عملکرد قدرتمند آیفون‌های 2020

نوید شجاعی یکشنبه 13 مهر 1399 - 16:00
عملکرد قدرتمند آیفون‌های 2020

.

سریع ترین گوشی اپل در سال 2021

بررسی صورت گرفته روی چیپست جدید A14 Bionic روی آیپد جدید، نشان می‌دهد که این چیپ، نسبت به نسل پیشین A13 Bionic پیشرفت چشمگیری داشته است و یکی از سریع ترین گوشی های اپل خواهد بود.وبسایت بنچمارک Geekbench، با استفاده از یک سیستم امتیازدهی، عملکرد نسبی چیپست‌های مختلف را مقایسه می‌نماید. این بررسی شامل عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای این چیپست‌ها نیز بوده و برای هر کدام از آن‌ها، امتیاز جداگانه در نظر گرفته می‌شود. 

سریع ترین گوشی اپل با چیپست 5 نانو متری A14 bionic

شرکت اپل در معرفی iPad Air جدید در ماه گذشته، اعلام کرد که این محصول به چیپست جدید A14 Bionic مجهز خواهد بود.اگر قصد خرید گوشی آیفون 12 دارید بهتر است بدانید که این همان چیپستی است که انتظار می‌رود در گوشی آیفون 12 به کار گرفته شود و طی پروسه 5 نانومتری، با 11.8 میلیارد ترانزیستور، توسط شرکت TSMC ساخته می‌شود. برای مقایسه باید بدانید که چیپست A13 Bionic دارای فناوری 7 نانومتری بوده و تنها 8.5 میلیارد ترانزیستور دارد. تراکم ترانزیستورها در چیپست A14 Bionic حدوداً برابر 173 میلیون ترانزیستور در هر میلیمتر مربع است که در مقایسه با 96.5 میلیون ترانزیستور در هر میلیمتر مربع موجود در چیپست A13، 79% پیشرفت داشته و احتمالاً از نظر عملکرد و مصرف باتری، بسیار قدرتمندتر از نسل پیشین خواهد بود.


(جهت مشاهده اندازه واقعی تصویر، روی آن کلیک یا تاچ نمایید)

بنچمارک عملکرد آیفون 12


آیپد ایر جدید یا گوشی iPhone 12 (هر کدام که زودتر عرضه شود)، اولین محصول تجاری جهان با چیپست 5 نانومتری خواهد بود. این چیپست موفق به کسب امتیاز 1583 در تست تک‌هسته‌ای و امتیاز 4198 در تست چندهسته‌ای Geekbench 5 شده است. این اعداد در چیپست A13 برابر 1329 و 3468 بوده و چیپست اسنپدراگون 865 تنها موفق به کسب امتیاز 930 (تک‌هسته‌ای) و 3495 (چند‌هسته‌ای) شده است.

به جز آیفون‌های جدید، تنها گوشی دیگری که در سال جاری با چیپست 5 نانومتری عرضه خواهد شد، گوشی هوآوی میت 40 است. اما قوانین جدید صادرات ایالات متحده و محدودیت‌های ایجاد شده بر اثر آن، هوآوی را در تأمین قطعات این چیپست با مشکل مواجه نموده است. استفاده از این تکنولوژی محدود به گوشی‌ها نبوده و هوآوی قصد دارد در سایر تجهیزات 5G خود نیز از آن استفاده کند. همچنین اولین چیپست 5 نانومتری کوالکام نیز چیپ اسنپدراگون 875 بوده که توسط سامسونگ تولید شده و در پرچمداران سال آینده به کار خواهد رفت.

مشخصات سخت افزاری آیفون های جدید

چیپست A14 Bionic به 6 هسته مجهز است که 2 عدد از آن‌ها هسته‌های عملکرد بالا برای انجام عملیات پیچیده هستند. 4 هسته دیگر، هسته‌های معمولی بوده و وظیفه انجام امور روزمره را بر عهده دارند. موتور عصبی به کار رفته در این چیپست سریعتر بوده و با 16 هسته، برای یادگیری ماشینی به کار می‌رود. این رقم 2 برابر تعداد هسته‌های موجود در چیپست A13 Bionic است. این چیپست به آخرین نسل از گرافیک 4 هسته‌ای اپل نیز مجهز است.

.

منبع: Phonearena

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد