جزئیات تازه از خودروی برقی شیائومی

آداک 24 یکشنبه 8 فروردین 1400 - 16:00
جزئیات تازه از خودروی برقی شیائومی

.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی خبرگذاری رویترز، شیائومی جدیدترین غول تکنولوژی است که می‌خواهد به بازار خودروهای برقی وارد شود. این خبر از آنجایی تعجب‌برانگیز است که طی سالهای اخیر، بیشتر شایعات مربوط به تولید خودروی برقی، به اپل و خودروی احتمالی این شرکت اشاره داشته است.

خودروی برقی شیائومی را کدام شرکت تولید خواهد کرد؟ شرکت چینی Great Wall Motors. گریت وال یک خودروساز چینی است که مقر اصلی آن در شهر Hebei قرار دارد. این شرکت، بزرگترین تولیدکننده وانت و SUV در چین است. بر اساس گزارش منتشر شده در سال 2016، گریت وال در طی این سال موفق به فروش یک میلیون خودرو در سراسر جهان شده است. به عبارت دیگر، این خودروساز یک شرکت بی‌نام و نشان و تصادفی نیست.

خودروساز چینی از هرگونه اظهار نظر درباره تولید خودروی الکتریکی در مشارکت با شیائومی خودداری نموده و شیائومی نیز تا کنون بیانیه‌ای در اینباره منتشر نکرده است.

با این حال، منابع داخلی اعلام کرده‌اند که این مشارکت شکل گرفته و در مرحله اجرایی قرار دارد. شیائومی قصد دارد با کمک زیرساخت‌های شرکت GWM، خودروهای الکتریکی را با برند خود روانه بازار کند، درست مانند برنامه‌ای که اپل در پیش گرفته است.

تولید محصولات توسط شرکت‌های دیگر، بهترین شروع برای غول‌های تکنولوژی است که تجربه و اطلاعات چندانی در این‌باره در اختیار ندارند. البته شیائومی پیشتر اسکوترهای برقی تولید کرده است. در واقع اسکوتر Xiaomi Mi Scooter 1S در حال حاضر با اختلاف چشمگیر پرفروش‌ترین اسکوتر برقی در آمازون بوده و در اروپا نیز محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

در صورتی که پیگیر اخبار تکنولوژی هستید، می‌دانید که شیائومی در روز 29 مارس (فردا) قصد برگزاری مراسمی را دارد که در آنها از سری جدید می 11 رونمایی خواهد کرد. البته، همانگونه که رویترز اشاره کرده، بعید نیست که همکاری این شرکت با Great Wall نیز در طی همین رویداد، رسانه‌ای شود.

تیزرهای متعدد منتشر شده توسط شیائومی در طی روزهای اخیر، به گوشی‌ها و دوربین جدید به کار رفته در آنها اشاره داشته و در آنها خبری از خودروی برقی نیست. در نتیجه احتمال دارد که این خودرو، در پایان مراسم و به عنوان یک سورپرایز معرفی شود. این موضوع از آنجایی جذابیت دارد که ایده معرفی یک سورپرایز در پایان مراسم (One More Thing) به اپل تعلق داشته و شیائومی موفق شده تا به همان شیوه اپل، این شرکت را در مسابقه تولید خودروی برقی شکست دهد.

در هر صورت، باید تا فردا برای معرفی محصولات جدید منتظر بمانیم. در این مراسم از نسل جدید Mi Mix و Mi 11 رونمایی خواهد شد و ممکن است علاوه بر گوشی‌های جدید، شاهد سورپرایز شیائومی هم باشیم.

منبع: phonearena

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد