مزایای گوشی هوآوی Mate 40

نوید شجاعی شنبه 3 آبان 1399 - 16:00
مزایای گوشی هوآوی Mate 40

.

گوشی‌های میت 40 بالاخره به صورت رسمی معرفی شده و باید بگوییم این گوشی‌ها، واقعاً ارزش انتظار را داشته‌اند. پرچمداران جدید هوآوی با همکاری شرکت لایکا بهترین دوربین را ارائه‌ می‌دهند، اما بخش‌های دیگر نیز با پیشرفت‌هایی چشمگیر همراه بوده است.

دوربین گوشی Mate 40 امتیازات بالایی را گرفته است

اجازه دهید با گوشی هواوی mate40 پرو 5G شروع کنیم، هوآوی در این گوشی‌ از یک حسگر 1.28/1 اینچی استفاده کرده که در کنار حسگر موجود در گوشی پی 40 پرو، بزرگترین حسگر به کار رفته در یک گوشی موبایل است. در مقایسه با میت 30 پرو که در سال گذشته عرضه شده، رزولوشن نیز از 40 مگاپیکسل به 50 مگاپیکسل ارتقاء یافته است. مدل جدید با سیستم فوکوس خودکار omnidirectional و لنز f/1.9 با لرزشگیر اوپتیکال همراه است. اندازه هر پیکسل برابر 1.22 میکرون بوده که در زمان ترکیب، این میزان دوبرابر می‌شود. همچنین سیستم فوکوس خودکار لیزری، سرعت و دقت فوکوس را بالا می‌برد.

دوربین اصلی توانایی فیلمبرداری 4K 60fps را داشته و همچنین می‌تواند در رزولوشن 1080P فیلم‌های آهسته 480 فریم بر ثانیه ضبط کند. همچنین با فیلمبرداری 3840 فریم بر ثانیه در حالت 720P، تقریباً می‌توانید زمان را متوقف کنید! دوربین سلفی نیز در زمینه فیلمبرداری قدرتمند بوده و توانایی فیلمبرداری 4K/60 و 1080P/240 را دارد.

بررسی دوربین هواوی میت 40

نسل دوم دوربین سینمایی، با یک حسگر فوق عریض 20 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 همراه است. این اولین دوربین فوق عریض در گوشی‌های هوشمند است که به لنز آزاد مجهز شده، در نتیجه اثر اعوجاج را که از ویژگی‌های طبیعی حسگرهای فوق عریض است، به شکلی محسوس کاهش می‌دهد.

هوآوی همچنین لنز پریسکوپی 125 میلیمتری خود را نیز با یک حسگر 12 مگاپیکسلی بازگردانده است. این دوربین امکان زوم اوپتیکال 5 برابری را نسبت به دوربین اصلی فراهم کرده و همچنین در مقایسه با دوربین 8 مگاپیکسلی با زوم 3 برابر به کار رفته در میت 30 پرو، پیشرفت چشمگیری داشته است. این دوربین، همانند مدل پی 40 پرو دارای گشودگی دیافراگم f/3.4 بوده و به لرزشگیر اوپتیکال نیز مجهز است.

دوربین میت 40 پرو پلاس

در اینجا لازم است به مدل میت 40 پرو پلاس 5جی بپردازیم، چرا که توانایی زوم، مهمترین تفاوت بین دو پرچمدار سری پروی هوآوی است. در این مدل، دوربین پریسکوپی، با زوم اوپتیکال 10 برابری همراه است، این ماژول شامل یک حسگر 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/4.4 می‌باشد، درست همانند مدل پی 40 پرو پلاس. البته این حسگر تنها نیست، چرا که هوآوی از یک دوربین 12 مگاپیکسلی نیز برای زوم در فواصل متوسط استفاده کرده که زوم اوپتیکال 3 برابری را ممکن می‌کند. هر دوی دوربین‌های زوم این گوشی، به لرزشگیر اوپتیکال مجهز هستند.

هر دو مدل سری پرو به دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی با OIS مجهز بوده که یک حسگر تشخیص عمق نیز آن را همراهی می‌کند. حسگر اثر انگشت نیز زیر صفحه‌نمایش قرار گرفته است.

صفحه نمایش گوشی هواوی میت 40 

صفحه‌نمایش 6.76 اینچی OLED نیز در مقایسه با نمایشگر 6.53 اینچی مدل‌های سال 2019، بسیار بزرگتر شده است. همچنین رزولوشن صفحه نیز به 1,344x2,772 پیکسل ارتقاء یافته و در نتیجه، صفحه‌نمایش مدل‌های جدید با وضوح بیشتری همراه است. لبه‌های نمایشگر به شدت خمیده بوده و با زاویه 88 درجه به بدنه متصل می‌شود. البته علیرغم این خمیدگی افراطی، کماکان دکمه‌های سخت‌افزاری (پاور و صدا) در لبه گوشی قرار دارد.

نرخ به‌روزرسانی کماکان برابر 90 هرتز بوده، اما سرعت پاسخ به لمس نسبت به سری پی ارتقاء یافته و حالا برابر 240 هرتز است. همچنین تجربه مولتی‌مدیا به لطف اسپیکرهای استریوی دوگانه و ترکیب صدای سه‌بعدی و لرزش‌های موتور ویبره خطی، ارتقاء یافته است.

باتری گوشی هواوی میت 40 پرو

بخش باتری نیز با پیشرفت‌های مهمی همراه بوده است. البته نه نظر گنجایش، چرا که باتری 4400 میلی‌آمپرساعتی به کار رفته تفاوت چندانی با مدل‌های سال گذشته نداشته است. تفاوت اصلی در سرعت شارژ این باتری است. در صورت استفاده از کابل USB-C، گوشی با سرعت 66 وات شارژ می‌شود و همچنین شارژ بیسیم نیز با سرعت 50 وات همراه است. این مقادیر از سرعت شارژ سری P40 و گوشی میت 30 پرو بیشتر است. طبیعتاً، شارژ بیسیم معکوس نیز در گوشی‌های جدید پشتیبانی می‌شود.

   
(جهت مشاهده اندازه واقعی تصویر، روی آن کلیک یا تاچ نمایید)

میت 40 پرو به چیپست کایرین 9000 مجهز است. این چیپست بر اساس فناوری 5 نانومتری ساخته شده و سرعت یکی از هسته‌های کورتکس A77 آن، رقم باورنکردنی 3.13 گیگاهرتز می‌باشد. گرافیک این گوشی نیز mali-G78 بوده که به 24 هسته مجهز بوده که این نیز بیشترین میزان ممکن است.

پرچمداران جدید هوآوی با مودم 5جی داخلی همراه بوده و همچنین از وای-فای 6 نیز پشتیبانی می‌کنند که توانایی ارائه سرعت‌های باورنکردنی تا سقف 2.4 گیگابیت بر ثانیه را دارد.

سری میت 40 از قلم جدید M Stylus 2 نیز پشتیبانی کرده و همچنین می‌توانید از طریق ژست‌های حرکتی، گوشی خود را کنترل کنید.

گوشی Mate 40 Pro تنها در یک نسخه در اروپا عرضه خواهد شد: 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی (که البته از طریق کارت حافظه Micro-SD قابل ارتقاء است). این گوشی 1200 یورو قیمت‌گذاری شده و در رنگ‌های مختلف، در دسترس خواهد بود.

مدل +Mate 40 Pro از سرامیک ساخته شده و در رنگ‌های سیاه و سفید موجود خواهد بود. این نسخه با 12 گیگابایت رم همراه بوده حافظه داخلی آن، کماکان برابر 256 گیگابایت است. قیمت این گوشی در اروپا برابر 1400 یورو می‌باشد.

همچنین هر دو مدل در نسخه‌های تک‌سیم‌کارت و دوسیم‌کارت موجود بوده و نسخه پرو از سیم‌کارت الکترونیکی (e-sim) نیز پشتیبانی می‌کند.

Huawei Mate 40 RS Porsche Design

گوشی هوآوی Mate 40 RS Porsche Design با طراحی اختصاصی شرکت Porsche Design همراه بوده و از جنس سرامیک و در رنگ‌های سیاه و سفید در دسترس خواهد بود. البته نگران نباشید، هیچ کس این گوشی را با نسخه معمولی اشتباه نخواهد گرفت.

چرا که در نسخه پورش دیزاین، دوربین‌ها در یک ماژول هشت‌ضلعی قرار گرفته‌اند. همانند همیشه، خط عمودی از بالا تا پایین گوشی (که در تمام طراحی‌های این شرکت وجود دارد)، در این گوشی نیز حاضر است.

مدل RS با رم 12 و حافظه داخلی 512 گیگابایتی عرضه شده و با توجه به این که نسخه لوکس محسوب می‌شود، قیمت آن هم لوکس بوده و برای خرید آن باید 2300 یورو هزینه کنید.

.

منبع: GSMArena

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد