امتیاز دوربین آیفون 12 پرو مشخص شد

همایون قدیری پناه یکشنبه 25 آبان 1399 - 13:00
امتیاز دوربین آیفون 12 پرو مشخص شد

.

بررسی دوربین گوشی آیفون 12 پرو توسط وبسایت DxOMark

وبسایت مشهور DxOMark گوشی آیفون 12 پرو را مورد بررسی قرار داده و نتیجه آن را منتشر نموده است. مدل جدید با پیشرفت‌های اندک نسبت به پرچمدار سال گذشته، یعنی آیفون 11 پرو همراه بوده، اما این پیشرفت‌ها در بخش‌های کلیدی رخ داده و در نتیجه آن، امتیاز کلی این گوشی 4 نمره بیشتر شده است.

بررسی دوربین گوشی آیفون 12 پرو
(برای مشاهده اندازه واقعی تصویر، روی آن کلیک نمایید)

iPhone 12 Pro موفق به کسب نمره نهایی 128 شده که آن را هم‌امتیاز با شیائومی Mi 10 Ultra و یک امتیاز پایین‌تر از هوآوی P40 Pro قرار داده و در نهایت، گوشی جدید اپل جایگاه چهارم را از آن خود نموده است.

از نظر سخت‌افزاری، هر سه دوربین این گوشی عکس‌های 12 مگاپیکسلی ثبت می‌کنند. دوربین اصلی به لنز معادل 26 میلی‌متری مجهز بوده و با گشودگی دیافراگم f/1.6 و لرزش‌گیر اوپتیکال OIS همراه است، همچنین یک دوربین فوق عریض 13 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/2.4 و یک دوربین تله‌فوتو 52 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/2.0 و لرزش‌گیر اوپتیکال، این دوربین را همراهی می‌کنند. چیزی که امسال به دوربین آیفون اضافه شده، حسگر LiDAR است که برای تشخیص عمق به کار می‌رود.

دوربین گوشی آیفون 12 پرو

آیفون 12 پرو در تمامی زمینه‌ها عملکردی تحسین‌برانگیز داشته است. وبسایت DxOMark از عملکرد باثبات فوکوس خودکار، رنگ‌های دقیق و حفظ جزئیات، به عنوان نقاط قوت این دوربین یاد کرده است. جزئیات در عکس‌های ثبت شده در محیط‌های بسته به خوبی ثبت شده و نوردهی در تمامی حالات، بی‌نقص بوده است.

عکس‌های ثبت شده در شب نیز با نوردهی قدرتمند، کیفیتی عالی داشته، هر چند که نویز در این عکس‌ها مشهود بوده و جزئیات از این نظر با افت کیفیت همراه است. گستره دینامیکی چندان قدرتمند نبوده و دوربین تله‌فوتو هم در مواردی که در فواصل دورتر زوم شده، با مشکل مواجه شده است. دوربین فوق عریض عملکردی قابل قبول داشته، اما از نظر جزئیات، توانایی رقابت با سایر پرچمداران را ندارد.

دوربین گوشی آیفون 12 پرو

فیلم‌برداری یکی از نقاط قوت مهم این گوشی است و در این بخش، فوکوس خودکار، نوردهی و دقت رنگ‌ها بی‌نظیر بوده است. لرزش‌گیر وظیفه خود را به خوبی انجام داده و حفظ جزئیات حتی در محیط‌های کم‌نور، به بهترین شکل ممکن انجام شده است. بازه دینامیکی وسیع، از دیگر نقاط قوت این گوشی در زمینه فیلم‌برداری است.

مطلب مرتبط: علت نبود نمایشگر 120 هرتز در آیفون 12 مشخص شد

.

منبع: GSMArena

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد