توقف تولید گوشی Galaxy S21 FE به دلیل کمبود قطعات

دوشنبه 24 خرداد 1400 - 11:00
توقف تولید گوشی Galaxy S21 FE به دلیل کمبود قطعات

چندماهی است که شایعات متعددی درباره گوشی سامسونگ Galaxy S21 FE منتشر شده و انتظار می‌رفت که این گوشی در سه‌ماهه سوم سال 2021 در بازار عرضه شود. اما حالا بر اساس گزارش جدید منتشر شده از کره جنوبی، به نظر می‌رسد که تولید این محصول، به دلیل کمبود جهانی چیپست، با مشکل جدی مواجه شده است.

وبسایت ETNews اعلام کرده که بر اساس اظهار منابع داخلی، سامسونگ تولید گوشی گلکسی S21 FE را به دلیل کمبود پردازنده متوقف کرده است. ظاهراً در روز جمعه به شرکای تأمین قطعات سامسونگ اعلام شده که این شرکت تولید قطعات این گوشی را به حالت تعلیق درآورده و سفارش بسیاری از مواد لازم را لغو کرده است؛ موضوعی که از دید شرکای سامسونگ، به معنای توقف تولید گوشی گلکسی اس 21 اف ای می‌باشد.

طبق شایعات قبلی، قرار بوده که سامسونگ در نسخه هواداران سری گلکسی S21 از چیپست اسنپدراگون 888 استفاده کند، اما ظاهراً در حال حاضر این چیپست به تعداد کافی در جهان وجود ندارد. 

یکی از منابع داخلی این صنعت در مصاحبه با ETNews اعلام کرده: من می‌دانم که سامسونگ پردازنده‌های کوالکام را برای گوشی‌های تاشوی خود در نظر گرفته و تولید سری FE را به حالت تعلیق درآورده است، چرا که این نیمه‌رسانا در حال حاضر به اندازه کافی در دسترس نیست. 

البته از نظر فنی هنوز هم امکان دارد که تولید این سری از سر گرفته شود، اما توقف تولید یک محصول در این ابعاد مسئله رایجی نیست و احتمالاً باعث تأخیری چشمگیر در عرضه آن خواهد شد. البته این در صورتی است که سامسونگ بتواند مشکل کمبود چیپست به وجود آمده را حل کند. شرکت کوالکام اعلام کرده که مسئله کمبود چیپست تا انتهای سال 2021 ادامه خواهد داشت، در حالی که اینتل، دیگر تولیدکننده بزرگ چیپست‌ اظهار داشته که این کمبود یکی دو سال دیگر ادامه دارد. 

طی تماس به عمل آمده با شرکت سامسونگ، غول کره‌ای اعلام نموده که درباره شایعات این‌چنینی اظهار نظر نخواهد کرد. نکته جالب توجه این که گزارش ETNews چند روز پس از انتشار، از وبسایت این خبرگزاری حذف شده است. 

از سوی دیگر، سامسونگ در طی پاسخی که به بلومبرگ داده، اعلام نموده که هنوز تصمیم قطعی در این‌باره اتخاذ نشده است: 

علیرغم اینکه ما نمی‌توانیم درباره محصولی که هنوز معرفی نشده چیزی بگوییم، اما هنوز تصمیمی درباره تعلیق ادعایی تولید این محصول، اتخاذ نشده است. 

هنوز مشخص نیست که مقاله ETNews به چه دلیلی حذف شده است. پاسخ سامسونگ به بلومبرگ هم ابهامات زیادی را باقی می‌گذارد. از طرف دیگر، افشاگر مشهور Ice Univers اعلام نموده که بر اساس اظهارات یکی از منابع تأمین قطعات، «اتفاقی غیر‌منتظره» رخ داده است. 

منبع: Android Authority

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد