احتمال وجود لنز دوربین مایع در گوشی‌های شیائومی

آداک 24 دوشنبه 9 فروردین 1400 - 11:00
احتمال وجود لنز دوربین مایع در گوشی‌های شیائومی

شیائومی چند وقتی است که در حال کار بر روی نسل جدید سری Mi Mix بوده و تا کنون اطلاعات و تصاویر مختلفی از این سری لو رفته است. بر اساس شایعات قبلی، نسل جدید می میکس، یک گوشی تاشو بوده که به سخت‌افزاری پرچمدار همراه خواهد بود. همچنین نسل جدید می میکس، از تکنولوژی لنز مایع برای دوربین‌ها بهره خواهد برد.

بر اساس این گزارش، با وجود لنز مایع، می‌توان فوکوس را از طریق بار الکتریکی کنترل و تنظیم کرد. این موضوع باعث می‌شود که دوربین بتواند روی اجسام مختلف، فارغ از شکل و فاصله آنها از لنز به خوبی فوکوس کند و در این زمینه عملکرد بسیار بهتری نسبت به دوربینهای عادی امروزی داشته باشد.

لنز مایع چیست؟

شاید ایده لنز مایع بسیار جذاب باشد، اما در واقع این لنزها درست مانند چشم انسان کار می‌کنند. در چشم انسان، نور ابتدا وارد قرنیه شده، و سپس به عنبیه می‌رسد. سپس لایه کریستالین چشم و بخش مایع آن، نور را متمرکز کرده و در نهایت، تصویر به شبکیه می‌رسد.

عملکرد لنز مایع نیز تقریباً به همین صورت است. با این حال، قیمت بالا و فرآیند پیچیده این لنزها باعث شده تا استفاده از آنها تنها در صنایع حساس و به خصوص جاهایی که امکان استفاده از شیشه وجود ندارد، محدود گردد. اما به نظر می‌رسد که شیائومی حالا موفق شده تا این تکنولوژی را به دوربین گوشی‌های هوشمند بیاورد.

اضافه شدن لنز مایع به گوشی‌های هوشمند، مزایای متعددی را به همراه دارد. سازندگان می‌توانند با یک لنز، فواصل کانونی متعددی را پوشش دهند. ساختار فوق‌العاده نازک این لنزها باعث شده تا به راحتی در قاب گوشی جا شوند. و مهمتر از همه این که یک لنز مایع، جایگزین تمام دوربین‌های چهارگانه و پنجگانه‌ای که در حال حاضر در گوشی‌ها می‌بینیم، خواهد شد. این لنز می‌تواند به عنوان یک لنز عریض، فوق عریض و یا حتی ماکرو عمل کند.

آیا آینده گوشی‌های هوشمند متعلق به لنز مایع است؟

در حال حاضر، کاربران عادت کرده‌اند که 4 یا 5 دوربین در گوشی خود داشته باشند. علاوه بر این، استفاده از سیستم‌های دوربین چندگانه، نسبت به استفاده از یک لنز مایع، هزینه کمتری خواهد داشت.

همچنین شرکت‌هایی از جمله وان پلاس و ویوو نیز با همکاری با غول‌های عکاسی از جمله Hasselblad و ZEISS، قصد ایجاد تحول در دوربین محصولات خود را دارند و مسیر دیگری را در پیش گرفته‌اند.

به هر حال، استفاده از لنز مایع در سری می میکس، انتخابی هوشمندانه است. شیائومی ویژگی‌های جدید را در گوشی‌های مفهومی خود امتحان می‌کند و در صورت موفقیت، آنها را به محصولات عادی خود اضافه می‌کند. البته به نظر می‌رسد هنوز هم چند سالی تا مشاهده این لنز در گوشی‌های معمولی فاصله داریم.

منبع: gizbot

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد