گوشی گلکسی نوت 20 تأییدیه EPD را دریافت کرد

پنجشنبه 2 اردیبهشت 1400 - 11:00
گوشی گلکسی نوت 20 تأییدیه EPD را دریافت کرد

 

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی نشریه The Elec، صفحه‌نمایش OLED به کار رفته در گوشی سامسونگ گلکسی Note 20 موفق به کسب تأییدیه اعلامیه محصولات سازگار با محیط زیست (Environmental Friendly Declaration) شده است.

این تأییدیه از سوی مؤسسه صنعت و تکنولوژی کره جنوبی، به محصولات سازگار با محیط زیست اعطا می‌گردد. این مؤسسه برای تشخیص اینکه آیا فرآیند تولید یک محصول با محیط زیست سازگار است یا خیر، موارد مختلفی از جمله میزان کربن تولیدی و آب مصرفی را در نظر می‌گیرد. Galaxy Note 20 موفق شده 7 معیار مورد نظر این مؤسسه را پشت سر بگذارید. سال گذشته نیز گوشی Galaxy Z Flip توانسته بود این تأییدیه را دریافت کند.

حذف شارژر از گوشی Galaxy Note 20

سامسونگ، شارژر را از جعبه محصولات پرچمدار خود حذف نموده است. این شرکت، علت این اقدام را کاهش اثرات منفی محیط زیستی اعلام کرده است. غول کره‌ای طرح بازیافت گوشی‌های قدیمی را نیز توسعه داده و در ساخت محصولات جدید، از تجهیزات بازیافت شده استفاده می‌کند تا حجم ضایعات الکترونیکی را کاهش دهد.

اپل دیگر شرکتی است که در راستای حفظ محیط زیست، شارژر را از جعبه گوشی‌های خود حذف نموده است. بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، این شرکت انتظار دارد که با این اقدام، در مصرف بیش از 861 هزار متریک تن مس، قلع و روی صرفه‌جویی شود.

به گوشی‌های سری نوت بازگردیم، گوشی Galaxy Note Ultra به یک نمایشگر LTPO مجهز بوده که میزان مصرف آن نسبت به پنل‌های معمولی LTPS حدود 20% کمتر است. مزیت دیگر این تکنولوژی، امکان ایجاد نرخ تازه‌سازی پویا در صفحه است. همچنین انتظار می‌رود که محصولات سری آیفون 13 نیز به نمایشگرهای LTPO با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز همراه باشند. 

 

منبع: phoneArena

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد