حذف شارژر و هدفون از جعبه پرچمداران سامسونگ

نوید شجاعی چهارشنبه 19 آذر 1399 - 12:00
حذف شارژر و هدفون از جعبه پرچمداران سامسونگ

 

یادتان هست زمانی که اپل تصمیم گرفت جک 3.5 میلیمتری هدفون را از گوشی‌های خود حذف کند، سایر شرکت‌ها، از جمله سامسونگ، به تمسخر این شرکت پرداختند، اما پس از چند سال همه همین راه را در پیش گرفتند؟ خب، باید بگوییم ظاهراً دوباره با چنین وضعیتی روبرو هستیم.

پیشتر نیز شایعه شده بود که سامسونگ قصد دارد پرچمداران جدید گلکسی S21، گلکسی S21+ و گلکسی S21 Ultra را بدون شارژر و هدفون عرضه کند، اما در زمان انتشار این شایعات در ماه اکتبر، هنوز تصمیم نهایی در این‌باره اتخاذ نشده بود.

در این فاصله، این گوشی‌ها تأییدیه Anatel، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برزیل را دریافت کرده‌اند و حدس بزنید چه؟ در این تأییدیه یک هشدار واضح وجود دارد که اعلام می‌کند این گوشی‌ها بدون هدفون و شارژر عرضه می‌شوند. تصویر پایین، متن مربوطه را به زبان پرتغالی نشان می‌دهد.

و به همین سادگی، اپل باز هم یک رسم جدید در دنیای گوشی‌های هوشمند به راه انداخته است. مسلماً سامسونگ هم همانند اپل، دلیل این کار را حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی‌ها اعلام خواهد کرد، اما به نظر ما شرکت‌ها بدشان نمی‌آید به جای این که برای قرار دادن لوازم جانبی در جعبه محصولات خود هزینه کنند، سود بیشتری از فروش محصولاتشان به دست آوردند. به هر حال به نظر می‌رسد که دنیای گوشی‌های هوشمند، با یک تغییر بزرگ دیگر مواجه خواهد بود.

البته Anatel در بررسی‌های خود، گوشی‌های سری گلکسی اس 21 را با دو شارژر مختلف بررسی نموده که هر دوی این شارژرها 25 واتی هستند و به نظر می‌رسد این نکته به معنای آن است که حداکثر سرعت شارژ مورد پشتیبانی توسط مدل‌های جدید، برابر 25 وات خواهد بود. قطعاً سامسونگ با خوشحالی این شارژرها را به صورت جداگانه به شما خواهد فروخت. همچنین انتظار می‌رود هدفون‌های بیسیم گلکسی Buds Pro نیز همراه با پرچمداران سری Galaxy S21، در نیمه‌های ماه ژانویه معرفی شود.

منبع: gsmarena

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد