مشکل خالی شدن باتری در iOS 14.2

نوید شجاعی دوشنبه 17 آذر 1399 - 14:00
مشکل خالی شدن باتری در iOS 14.2

.

برخی از کاربران اپل، پس از به‌روزرسانی به جدیدترین نسخه iOS 14.2 با مشکل خالی شدن باتری مواجه شده‌اند. این مشکل در مدل‌های قدیمی‌تر از جمله آیفون 11، آیفون XR، آیفون XS و آیفون SE 2020 گزارش شده است.

کاربرانی که آیفون خود را به جدیدترین نسخه iOS 14.2 به‌روزرسانی کرده‌اند، با مشکل خالی شدن شدید باتری مواجه شده‌اند. این مشکل در مدل‌های قدیمی‌تر از جمله آیفون 11، آیفون XS، آیفون XR، و آیفون SE 2020 تأثیر جدی‌تری داشته است. علاوه بر آیفون، برخی کاربران آیپد نیز با نصب به‌روزرسانی iPadOS 14.2 با همین مسئله مواجه شده‌اند. اپل هنوز درباره این مشکلات اظهار نظر نکرده و مشخص نیست چه زمانی وضعیت به وجود آمده با ارائه به‌روزرسانی جدید رفع خواهد شد.

بر اساس موارد گزارش شده در انجمن اپل، مشکل خالی شدن باتری اندکی پس از انتشار iOS 14.2 آغاز شده است. با گذشت زمان افراد بیشتری این مشکل را مشاهده کرده‌اند. برخی از کاربران، در Reddit و توییتر نیز وجود این مشکل را تأیید کرده‌اند.

در بیشتر موارد، عمر باتری گوشی افراد به شدت کاهش یافته است. بسیاری از افراد اعلام کرده‌اند که ظرف 30 دقیقه، 50% از باتری گوشی آن‌ها خالی شده است. برخی دیگر نیز گفته‌اند که با خاموش و روشن کردن گوشی، درصد باتری گوشی آن‌ها بالا رفته است.

خالی شدن شارژ آیفون

یکی از این افراد در انجمن اپل نوشته: «باتری گوشی من قبل از آپدیت هیچ مشکلی نداشت. اما حالا ظرف چند دقیقه از 70% به 1% می‌رسد».

مشکل خالی شدن باتری بیشتر روی گوشی‌های قدیمی‌تر اپل از جمله آیفون 11، آیفون XR، آیفون 7 و آیفون SE 2020  مشاهده شده است.

هنوز مشخص نیست که آیا نصب این به‌روزرسانی روی عمر باتری آیفون 12 نیز تأثیرگذار است یا خیر. با این حال، به تازگی برخی از کاربران iPhone 12 نیز از خالی شدن ناگهانی باتری گوشی خود خبر داده‌اند.

با توجه به این که اپل هنوز هیچ اظهار نظری در اینباره نکرده، توصیه می‌کنیم در صورتی که این به‌روزرسانی را نصب نکرده‌اید، فعلاً صبر کنید تا نسخه جدید با رفع مشکلات فعلی منتشر شود.

البته این اولین باری نیست که کاربران آیفون با نصب نسخه جدید iOS با مشکل خالی شدن باتری مواجه می‌شوند، همزمان با انتشار iOS 14 نیز چنین مشکلاتی برای برخی افراد به وجود آمده بود. اپل در آن زمان وجود این مشکل را تأیید کرده و به کاربران توصیه کرد، برای حل آن، گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانند و تمام اطلاعات آن را پاک کنند.

.

منبع: Gadgets360

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد