اضافه شدن زوم فضایی پرچمداران سامسونگ به گوشی های میان رده سری A

آداک 24 سه شنبه 19 اسفند 1399 - 16:00
اضافه شدن زوم فضایی پرچمداران سامسونگ به گوشی های میان رده سری A

 

بر اساس اخبار موجود، احتمال دارد گوشی گلکسی A72 به یکی از ویژگی‌های بسیار مهم دوربین سامسونگ که تا کنون تنها در پرچمداران این شرکت، از جمله Galaxy S21 وجود داشته، مجهز گردد. این ویژگی زوم فضایی (Space Zoom) نام داشته و امکان بزرگ‌نمایی دیجیتال را تا سقف 30 برابر فراهم می‌کند.

این تنها بخشی از اطلاعاتی است که به تازگی توسط یوتیوبر مشهور، TechTalkTV منتشر شده است. بیشتر اطلاعات منتشر شده از سوی این حساب، همان چیزهایی است که تا کنون در شایعات منتشر شده نیز شنیده بودیم، اما این اولین باری است که اعلام شده یکی از ویژگی‌های مهم دوربین پرچمداران سری S، به گوشی‌های میان‌رده سری A اضافه خواهد شد.  

زوم فضایی اولین بار در پرچمداران سری Galaxy S20 معرفی شده و امکان زوم 30 برابری را برای کاربران فراهم می‌کرد، اما این ویژگی در سری گلکسی اس 21 پیشرفت بسیاری داشته و حالا عکس‌های ثبت شده با زوم فضایی وضوح و جزئیات بسیار بهتری دارند.

اضافه کردن این قابلیت به محصولی همچون گلکسی ای 72، انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای بوده و قطعاً باعث می‌شود افرادی که خواهان کیفیت محصولات سامسونگ هستند، اما نمی‌خواهند برای خرید یک پرچمدار مبلغ زیادی هزینه کنند، این گوشی را به عنوان یک گزینه جذاب در نظر داشته باشند. همچنین با توجه به اینکه نسل قبلی این گوشی، یعنی Galaxy A72 حتی به دوربین تله‌فوتو نیز مجهز نبوده، اضافه شدن این دوربین به محصول جدید، پیشرفت چشمگیری محسوب می‌شود.

تا کنون شایعات بسیاری درباره گلکسی A72 منتشر شده که تقریباً تصویری واضح از گوشی جدید سامسونگ را ترسیم می‌کند.

بر اساس اطلاعات لو رفته، گلکسی A72 یک گوشی 4G بوده و به چیپست اسنپدراگون 720G، 6 یا 8 گیگابایت رم، و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد بود که امکان ارتقاء آن از طریق کارت حافظه MicroSD تا سقف 1 ترابایت نیز وجود دارد. همچنین این گوشی از یک نمایشگر AMOLED با رزولوشن +FHD با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز بهره برده و حسگر اثر انگشت آن نیز در زیر صفحه قرار گرفته است.

با وجود یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی، جک 3.5 میلیمتری هدفون و اندروید 11، انتظار داریم گوشی جدید سامسونگ عملکردی قدرتمند در بین گوشی‌های میان‌رده بازار داشته باشد.

امام مهمترین وجه تمایز گلکسی A72 با مدل سال قبل، در دوربین‌های آن خواهد بود: بر اساس شایعات موجود، این گوشی به یک دوربین اصلی  64 مگاپیکسلی مجهز بوده و در کنار آن، دوربین‌های 12 مگاپیکسلی فوق عریض، دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و دوربین 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اوپتیکال 3 برابر انجام وظیفه خواهند کرد.

هر چند که رزولوشن این دوربین، از دوربین تله‌فوتوی 64 مگاپیکسلی گلکسی S21 کمتر است، اما اضافه شدن این دوربین به همراه قابلیت زوم فضایی، سطح عکاسی را در گوشی‌های میان‌رده به شکل محسوسی ارتقاء خواهد داد. 

 

منبع: Techradar

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد