سرقت اطلاعات کاربران اینستاگرام با ارسال پیام جعلی

آداک 24 دوشنبه 16 فروردین 1400 - 16:00
سرقت اطلاعات کاربران اینستاگرام با ارسال پیام جعلی

 اینستاگرام اپلیکیشنی مخصوص گوشی‌های هوشمند است که در حوالی سال 2010 به وجود آمد و در حال حاضر با داشتن بیش از 1 میلیارد حساب کاربری به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

اگر شما از کسانی هستید که پیغام نقض قوانین کپی‌رایت را در اپلیکیشن اینستاگرام خود مشاهده کردید، مراقب باشید!

این شبکه اجتماعی محبوب چند روز قبل بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن به کابران خود در خصوص پیام‌های جعلی که برای آن‌ها ارسال می‌شود، هشدار جدی داد. پیغام‌هایی که به قسمت چت خصوصی (دایرکت: Direct) کاربران ارسال می‌شود و هدف از آن‌ها سرقت اطلاعات می‌باشد. در بیانیه منتشر شده توسط اینستاگرام ذکر شده است که کلاهبرداران اخیرا به روش جدیدی دست پیدا کرده‌اند تا اطلاعات کاربران فعالِ این برنامه را به سرقت ببرند.

اپلیکیشن اینستاگرام

در این روش پیغامی که به ظاهر از طرف اینستاگرام (Instagram Copyright Help Center) است برای کاربران ارسال می‌شود و به شما می‌گوید که این قانون را زیر پا گذاشته‌اید. در مرحله بعد کلاهبرداران می‌خواهند که برای رفع این مشکل باید اطلاعات شخصی خود مثل رمز ورود به حساب کاربری را برایشان ارسال نمایید. البته ممکن است که این حرف برای شما ساده به نظر برسد اما هستند کسانی که به دلیل نداشتن آگاهی با مشکلات این‌چنینی دست و پنجه نرم می‌کنند.

اینستاگرام نسبت به این موضوع واکنش داده و به طور رسمی درباره این موضوع بیان کرد که به هیچ عنوان به کاربران خود در مورد نقض قوانین کپی‌رایت، پیام مستقیم (دایرکت) ارسال نخواهد کرد. در ادامه نیز به کاربران توصیه نمود تا این پیام‌ها را باز نکرده، یا روی آن‌ها کلیک ننمایید و هیچ‌گاه اطلاعات شخصی خود را در اختیار این افراد قرار ندهند.

متن پیام کلاهبرداری در اینستاگرام

 متن این پیغام به صورت زیر است:

,Hi Dear User

A copyright violation has been detected in a post on your account. If you think copyright infringement is wrong, you should provide feedback. Otherwise, your account

.will be closed within 24 hours. You can give feedback from the link below. Thank you for your understanding

نقض قانون کپی‌رایت در یکی از پست‌های حساب شما شناسایی شده است. اگر گمان می‌کنید که اشتباهی رخ داده است، بازخورد دهید. در غیر این صورت اکانت (حساب) شما تا 24 ساعت آینده بسته خواهد شد. شما می‌توانید با کلیک بر روی لینک زیر بازخورد دهید. از توجه شما سپاسگزاریم.

با کلیک بر روی لینک ارسال شده وارد صفحه‌ای می‌شوید که نام کاربری و رمز عبورتان را می‌گیرند و به این ترتیب به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا خواهند کرد.

 

منبع: Dailymail

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد