گوشی های جدید شیائومی ، گوگل و اوپو با صفحه نمایش های تاشو سامسونگ تولید خواهند شد

آداک 24 چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 11:00
گوشی های جدید شیائومی ، گوگل و اوپو با صفحه نمایش های تاشو سامسونگ تولید خواهند شد

تقریبا دو سال پیش شرکت گوگل اعلام کرد به دنبال بررسی امکان ساخت گوشی‌های تاشو رفته و سال 2020 نیز خبری منتشر شد که گوگل این پروژه را آغاز نمود و به توسعه یک گوشی تاشو مشغول شده است. طبق گزارش یک رسانه کره‌ای گویا سامسونگ مسئولیت ساخت صفحه نمایش تاشو را برای چند شرکت دیگر بر عهده گرفت.

طبق این گزارش گوگل یک صفحه نمایش 7.6 اینچی را به سامسونگ سفارش داده است. این صفحه نمایش همان نمایشگر به کار رفته در گوشی سامسونگ زد فولد 2 می‌باشد. البته گوگل تنها شرکتی نیست که درخواست ساخت نمایشگر تاشو را به سامسونگ ارائه نمود. ظاهرا شرکت اوپو نیز قصد دارد تا در گوشی جدید خود از یک نمایشگر 7.7 اینچی تاشو مشابه گلکسی Z Flip در کنار یک صفحه نمایش 1.5 تا 2 اینچی در بخش بیرونی آن استفاده نماید.

صفحه نمایش تاشو سامسونگ

شیائومی نیز از قافله عقب نماند و در حال توسعه این گوشی‌ها است. این شرکت قصد دارد تا گوشی جدیدی با صفحه نمایش 8.03 اینچی را تولید نماید که اندازه نمایشگر بیرونی آن 6.38 اینچ باشد. بنا به گزارش این سایت، این گوشی‌ها قرار است تا در سال 2021 یعنی سال جاری، راهی بازار شوند. چندی پیش در گزارشی اعلام شده بود که برخی شرکت‌های چینی قصد دارند تا با سامسونگ در زمینه ساخت گوشی‌های تاشو همکاری نمایند. در گزارش آمده بود که گوشی‌های تاشو این شرکت‌ها به احتمال قوی در نیمه دوم سال 2021 عرضه خواهند شد.

در حال حاضر سامسونگ بزرگترین شرکت سازنده پنل‌های OLED در دنیا به حساب می‌آید. همچنین این شرکت نزدیک به یک میلیون صفحه نمایش تاشو را تولید نموده و قصد دارد آن را در اختیار شرکت‌های دیگر قرار دهد. هرچند که این عدد در مقایسه با نمایشگرهای معمولی مقدار زیادی نیست اما شواهد نشان می‌دهد که استقبال از این نوع گوشی‌ها رو به افزایش است.

 

منبع: AndroidAuthority

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد