطی FastConnect 6900 مجهز نموده است. در بخش هدفون و هدست‌ها نیز چیپست‌های بلوتوث QCC514x، QCC515x  و QCC3056  در این راستا انجام وظیفه خواهند کرد.

پلتفرم Snapdragon Sound

این سیستم از تکنولوژی aptX Adaptive پشتیبانی نموده که امکان پخش صدا با کیفیت بسیار بالای 24 بیت – 96 کیلوهرتز را با تأخیر بسیار اندک 89 میلی‌ثانیه (تا 45% کمتر از بهترین رقبا) ارائه می‌کند. همچنین برای تماس‌ها و کنفرانس‌های صوتی، از کدک aptX Voice  استفاده شده است. سیستم حذف نویز فعال نیز در این پتلفرم موجود است.

این سیستم به گونه‌ای طراحی شده تا در برابر سیگنال‌های وای-فای و بلوتوث مقاومت داشته باشد و در محیط‌های شلوغ، تجربه‌ای ایده‌آل و بدون مزاحمت را ارائه دهد. کوالکام همه چیز را به گونه‌ای طراحی نموده که جفت کردن هدفون‌ها بعد از خارج کردن آنها از جعبه، با سرعت بالاتری انجام شود.

شیائومی اولین سازنده‌ای است که از این تکنولوژی استفاده خواهد کرد، شرکت Audio Technica نیز که به ساخت هدفون می‌پردازد، با این پلتفرم همراه شده است. همچنین به واسطه همکاری کوالکام با آمازون، کاربران می‌توانند از پلی‌لیست متنوع اسنپدراگون در برنامه Amazon Music HD لذت ببرند.

تکنولوژی Snapdragon Sound

تکنولوژی Snapdragon Sound کوالکام

Lei Zhang معاون بخش گوشی‌های هوشمند شیائومی در اینباره گفت: شیائومی از این که اولین شرکتی است که از پلتفرم اسنپدراگون ساوند استفاده می‌کند، بسیار خوشحال است. این پلتفرم تجربه‌ صوتی بسیار  باکیفیت و تأخیر اندک را در تماس‌های صوتی، بازی و پخش موسیقی، در اختیار مشتریان ما قرار خواهد داد.

 Kotaro Narihara مدیر کل بخش بازاریابی Audio Technica نیز در اینباره اظهار داشت: ما باور داریم که با پلتفرم Snapdragon Sound می‌توانیم به خواسته همیشگی خود، یعنی ارائه کیفیت هدفون‌های سیمی در هدفون‌های بی‌سیم دست یابیم، خوشحالیم که می‌توانیم از اولین‌ سازندگانی باشیم که محصولات جدید خود را با پشتیبانی از این پلتفرم به دست مصرف کنندگان می‌رسانیم. 

 

منبع: GSMArena

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد