آیفون 12 پرو مکس برنده جایزه بهترین صفحه‌نمایش سال

اصغر یاری پنجشنبه 29 آبان 1399 - 13:00
آیفون 12 پرو مکس برنده جایزه بهترین صفحه‌نمایش سال

.

بررسی صفحه‌نمایش فوق‌العاده گوشی آیفون 12 پرو مکس

.

 برای مشاهده کمترین قیمت آیفون 12 پرو مکس اینجا کلیک کنید

.

آیفون 12 پرو مکس به یک نمایشگر 6.7 اینچی OLED با رزولوشن 2,778x1,284 پیکسل و تراکم پیکسلی 458ppi مجهز است. این گوشی در آزمون‌های عملکرد وبسایت DisplayMate، یازده رکورد جدید از خود به جای گذاشته است.

وبسایت معتبر DisplayMate بررسی صفحه‌نمایش گوشی آیفون 12 پرو را به اتمام رسانیده و بالاترین امتیاز ممکن +A را به آن داده است. صفحه‌نمایش Super Retina XDR به کار رفته در این گوشی، در 11 زمینه با رکوردهای موجود برابری کرده یا رکوردهای جدیدی را ثبت کرده که از جمله آنها می‌توان به بالاترین دقت مطلق رنگ، کمترین میزان تغییر در دقت رنگ، و بالاترین نسبت کنتراست اشاره کرد. مدل‌های مختلف آیفون در گذشته همیشه به نمایشگرهای قدرتمندی مجهز بوده و امتیازات بالایی را در آزمایش‌ها دریافت کرده‌اند. آیفون 12 پرومکس به یک نمایشگر 6.7 اینچی OLED با رزولوشن  2,778x1,284 پیکسل و تراکم پیکسلی 458ppi مجهز است.

وبسایت DisplayMate یک سرویس بهینه‌سازی و کالیبره‌سازی صفحه‌نمایش است که با انجام آزمایش‌های اختصاصی و الگوهای کالیبره‌سازی، کیفیت نمایشگرها را اندازه‌گیری می‌کند. آیفون 12 Pro Max جدیدترین موبایلی است که این وبسایت بررسی نموده و بالاترین امتیاز عملکرد، یعنی +A را به همراه جایزه بهترین نمایشگر سال، به آن اختصاص داده است. این جایزه به لطف «عملکرد و دقت بی‌نقص کالیبره‌سازی رنگ‌ها» توسط این پنل، نصیب پرچمدار اپل شده است.

آیفون 12 پرو مکس در 11 زمینه با رکوردهای موجود برابری کرده یا رکوردهای جدیدی را ثبت کرده که از جمله آنها می‌توان به بالاترین دقت مطلق رنگ، کمترین میزان تغییر در دقت رنگ، بالاترین نسبت کنتراست، کمترین میزان بازتاب نور از صفحه‌نمایش، بالاترین میزان رزولوشن قابل مشاهده، کمترین میزان تغییر روشنایی با تغییر زاویه دید و 5 مورد دیگر اشاره کرد. این گوشی همچنین بالاترین میزان روشنایی صفحه در گوشی‌های OLED را با رقم 825 نیت برای سطح متوسط تصویر (APL) کسب نموده است.

DisplayMate درباره این گوشی نوشته: «در نتیجه این بررسی‌ها، صفحه‌نمایش آیفون 12 پرو مکس تمامی معیارها و الزامات لازم برای کسب امتیاز +A را داشته و بالاترین امتیاز بررسی صفحه‌نمایش و بالاترین نمره عملکرد +A را دریافت می‌کند».

این وبسایت همچنین اعلام نموده که تمامی نمایشگرهای مدل‌های 12 پرو مکس به صورت جداگانه برای دقت رنگ و دقت کنتراست کالیبره شده‌اند، در نتیجه دقت مطلق رنگ صفحه‌نمایش این گوشی، «واقعاً تحسین‌برانگیز» است. برای مقایسه باید بگوییم که آیفون 11 Pro Max در زمان عرضه خود، با 9 رکورد برابری کرده یا رکورد جدید از خود به جای گذاشته و همچنین موفق به کسب جایزه بهترین نمایشگر سال شده بود. به همین ترتیب، آیفون XS Max نیز در 8 زمینه رکورددار بوده و این جایزه را از در زمان عرضه، از آن خود کرده بوده است.

مطلب پیشنهادی: امتیاز دوربین آیفون 12 پرو مشخص شد

.

منبع: Gadgets360

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد