امکان شارژ معکوس با MagSafe

آداک 24 چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 11:00
امکان شارژ معکوس با MagSafe

 

شاید در آینده‌ای نزدیک بتوانید ایرپاد خود را با آیفونتان شارژ کنید!

بر اساس شایعات منتشر شده، اپل در حال توسعه یک پک باتری MagSafe برای آیفون 12 است که از شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند، این یعنی می‌توانید ایرپادهای خود را با چسباندن به پشت گوشی شارژ کنید.

در قسمت اخیر پادکست Genius Bar، آقای Jon Posser که در افشای اطلاعات محصولات اپل شهرت بسیاری دارد، اعلام نموده که این شرکت در حال توسعه دو نسخه از شارژرهای MagSafe می‌باشد. این شارژر به صورت آهن‌ربایی به پشت آیفون‌ها متصل می‌شوند.

فناوری شارژ Magsafe اپل

بر اساس اظهارات آقای Posser، یکی از این دو نسخه گران‌قیمت‌تر بوده و از شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند، این پک باتری به صورت بی‌سیم سایر وسایل اپل را شارژ کرده و خود نیز به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود.

اندکی پس از معرفی آیفون 12 و تکنولوژی MagSafe، اسناد موجود در کمیسیون ارتباطات فدرال نشان داد که تکنولوژی MagSafe از شارژ معکوس پشتیبانی می‌کند.

تکنولوژی Magsafe اپل

حتی در سال 2019 نیز شایعاتی مبنی بر اضافه شدن قابلیت شارژ معکوس به آیفون 11 وجود داشته است. اما تا کنون، حتی در لوازم جانبی MagSafe موجود در iPhone 12 نیز خبری از این قابلیت نبوده و احتمالاً باید تا زمان رونمایی از آیفون 13 برا معرفی این تکنولوژی منتظر بمانیم.

البته لازم به ذکر است که پیشبینی‌های آقای Posser درباره محصولات اپل همیشه هم دقیق نبوده و گاهی اوقات اشتباه از آب درآمده است، او در این‌باره نیز توضیحات بیشتری ارائه نکرده و تنها اظهار داشته که این تکنولوژی در حال توسعه می‌باشد.

قابلیت شارژ با تکنولوژی Magsafe اپل

نشانه‌های موجود در iOS

همانگونه که انتظار می‌رفت، اپل در ارتباط با این موضوع اظهار نظری نکرده است.

با این حال، در یکی از کدهای موجود در نسخه بتای iOS 14.5 به نوعی Battery Pack اشاره شده است، هرچند که احتمالاً این عبارت به یک شارژر عادی MagSafe اشاره داشته و ربطی به تکنولوژی شارژ معکوس ندارد، اما به نظر می‌رسد اپل توسعه این موضوع را در نظر دارد.

البته اپل در توسعه شارژر بی‌سیم عادی نیز با مشکلات متعددی مواجه بوده، در نتیجه انتظار نداشته باشید که در آینده‌ای نزدیک شارژر MagSafe با پشتیبانی از شارژ معکوس را روی گوشی‌های آیفون خود مشاهده کنید. 

  

منبع: Techradar

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد