عدم امکان نصب سرویس‌های گوگل روی Redmi K40 Gaming

سه شنبه 14 اردیبهشت 1400 - 11:00
عدم امکان نصب سرویس‌های گوگل روی Redmi K40 Gaming

 

هفته گذشته، شرکت ردمی که از زیرمجموعه‌های شرکت شیائومی محسوب می‌شود، گوشی جدید Redmi K40 Gaming (یا در واقع Redmi K40 Game Enhanced Edition) را در کشور چین روانه بازار کرد. چند روزی است که این گوشی به دست ما رسیده و بر اساس بررسی‌های ما، امکان نصب سرویس‌های گوگل (GMS Services) روی این گوشی وجود ندارد.

شیائومی در ماه فوریه سال جاری اعلام کرده بود که از این به بعد، فریم‌ورک GMS را روی گوشی‌هایی که با رام چین عرضه می‌کند، قرار نخواهد داد. با عرضه به‌روزرسانی MIUI 12.5، این فریم‌ورک از روی گوشی‌های قدیمی‌تر نیز حذف می‌گردد.

از آنجایی که گوشی ردمی K40 Gaming با MIUI 12.5 روانه بازار شده، فاقد فریم‌ورک GMS بوده و در نتیجه امکان نصب سرویس‌های گوگل از طریق برنامه‌های جانبی موجود در فروشگاه Mi روی آن وجود ندارد.

گوشی ردمی K40 Gaming با MIUI 12.5

این مشکل تنها مربوط به نسخه‌ای که به دست ما رسیده نبوده و در تمام گوشی‌های ردمی کی 40 گیمینگ وجود دارد. ما در این خصوص با مدیر یکی از فروشگاه‌های Mi صحبت کردیم. او در اینباره گفت: در حال حاضر گوشی ردمی K40 Gaming از فریم‌ورک سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کند. این موضوع در انجمن‌های مختلف اینترنتی نیز سروصدای زیادی به پا کرده است.

البته لازم به ذکر است که از نظر فنی، شیائومی می‌تواند فریم‌ورک GMS را در به‌روزرسانی‌های آتی به این گوشی اضافه کند. چرا که این شرکت اعلام کرده که فریم‌ورک سرویس‌های گوگل را بر اساس تقاضا در گوشی‌های خود قرار خواهد داد.

شیائومی ردمی K40 Gaming اولین گوشی اختصاصی گیمینگ این شرکت بوده و با توجه به مشخصات قدرتمند و قیمت مناسب، توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده و بسیاری از افراد از سایر نقاط دنیا نسبت به خرید آن اقدام خواهند کرد. در نتیجه این احتمال وجود دارد که شیائومی در آینده پشتیبانی از سرویس‌های گوگل را به این گوشی اضافه کند. 

 

 

منبع: GIZMOCHINA

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد