احتمال توقف تولید سری اگزینوس گلکسی S20 FE

آداک 24 چهارشنبه 18 فروردین 1400 - 11:00
احتمال توقف تولید سری اگزینوس گلکسی S20 FE

 

گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE در دو نسخه 4جی و 5جی عرضه شده که نسخه 4جی دارای پردازنده اگزینوس 990 بوده و نسخه 5جی از چیپست اسنپدراگون 865 بهره می‌برد.

 

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی یک افشاگر مشهور، سامسونگ قصد دارد تولید گوشی Galaxy S20 FE با چیپست اگزینوس 990 را پایان داده و آن را با چیپست جدید اسنپدراگون +865 جایگزین نماید. این گوشی در دو نسخه 4جی و 5جی عرضه شده که نسخه 4جی دارای پردازنده اگزینوس 990 بوده و نسخه 5جی به چیپست اسنپدراگون 865 مجهز است.

نسخه اگزینوس گلکسی اس 20 اف ای، علیرغم آنکه محصول خوبی به شمار  می‌رود، به دلیل عملکرد ضعیف‌تر نسبت به نسخه اسنپدراگون، شاهد انتقادات بسیاری بوده است. در بررسی‌های انجام شده توسط وبسایت‌های معتبر، این گوشی با مشکل گرم شدن دست و پنجه نرم کرده و عمر باتری آن نیز نسبت به نسخه اسنپدراگون ضعیف‌تر بوده است. حالا بر اساس گزارش منتشر شده از سوی Ice Universe، به نظر می‌رسد سامسونگ قصد کنار گذاشتن چیپست اگزینوس 990 را داشته و در آینده‌ای نزدیک، گلکسی S20 FE را با چیپست اسنپدراگون +865 عرضه خواهد کرد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل گلکسی S20 FE

در حال حاضر، نسخه 5جی این گوشی با چیپست اسنپدراگون 865 در بازار موجود است، اما Ice Universe معتقد است که این احتمال وجود دارد که نسخه‌ای دیگر، با چیپست ارتقاء یافته +865 نیز روانه بازار گردد. البته مشخص نیست که در صورت صحت چنین خبری، این گوشی در سراسر جهان عرضه شده و یا عرضه آن محدود به مناطقی محدود خواهد بود.

همچنین لازم به ذکر است که سامسونگ تا کنون درباره کنار گذاشتن چیپست اگزینوس 990 و استفاده احتمالی از چیپست اسنپدراگون +865 اظهار نظری نکرده است. ماه گذشته، تصویری که به نظر می‌رسد مربوط به برنامه‌های سامسونگ برای سال 2021 است منتشر شده که بر اساس آن، این شرکت قصد دارد در تاریخ 19 آگوست، مراسم Unpacked مربوط به سری FE را برگزار کند. البته این مراسم احتمالاً جهت معرفی نسخه هواداران (Fan Edition) سری گلکسی اس 21 خواهد بود و ارتباطی با گلکسی اس 20 اف ای نخواهد داشت. اما به هر حال ممکن است در طی همین مراسم شاهد معرفی نسخه جدید گلکسی اس 20 اف ای با چیپست اسنپدراگون +865 باشیم، هر چند که این احتمال بسیار بعید به نظر می‌رسد. 

 

منبع: Gadgets360

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد