اضافه شدن دوربین پریسکوپی به آیفون‌های 2023

آداک 24 چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 11:00
اضافه شدن دوربین پریسکوپی به آیفون‌های 2023

 

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی Ming-Chi Kuo تحلیلگر مسائل اپل، آیفون‌های سال 2023 به دوربین پریسکوپی مجهز خواهند شد. شرکت‌های مطرح اندرویدی از جمله سامسونگ و هوآوی چند وقتی است که از این دوربین‌ها در پرچمداران خود بهره می‌گیرند، اما اپل تا کنون از توسعه این دوربین در آیفون‌های خود استقبال ننموده است. گزارش‌های دیگری هم منتشر شده که بر اساس آنها، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد آیفون‌های جدید را با دوربین پریسکوپی به بازار عرضه کند. ساختار دوربین‌های پریسکوپی به گونه‌ای است که امکان زوم بیشتر اوپتیکال را بدون ایجاد برآمدگی دوربین در پشت گوشی، فراهم می‌کند.

وبسایت MacRumors، گزارش جدیدی را از سوی آقای Ming-Chi Kuo منتشر نموده که بر اساس آن، اپل قصد دارد تکنولوژی دوربین پریسکوپی را به آیفون‌های سال 2023 اضافه کند. البته این تحلیلگر پیشتر اعلام کرده بود که آیفون‌های سال 2022 به این تکنولوژی مجهز خواهند شد.

استفاده از لنز پریسکوپی در گوشی های آیفون 2023

شرکت‌های دیگر از جمله سامسونگ، هوآوی و اوپو در حال حاضر در گوشی‌های خود از این دوربین برای ارائه زوم ترکیبی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، گوشی‌های سامسونگ گلکسی S20 Ultra و گلکسی S21 Ultra با استفاده از این نوع دوربین، قابلیت ارائه زوم فضائی 100 برابری را دارند.

علاوه بر مدل‌های 2023، گزارش جدید آقای Ming-Chi Kuo اطلاعاتی را درباره آیفون‌های 2021 و 2022 نیز ارائه می‌دهد. او پیش‌بینی نموده که در سال 2021، اپل از یک حسگر FaceID جدید استفاده خواهد کرد که به جای شیشه، از پلاستیک ساخته شده است. البته این که این اقدام، تغییر محسوسی در تجربه کاربران ایجاد خواهد کرد یا خیر، موضوعی است که در حال حاضر نمی‌توان درباره آن به صورت قطعی اظهار نظر کرد.

لنز پریسکوپی در گوشی های آیفون 2023

در شایعات گوناگون منتشر شده، هم نام آیفون 12S و هم آیفون 13 برای پرچمداران جدید اپل شنیده شده است و هنوز مشخص نیست که آیفون‌های امسال، چه نامی خواهند داشت. همچنین به نظر می‌رسد دوربین تله‌فوتو به کار رفته در آیفون‌های جدید، با پیشرفت‌های مهمی همراه خواهد بود.

Kuo پیش‌بینی نموده که در آیفون‌های 2022 دوربین‌های پشت باز هم ارتقاء یافته و یک طراحی یکپارچه جدید برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده است. این احتمالاً به معنای کاهش اندازه بریدگی صفحه در مدل جدید خواهد بود.

آقای Kuo چندی پیش اعلام کرده بود که احتمالاً آیفون 14 که در سال 2022 معرفی خواهد شد، با حفره پانچ شده در صفحه‌نمایش همراه خواهد بود، طراحی جدید در سال 2023 به مدل‌های دیگر نیز خواهد رسید. همچنین به نظر می‌رسد اپل توسعه آیفون SE 5G را نیز برای همین سال در دستور کار خود قرار داده است. 

 

منبع: Gadgets360

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد