بازگشت حسگر اثر انگشت به آیفون‌های 2021

نوید شجاعی دوشنبه 28 مهر 1399 - 16:00
بازگشت حسگر اثر انگشت به آیفون‌های 2021

.

احتمال دارد آیفون‌های سال 2021، با حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش عرضه شوند. پیشتر شایعه شده بود که امسال، مجدداً آیفون‌ها با تاچ آیدی همراه خواهند بود. یک پیام رمزی منتشر شده نشان می‌دهد این تکنولوژی در حال توسعه است.

به نظر می‌رسد شرکت اپل، کار بر روی حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش را برای گوشی‌های خود، آغاز کرده است. علیرغم این که این شرکت جزئیاتی در این باره منتشر ننموده، یک افشاگر از طریق پیامی رمزی در حساب توییتر خود، بازگشت احتمالی تاچ آیدی را تأیید نموده است. پیشتر نیز گزارش‌های دیگری در اینباره منتشر شده که بر اساس آن‌ها، اپل قصد دارد نسل جدید تاچ آیدی زیر صفحه‌نمایش را به آیفون بازگرداند. با این حال، اپل هفته گذشته گوشی iPhone 12 را با همان حسگر Face ID معرفی نمود.  

این افشاگر که با نام کاربری pseudonym L0vetodream فعالیت می‌کند، در توییت خود نوشت: MESA uts for iPhone. با این که این پیام چیز خاصی را مشخص نمی‌کند، افشاگر مشهور دیگر، Jon Prosser اعلام کرده که MESA به تاچ آیدی اشاره دارد و منظور از uts، زیر صفحه‌نمایش Under the Display است.

با توجه به سابقه درخشان این دو نفر در انتشار اخبار مربوط به گوشی‌های اپل، ظاهراً این شرکت کار بر روی این تکنولوژی را از همین حالا آغاز کرده است.

Ming-Chi Kuo تحلیلگر مسائل مربوط به اپل نیز در سال گذشته در نامه خود به سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کرده بود که اپل در سال 2021، تاچ آیدی را برمی‌گرداند. Kuo اعلام کرده بود که آیفون‌های 2021 به صورت همزمان با Touch ID و Face ID همراه خواهند بود.

وبسایت بلومبرگ نیز در سال گذشته اعلام کرده بود که اپل در حال کار بر روی حسگر اثر انگشت زیر‌ صفحه‌نمایش اختصاصی خود می‌باشد. البته این نشریه حسگر جدید را برای آیفون‌های سال 2020 پیشبینی کرده بود که البته این اتفاق، رخ نداد.

به نظر می‌رسد اپل قصد دارد از یک نسخه تغییر یافته حسگر 3D Sonic کوالکام استفاده کند و حسگر اثر انگشت اولتراسونیک را به محصولات جدید خود بیاورد. همچنین احتمال دارد حسگر جدید محدود به یک مدل بوده و مدل‌های دیگر، با همان Face ID همراه باشند.

اپل در گذشته Face ID را با به‌روزرسانی‌های مختلف برای نسل‌های جدید همراه کرده، اما در معرفی آیفون 12، به هیچ نوع پیشرفتی در این زمینه اشاره نشده است. برخی از افراد انتظار داشتند که با توجه به وضعیت فعلی جهان و این که با توجه به ماسک زدن مردم، Face ID هیچ کاربردی ندارد، اپل آیفون‌های خود را با تاچ آیدی جدید عرضه کند، اما تیم کوک و یارانش، تا کنون به این مشکل توجهی نداشته‌اند.

.

منبع: Gadgets.ndtv

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد