راهنمای جامع خرید جاروبرقی رباتیک

سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 - 14:00
راهنمای جامع خرید جاروبرقی رباتیک

 

هنوز نمی‌دانید برای خرید یک جاروبرقی رباتی باید تحقیقات خود را از کجا شروع کنید؟ نگران نباشید، ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم. باید در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید یکی از این محصولات جذاب را تهیه کنید، مدلی را انتخاب کنید که برای شما ایده‌آل باشد.

در حال حاضر، مدل‌های مختلف با امکانات مختلف و در بازه‌های قیمتی متفاوت وجود دارند که می‌توانند نیازهای طیف وسیعی از کاربران را برآورده کنند. اما اگر به دنبال ارزان‌ترین گزینه موجود باشید، ممکن است کیفیت آن محصولات برایتان رضایت‌بخش نباشد. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا بهترین جاروبرقی رباتیک را با توجه به بودجه خود انتخاب کنید.

جارو کشیدن کار وقت‌گیر و دشواری است، اما حالا به لطف این محصولات هوشمند، می‌توانید تمیز کردن خانه خود را به جاروبرقی‌های رباتیک هوشمند بسپارید. اکثر این جاروها دارای حسگرهای مختلف بوده و می‌توانند راه خود را در منزل شما پیدا کنند، اما حسگر به کار رفته در بعضی مدل‌ها چندان پیشرفته نبوده و به همین دلیل، این محصولات در رد کردن مبلمان و موانع به مشکل بر می‌خورند.

جاروبرقی‌های رباتیک توانایی تمیز کردن فرش، موکت و زمین سخت را دارند. اگر هدف اصلی شما از خرید یک جاروبرقی رباتی، این است که منزلی تمیز و عاری از هرگونه کثیفی داشته باشید، باید ویژگی‌های متعددی را در این محصولات در نظر داشته باشید.

با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن جاروبرقی‌های رباتیک، دیگر نیازی نیست وقت گرانبهای خود را برای جارو کشیدن منزل تلف کنید. با راهنمای جامع خرید جاروبرقی‌های رباتی هوشمند، با ما همراه باشید.

 

بودجه

راهنمای جامع خرید جاروبرقی رباتیک

اولین چیزی که در خرید یک جاروبرقی رباتیک باید در نظر داشته باشید، بودجه و مبلغی است که می‌خواهید هزینه کنید. پس قبل از هر چیز، مشخص کنید که برای خرید این محصول، چه بودجه‌ای را در نظر گرفته‌اید. البته توصیه می‌کنیم تا جای ممکن پول‌های خود را جمع کنید و یک مدل باکیفیت را خریداری کنید، چرا که قطعاً شما هم محصولی را می‌خواهید که به خوبی وظیفه خود را انجام داده و مدت زیادی دوام داشته باشد. یک بودجه متوسط برای خود مشخص کرده و با توجه به آن، مدل‌های مختلف موجود در آن بازه را بررسی کنید. البته اگر محدودیتی در هزینه ندارید، همواره می‌توانید یکی از محصولات گران‌قیمت و رده‌بالای موجود در بازار را با خیال راحت خریداری کنید.

 

نوع فیلتر

انواع فیلتر جاروبرقی رباتیک

جاروهای شارژی رباتیک با فیلترهای مختلفی عرضه می‌شوند. بهترین نوع فیلتر، فیلتر HEPA بوده و بهینه‌ترین عملکرد را ارائه می‌دهد. این فیلترها تا 99.7% از گردوخاک را از سطح فرش جمع‌آوری می‌کنند. علاوه بر این، فیلتر HEPA توانایی جمع‌آوری ذرات با ضخامت 0.3 میکرون را دارد. در نتیجه جارویی که به چنین فیلتری مجهز است، تقریباً همه گردوخاک موجود در خانه را تمیز خواهد کرد. این فیلتر برای افرادی که از آسم و بیماری‌های تنفسی رنج می‌برند، فوق‌العاده خواهد بود.

 

اندازه مخزن

اندازه مخزن جاروبرقی رباتیک جهت خریداری بسیار مهم است

اندازه مخزن اهمیت بسیاری در خرید یک جاروی جدید دارد، چرا که هر چه مخزن کوچکتر باشد، حجم کمتری از آشغال را در خود جای می‌دهد. اندازه مخازن با واحد لیتر اندازه‌گیری شده و معمولاً از 0.25 لیتر تا 1 لیتر متغیر است. در صورت خرید یک جارو با مخزن 0.25 لیتری، باید مدام مخزن آن را خالی کنید و این موضوع، در برنامه‌ کار دستگاه نیز تأثیر خواهد داشت، پس در هنگام خرید، حتماً این موضوع را به یاد داشته باشید.

 

عمر باتری

عمر باتری جاروبرقی‌های رباتیک

هدف ما از خرید جاروهای رباتیک، راحت‌تر شدن کارها و افزایش سرعت تمیز کردن خانه بوده است، پس قطعاً نمی‌خواهیم دائماً درگیر شارژ کردن جاروی هوشمند خود باشیم. پس محصولی را انتخاب کنید که عمر باتری طولانی‌تری داشته باشد. شارژ جاروهای رباتیک، معمولاً 3 الی 4 ساعت طول می‌کشد، اگر جارو به یک باتری قدرتمند مجهز باشد، با یک بار شارژ می‌تواند کل خانه را تمیز کند. بعضی از جاروهای رباتیک به داک شارژر مجهز هستند و در صورت پایین بودن میزان شارژ، جارو به صورت خودکار به داک برگشته و شارژ می‌شود. 

قابلیت تمیز کردن گوشه‌های خانه

تمیز کردن گوشه‌های خانه با جاروبرقی رباتیک

مسلماً همه ما می‌خواهیم که تمام قسمت‌های خانه، از جمله گوشه‌های دیوارها به طور کامل تمیز شوند. معمولاً بسیاری از جاروهای رباتیک در تمیز کردن لبه‌ها و گوشه‌های دیوار مشکل دارند، در نتیجه بهتر است محصولات بزرگ و سنگین را فراموش کردن و به دنبال مدل‌های کوچک و جمع‌وجور باشید که به خوبی می‌توانند گوشه‌های خانه را تمیز کنند. قابلیت تمیز کردن گوشه‌های خانه، کارایی جاروبرقی‌های رباتی را افزایش می‌دهد.

 

قابلیت زمان‌بندی و برنامه‌ریزی ساعت کار

جاروبرقی‌های هوشمند رباتی با قابلیت زمان‌بندی و برنامه‌ریزی ساعت کار

یکی از بهترین ویژگی‌های جاروهای رباتیک، امکان تعیین زمان‌بندی برای فعالیت این دستگاه‌ها است. به عنوان مثال می‌توانید جارو را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که وقتی شما در محل کار خود هستید، خانه را تمیز کند. بدین ترتیب، وقتی به منزل باز می‌گردید، خانه‌ای تمیز و بدون گردوخاک در انتظار شما خواهد بود.

 

حسگرهای مسیریابی

جاروبرقی‌های هوشمند رباتی مجهز به حسگرهای مسیریابی

این حسگرها در امر مسیریابی به جارو کمک می‌کنند، پس هر چه دقیقتر باشند، عملکرد جارو نیز بهتر خواهد بود. جاروهای مجهز به حسگرهای قدرتمند، به سرعت مسیر خود را در خانه پیدا کرده و قسمت‌های مختلف را تمیز می‌کنند، از سوی دیگر، جاروهایی که حسگرهای مناسبی ندارند، به مبلمان شما برخورد کرده و ممکن است در بین موانع گیر کنند.

 

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت جاروبرقی‌های هوشمند رباتی

در هنگام خرید، به کیفیت ساخت دستگاه و برس‌های آن توجه کنید. شما برای خرید یک جاروبرقی شارژی رباتی، مبلغ زیادی را هزینه می‌کنید، پس از کیفیت ساخت دستگاه و برس‌های آن اطمینان حاصل کنید.

 

دوام

نکته دیگر در هنگام خرید یک جاروبرقی رباتیک، دوام آن است. با وجود هزینه زیاد، قطعاً انتظار دارید که بتوانید مدت زیادی از این محصول استفاده کنید، پس نمی‌خواهید دستگاه شما پس از چند ماه استفاده خراب شود. در هنگام خرید، به گارانتی و یا عدم وجود آن هم توجه داشته باشید.

موارد بالا، مهمترین نکاتی است که باید در خرید یک جاروبرقی شارژی هوشمند مد نظر داشته باشید. علاوه برا این موارد، به اندازه جارو نیز توجه کنید. احتمال گیر کردن جاروهای بزرگ و سنگین، از محصولات کوچک و جمع‌وجور، بیشتر است.

 

نکاتی در رابطه با استفاده از جاروهای رباتیک

 

برس را تمیز کنید

تمیز کردن برس جاروشارژی رباتی

جارو برای تمیز کردن آشغال‌ها، از برس‌هایی استفاده می‌کند که هر چه تمیزتر باشند، عملکرد بهتری دارند. پس سعی کنید این برس‌ها را تمیز نگه دارید. در صورت کثیف بودن برس‌ها، جارو به خوبی گردوخاک و آشغال را جمع نمی‌کند. پس هر چند وقت یکبار، برس‌ها را تمیز کنید.

 

مخزن را خالی کنید

خالی کردن مخزن جاروبرقی رباتی  هوشمند

در صورت پر شدن مخزن، جارو نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. پیش از پر شدن مخزن، آن را خالی کنید.

 

قبل از شروع کار دستگاه، خانه را مرتب کنید

جاروبرقی‌های رباتی برای ارائه بهترین عملکرد، به دخالت انسانی نیاز دارند. قبل از روشن کردن جارو، آشغالهای بزرگ و موانع احتمالی را از سر راه بردارید تا احتمال برخورد و گیر کردن جارو کاهش یابد.

 

شارژر را در دسترس نگه دارید

داک شارژر جاروبرقی رباتیک هوشمند

محلی مناسب برای داک شارژر پیدا کنید. برای داشتن بهترین عملکرد، بهتر است داک شارژر در محلی با دسترسی راحت و روی سطحی صاف قرار داشته باشد. در صورت پایین بودن شارژ، جارو به سوی داک رفته و پس از شارژ شدن، به کار خود ادامه خواهد داد.

 

راحت بنشینید و استراحت کنید

قیمت و مشخصات جاروبرقی رباتیک هوشمند

شاید زمانی که کار کردن یک جاروبرقی رباتیک را مشاهده کنید، احساس کنید که برخی نقاط را تمیز نکرده و یا عملکرد آن کند است، اما این مسائل همگی در ذهن شما قرار دارد، چرا که شما به شیوه جارو کردن خودتان عادت دارید. کافی است صبر داشته باشید و اجازه دهید جارو کار خود را انجام دهد. البته همانگونه که گفتیم، بهتر است پیش از شروع کار، خانه را مرتب کنید، با این کار عملکرد جاروبرقی رباتیک بسیار بهینه‌تر خواهد بود.

 

پیش از انتخاب جاروبرقی رباتیک، منزل خود را در نظر بگیرید

در هنگام خرید جاروبرقی رباتی، باید خانه خود را در نظر داشته باشید، آیا سطح خانه از فرش پوشیده شده یا سنگ و سرامیک؟ توجه داشته باشید که برای تمام نیازهای شما، یک محصول ایده‌آل وجود دارد. پس سعی کنید بهترین محصول را با توجه به نیازهای خود انتخاب کنید.

 

سؤالات متداول درباره جاروبرقی‌های رباتیک

سؤالات متداول درباره جاروبرقی‌های رباتیک

چند وقت یکبار باید از جاروبرقی رباتیک استفاده کرد؟

این موضوع کاملاً به نیازهای شما بستگی دارد. مسلماً تمیز کردن روزانه منزل، بهترین نتیجه را در بر دارد. با جارو کردن روزانه، گردوخاک، مو و آشغال‌ها از سطح منزل پاک شده و باتری دستگاه نیز در وضعیت مناسبی باقی می‌ماند.

جاروبرقی‌های رباتی هوشمند چقدر دوام دارند؟

یک جاروی باکیفیت، تا 4 سال دوام خواهد داشت. البته در صورتی که به خوبی از دستگاه خود مراقبت کنید، می‌توانید عمر آن را تا 6 سال افزایش دهید.

آیا فیلتر این جاروها نیاز به تعویض دارد؟

بله، تعویض فیلتر تأثیر مهمی در عملکرد جارو دارد. با توجه به میزان استفاده، بهتر است به صورت ماهانه و یا دو ماه یکبار، فیلتر را تعویض کنید.

آیا جاروبرقی‌های رباتیک توانایی مسیریابی دارند؟

بله، این جاروها به حسگرهای مسیریابی و سیستم نقشه‌برداری مجهز بوده و به خوبی تمام قسمت‌های خانه را تمیز می‌کنند.

آیا جاروبرقی‌های رباتیک می‌توانند به طور کامل جایگزین جاروهای معمولی شوند؟

در حال حاضر، خیر. این جاروها به باتری مجهز بوده و نیاز به شارژ مجدد دارند و هنوز به طور کامل جایگزین جاروهای معمولی نشده‌اند.

 

جمع‌بندی

در هنگام خرید جاروبرقی رباتیک، حتماً تحقیقات لازم را انجام دهید. سعی کنید از بین محصولات پرفروش بازار و محصولاتی که افراد زیادی آن را توصیه کرده‌اند مانند جاروبرقی‌های رباتی هوشمند شیائومی، دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین محصولی را انتخاب کنید که به ویژگی‌ها و امکانات مورد نیاز شما مجهز باشد. نکته آخر اینکه نگهداری مناسب از جارو رباتی خود را فراموش نکنید، چرا که نگهداری بهتر، برابر است با عمر و دوام بیشتر. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد