امسال خبری از Galaxy Note جدید نخواهد بود

آداک 24 چهارشنبه 27 اسفند 1399 - 16:00
امسال خبری از Galaxy Note جدید نخواهد بود

 

در طی سال گذشته، خبرهای زیادی درباره سری نوت سامسونگ منتشر شد. گلکسی نوت سامسونگ برای اولین بار در سال 2011 به بازار عرضه شد و اولین محصولی بود که به نمایشگری بزرگتر از 5 اینچ مجهز بوده است، همچنین در طی سال‌های متمادی، این سری قدرتمندترین پرچمدار سامسونگ بوده و در جایگاه بالاتری نسبت به سری اس قرار داشته است.

رئیس بخش کسب‌‌وکار موبایل سامسونگ به تازگی اشاره داشته که احتمال دارد در سال 2021 محصولی از سری نوت معرفی نگردد.

شایعات مربوط به قطع تولید سری نوت، در ابتدای سال و زمانی که برای اولین بار، محصولی به جز محصولات سری نوت با پشتیبانی از قلم S Pen به بازار عرضه شد، قوت گرفت. گلکسی S21 Ultra علیرغم آنکه محل خاصی برای قرار دادن قلم در اختیار نداشت، از این قلم پشتیبانی می‌نمود.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وبسایت ZDNet، آقای DJ Koh مدیر بخش موبایل شرکت سامسونگ در اجلاس سالانه سهامداران این شرکت اعلام نموده که: «شاید سخت باشد که در نیمه دوم سال جاری، محصولی جدید از سری گلکسی نوت را معرفی کنیم». اما حتی در صورت توقف تولید سری نوت، این شرکت کماکان تجربه قلم S Pen را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. او ادامه داد: «سری گلکسی نوت جایگاه بسیار مهمی را در بین محصولات ما دارا بوده و در طی 10 سال گذشته، همواره در بین کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است. تجربه قلم S Pen چیزی است که سامسونگ بیش از هر شرکت دیگری روی آن کار کرده است. شاید زمان عرضه این محصول مثل سابق نباشد، اما ما قطعاً طرفداران سری نوت را ناامید نخواهیم کرد».

آقای Koh همچنین اظهار داشت که این شرکت قصد دارد تکنولوژی 5جی را به گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده بازار نیز بیاورد. این شرکت قصد دارد محصولات خود را متناسب به نیاز بازارهای مختلف، برای این بازارها طراحی کند. یکی از چالش‌های سامسونگ، ایجاد تعادل بین تولید محصولات عادی و تاشوی این شرکت بوده و به همین دلیل، شرکت کره‌ای قصد دارد میزان تولید محصولات تاشوی خود را افزایش دهد. سیاست قیمت‌گذاری محصولات تاشوی سامسونگ نیز در آینده دستخوش تغییر خواهد شد، سری گلکسی Z Fold کماکان به عنوان گران‌قیمت‌ترین و لوکس‌ترین محصول این شرکت به حیات خود ادامه خواهد داد، اما نسل بعدی گلکسی Z Flip قیمتی رقابتی‌تر داشته و قشر جوان‌تر را هدف قرار خواهد داد. گلکسی زد فولد 3 مانند یک کتاب باز می‌شود، این گوشی در حالت عادی به یک نمایشگر بزرگ مجهز بوده و هنگام باز شدن، به یک تبلت تبدیل می‌شود. گلکسی Z Flip نیز یک گوشی تاشو است که در هنگام بسته بودن، اندازه کوچکی داشته و به راحتی در جیب جا می‌شود، اما زمانی که آن را باز کنید با یک نمایشگر بزرگ مواجه خواهید شد. شایعاتی وجود داشته که بر اساس آنها، سامسونگ پرچمدار جدید سری نوت را در سه‌ماهه سوم سال 2021 معرفی خواهد کرد، تا بدین صورت، گوشی‌های تاشوی این شرکت، فرصت کافی را برای جذب مشتریان در اختیار داشته باشند. شایعات دیگری نیز وجود دارد که طبق آنها، سامسونگ قصد دارد پرچمداران سری اس و نوت را در یکدیگر ادغام کرده و هر سال یک سری پرچمدار روانه بازار کند.

باید تأکید کنم که آقای Koh در پاسخ به این سؤال که آیا امسال خبری از گوشی جدید از سری نوت خواهد بود یا خیر، پاسخ قطعی نداده و فقط اعلام کرده که: شاید زمان عرضه این محصول مثل سابق نباشد، اما ما قطعاً طرفداران سری نوت را ناامید نخواهیم کرد. با توجه به این پاسخ، به نظر می‌رسد سامسونگ معرفی سری جدید نوت را به زمان دیگری موکول کرده است. 

 

منبع: Phonearena

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد