احتمال ساخت پاور بانک اپل با تکنولوژی Magsafe

آداک 24 یکشنبه 3 اسفند 1399 - 11:00
احتمال ساخت پاور بانک اپل با تکنولوژی Magsafe

 طبق گزارش خبرگزاری بلومبرگ، اپل قصد دارد بیشتر از گذشته بر روی تکنولوژی مگ سیف (Magesafe) خود کار کند. گفته می‌شود که در حال حاضر این شرکت بر روی نوعی فناوری شارژ برای گوشی‌های آیفون سری 12 فعالیت می‌کند. در این تکنولوژی شارژر که می‌تواند نوعی پاوربانک باشد، به سرعت و بدون اتصال هیچ گونه کابلی به گوشی چسبیده و باتری را شارژ خواهد کرد.

پس از معرفی و عرضه سری آیفون 12 کار بر روی این پروژه مجددا آغاز شد. بنابراین صاحبان این گوشی‌ها می‌توانند علاوه بر شارژرهای وایرلس، از انواع دیگر شارژرها مانند شارژر دیواری یا از طریق کیس اقدام به شارژ گوشی‌های خود نمایند. همپنین این دستگاه برای هر 4 مدل آیفون 12 قابل استفاده می‌باشد.  

اگرچه این فناوری سر و صدای زیادی در دنیای گوشی‌های موبایل به پا کرده است اما تاکنون این دستگاه به صورت عمومی مشاهده نشده است. طبق شواهد به دست آمده به نظر می‌رسد مواد به کار رفته برای ساخت این شارژر هم اکنون در خط تولید شرکت اپل در حال استفاده می‌باشد. همپنین تا کنون اطلاعات زیادی در خصوص نحوه عملکرد این دستگاه در دسترس نیست، با این حال استفاده از این تکنولوژی در ساخت شارژر ایده بسیار جالبی خواهد بود.

شارژر اپل با تکنولوژی Magesafe

هر ایده‌ای تا مرحله اجرایی شدن درگیر موانع و مشکلاتی خواهد شد که این فناوری نیز از آن مستثنی نیست. هرچند که گفته می‌شود این فناوری و سیستم مغناطیسی به کار رفته در آن تا حدی قدرتمند است که ارتباط بین دستگاه و گوشی موبایل را به صورت مداوم برقرار نماید اما موانعی نظیر مشکلات نرم‌افزاری در این حوزه می‌تواند علت اصلی تأخیر این پروژه به حساب آید و یا به طور کلی آن را لغو نماید.

در گزارش بلومبرگ آمده است هنگام شارژ این دستگاه، حرارتی غیرمعمول دیده می‌شود که این موضوع باعث می‌شود تا گوشی خطاهای زیادی را نمایش داده و از شارژ شدن جلوگیری نماید.

ناگفته نماند که اپل در سال 2017 نیز با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کرد و چند پروژه نظیر ایرپاور و پد شارژ بی‌سیم را لغو نموده بود. با همه‌ی این موارد می‌توان گفت که مهندسان اپل از تجربه‌ی قبلی خود درس گرفته‌اند و در ساخت این محصول از آن استفاده خواهند کرد تا مشکلات پیش رو را برطرف نمایند و به زودی شاهد ارائه شارژر جدید اپل با تکنولوژی مگ سیف باشیم.

 

منبع: GSMArena

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد