هرآنچه که باید درباره iOS 15 بدانیم

آداک 24 سه شنبه 12 اسفند 1399 - 16:00
هرآنچه که باید درباره iOS 15 بدانیم

 

iOS 15 احتمالاً در مراسم سالانه WWDC اپل که به صورت آنلاین برگزار می‌شود، معرفی خواهد شد. طبق روال همیشگی، ویژگی‌های مهم نسخه جدید iOS در طی این مراسم معرفی شده و احتمالاً با عرضه اولین نسخه بتای توسعه‌دهندگان، این ویژگی‌ها به گوشی‌های اپل اضافه خواهد شد. این اتفاق خیلی طول نمی‌کشد و معمولاً بلافاصله پس از پایان مراسم، امکان دانلود نسخه بتای جدید برای توسعه‌دهندگان وجود خواهد داشت.

اما از نسخه جدید iOS چه انتظاراتی داریم؟ iOS 14 با تغییراتی اساسی همراه بود و به خصوص در بخش ظاهری، با اضافه شدن ویجت‌ها شاهد تغییرات گسترده در ظاهر سیستم عامل اپل بوده‌ایم، در نتیجه به نظر نمی‌رسد در iOS 15 حداقل در بخش ظاهری با چنین تغییرات وسیعی مواجه باشیم. اپل احتمالاً در نسخه جدید، امکانات موجود در iOS 14 را بهبود بخشیده و تغییراتی جزئی در آن اعمال خواهد کرد. اما این تمام ماجرا نیست، iOS 15 نکات جذاب بسیاری داشته که قطعاً کاربران از دیدن آنها خوشحال خواهند شد. 

انتشار iOS 15

امکان شخصی‌سازی بیشتر برنامه‌های پیش‌فرض

بر اساس شایعات موجود، iOS 15 محدودیت‌های موجود در این سیستم عامل را کاهش داده و به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌های پیش‌فرض بیشتری را تغییر دهند. این اتفاق در iOS 14 آغاز شد و بر اساس آن، کاربران می‌توانستند برنامه‌های دیگری را به جای برنامه‌های mail و Safari به عنوان برنامه پیش‌فرض انتخاب کنند. iOS 14.5 به شما اجازه می‌دهد برنامه پیش‌فرض پخش موسیقی خود را نیز تغییر داده و به عنوان مثال از برنامه Spotify به جای Apple Music استفاده کنید. این روند در نسخه پانزدهم iOS نیز ادامه خواهد داشت.

ویجت‌های تعاملی

ویجت‌ها در iOS 14 به آیفون‌ و آیپد اضافه شدند، اما وضعیت فعلی این ویجت‌ها به اندازه نمونه‌های موجود در اندروید کاربردی نیستند، چرا که امکان تعامل با آنها وجود ندارد. بر اساس شایعات موجود، در iOS 15 ویجت‌های تعاملی به سیستم اضافه شده که به کاربران اجازه می‌دهد مثلاً صدا را کم و زیاد کنند، یا یک گزینه را فعال یا غیر فعال کنند و ... همچنین ممکن است ویجت‌ها در اندازه‌های بیشتری (به جز گزینه‌های کوچک، متوسط و بزرگ) در دسترس باشند. با این تغییرات، کاربرد ویجت‌ها را در iOS 15 بسیار بیشتر خواهد شد.

نسخه جدید IOS

طراحی مجدد منوی تنظیمات

منوی تنظیمات iOS از همان ابتدا به عنوان بخشی کلیدی در دستگاه‌های اپل وجود داشته و تمامی تنظیمات مورد نیاز کاربر را در خود جای داده است. اما با گذشت سال‌های متعدد و اضافه شدن تنظیمات بیشتر، کار با این منو به سادگی گذشته نیست. طراحی مجدد منوی تنظیمات می‌تواند این مشکل را حل کرده و استفاده از آن را راحت‌تر کند.

صفحه‌نمایش همیشه روشن و طراحی جدید Lock Screen

یکی از شایعات مهم موجود درباره آیفون 13، احتمال اضافه شدن صفحه‌نمایش همیشه روشن (مانند چیزی که در اپل واچ دیده‌ایم) به آن است که در این حالت، نرخ تازه‌سازی صفحه به 1 هرتز کاهش یافته و مصرف باتری نیز ناچیز خواهد بود. احتمالاً این ویژگی سخت‌افزاری بوده و آیفون‌های قدیمی‌تر به آن مجهز نخواهند شد. همچنین احتمال دارد صفحه قفل گوشی نیز تغییر کرده و به گونه‌ای طراحی شود که برای نمایش اعلان‌ها و پشتیبانی از صفحه‌نمایش همیشه روشن، مناسب‌تر باشد.

دستگاه‌های مورد پشتیبانی

با عرضه نسخه‌های جدید iOS، پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی‌تر نیز متوقف می‌گردد. احتمالاً در به‌روزرسانی جدید، تنها دستگاه‌هایی که با چیپست A10 یا جدیدتر عرضه شده‌اند، iOS 15 را دریافت خواهند کرد. این لیست احتمالاً شامل گوشی‌های زیر می‌باشد:

iPhone 12 Pro Max

iPhone 12 Pro

iPhone 12

iPhone 12 mini

iPhone 11 Pro Max

iPhone 11 Pro

iPhone 11

iPhone XS

iPhone XS Max

iPhone XR

iPhone X

iPhone 8 Plus

iPhone 8

iPhone 7 Plus

iPhone 7

iPhone SE (2020)

iPod Touch (7th Gn)

حریم شخصی

نسخه جدید iOS در زمینه حریم شخصی نیز بهبود یافته و حالا اطلاعات را به صورت ایمن از سرورهای اپل منتقل می‌کند تا تاریخچه جست‌وجو و وب‌گردی کاربران از دست شرکت‌های تبلیغاتی محفوظ بماند.

زمان انتشار

مراسم WWDC  امسال، احتمالاً به صورت آنلاین و در ماه ژوئن برگزار خواهد شد. معرفی زودهنگام نسخه جدید به توسعه‌دهندگان این فرصت را می‌دهد تا برنامه‌های خود را با آن هماهنگ کنند و ویژگی‌های جدید را به آنها اضافه کنند.

عرضه نسخه نهایی iOS 15 نیز قطعاً همزمان با معرفی و عرضه آیفون 13 خواهد بود. طبق روال همیشگی اپل، آیفون‌های جدید در ماه سپتامبر / اکتبر هر سال به بازار عرضه می‌شوند، در نتیجه در همین تاریخ می‌توانید انتظار نسخه جدید iOS را نیز داشته باشید. 

  

منبع: Phonearena

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد