نکاتی که باید در هنگام خرید قاب گوشی به آن دقت کنید

دوشنبه 10 خرداد 1400 - 14:00
نکاتی که باید در هنگام خرید قاب گوشی به آن دقت کنید

 

آیا فکر می‌کنید انتخاب یک قاب مناسب تنها چند دقیقه طول می‌کشد؟ با یک بررسی میبینید چقدر مدل‌های متنوعی از قاب و کاور گوشی موبایل پیش روی شما قرار داشته و انتخاب از بین آنها چقدر دشوار است. شما میتوانید این قاب‌ها را از فروشگاه اینترنتی آداک 24 تهیه کنید.

ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا انتخابی آگاهانه داشته باشید و بهترین قاب را با توجه به نیازهای خود انتخاب کنید.

 

چرا به قاب نیاز داریم؟

صنعت لوازم جانبی به طور کلی سعی در محافظت از گوشی‌های هوشمند ما را دارد. قاب‌ها حدود 60% از لوازم جانبی گوشی و تبلت را تشکیل می‌دهند و یکی از بهترین راه‌ها برای مراقبت از گوشی در برابر رطوبت، گردوخاک و ضربات به حساب می‌آیند.

علاوه بر این، بسیاری از قاب‌های جدید ظاهری شیک و جذاب به گوشی موبایل بخشیده و علاوه بر محافظت از موبایل شما، به نوعی یک لباس زیبا برای آن هم به حساب می‌آیند.

اما مهمترین نکته در خرید یک قاب، میزان محافظت آن از گوشی است؛ خرید یک قاب باکیفیت که از مواد مرغوب ساخته شده، می‌تواند تا حد زیادی از گوشی شما در برابر ضربات و آسیب‌های احتمالی محافظت کند.

 

میزان محافظت: کامل یا جزئی

قاب‌ها از نظر میزان محافظت به دو بخش کلی و جزئی تقسیم می‌شوند.

محافظت کامل: این دسته از قاب‌ها به صورت کامل از تمام بخش‌های گوشی در برابر رطوبت و آسیب‌های فیزیکی محافظت می‌کنند. این قاب‌ها کامل‌ترین محافظت را ارائه‌ می‌دهند: قاب‌های کلاسوری، کیف‌های محافظ، قاب‌های مستحکم ضدآب وقاب‌های ضد ضربه.

محافظت جزئی: این نوع قاب‌ها قسمت‌های خاصی از گوشی را در بر گرفته یا در برابر آسیب‌های مشخص از گوشی محافظت می‌کنند.

 

انواع قاب و کاربرد آنها

 

مشخصات و ویژگی‌های قاب‌های پشت گوشی

قاب‌های پشت گوشی

این نوع قاب، محبوب‌ترین انواع قاب در بازار است. این قاب‌ها از پشت و لبه‌های گوشی محافظت می‌کنند. این قاب‌ها سبک و نازک بوده و صفحه گوشی را نمی‌پوشانند. البته انواع باکیفیت این قاب به گونه‌ای طراحی شده که در برابر ضربات از صفحه‌ گوشی هم محافظت می‌کند. اگر تصمیم به خرید این نوع قاب را دارید، محافظ صفحه‌نمایش را فراموش نکنید. با خرید یک محافظ صفحه‌نمایش گلس در کنار قاب پشت، می‌توانید به بهترین شکل از گوشی خود مراقبت کنید.

 


 

مشخصات و ویژگی‌های کیف کلاسوری 

کیف کلاسوری

ایمن‌ترین نوع قاب که از بدنه و صفحه‌نمایش گوشی شما محافظت می‌کند. با این نوع قاب نیاز چندانی به محافظ صفحه‌نمایش هم نخواهید داشت. کیف‌های کلاسوری که عبارت View در نام آنها ذکر شده، انواع خاصی از این کیف‌ها هستند که به شما اجازه می‌دهند بخشی از محتوای صفحه‌نمایش را در هنگام بسته بودن کیف مشاهده کنید.

از این نوع قاب می‌توان به عنوان پایه نیز استفاده کرد که در هنگام تماشای فیلم و خواندن کتاب کاربرد زیادی دارد.

عیب اصلی این نوع قاب، سنگین و کلفت بودن آن است و اینکه هر بار برای استفاده از گوشی باید درب کیف را باز کنید.

 


 

مشخصات و ویژگی‌های قاب‌های کلاسوری عمودی

قاب‌های کلاسوری عمودی

این نوع قاب ظاهری شبیه به کیف‌های کلاسوری معمولی دارد، اما درب آن از بالا باز می‌شود. سایر مشخصات و ویژگی‌های این قاب هم با کیف‌های کلاسوری معمولی یکسان است. این دسته از قاب‌ها به درد افرادی می‌خورد که باز شدن درب به صورت عمودی را راحت‌تر از کیف کلاسوری معمولی می‌دانند.


 

مشخصات و ویژگی‌های قاب‌های دارای باتری

قاب‌های دارای باتری

این قاب‌ها ظاهری مشابه با قاب‌های معمولی دارند، اما به دلیل وجود باتری داخلی، بسیار سنگین هستند. از نظر ضخامت و اندازه هم این نوع قاب از قاب‌های معمولی بسیار بزرگتر است و احتمالاً به صورت روزانه از آن استفاده نخواهید کرد. کاربرد اصلی این نوع قاب در هنگام مسافرت و ماجراجویی است، البته از آنجایی که قاب‌های پاوربانکی برای مدل‌های خاصی تولید می‌شوند، پیدا کردن آنها چندان راحت نیست.

 


 

مشخصات و ویژگی‌های قاب‌های ضد ضربه

قاب‌های ضد ضربه

این قاب‌ها بسیار مستحکم‌تر و بزرگتر از قاب‌های معمولی هستند. قاب‌های ضد ضربه بیشترین میزان محافظت را ارائه داده و برای افراد فعال و ورزشکار (شنا، دوچرخه‌سواری، دویدن و ...) و افراد دارای مشاغل فیزیکی، مناسب هستند. این قاب‌ها از مواد سخت و بادوام ساخته شده‌اند (پلاستیک، پلی‌کربنات، آلومینیوم و ....).

 


 

مشخصات و ویژگی‌های قاب‌های ضدآب

قاب‌های ضدآب

در نگاه اول این قاب‌ها شبیه یک کیسه پلاستیکی با زیپ به نظر می‌رسند. انواع ارزان‌قیمت این قاب‌ها از پلی‌وینیل کلرید و انواع گران‌قیمت آن از ترموپلاستیک پلی‌اورتان ساخته شده‌اند. قاب‌های پلی‌وینیل چندان منعطف نبوده و بر اثر فشار ترک می‌خورند، اما قاب‌های پلی‌اورتان تا مدت طولانی انعطاف و شفافیت خود را حفظ می‌کنند. این قاب‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به شما اجازه دهند حتی در زیر آب از گوشی خود و دوربین آن استفاده کنید. در هنگام خرید قاب ضدآب، به نحوه بسته شدن آن دقت کنید؛ این قاب‌ها می‌توانند به وسیله زیپ، دکمه، قلاب، پیچ و ... بسته شوند. برای اطمینان از ضدآب بودن قاب، یک دستمال کاغذی داخل آن قرار داده و قاب را درون آب بگذارید، در صورت خشک ماندن دستمال، قاب ضدآب است. مسلماً برای استفاده روزمره به قاب ضدآب نیاز ندارید، اما بهتر است برای مواقعی که برای تفریح به دریا، رودخانه و ... می‌روید، یک قاب ضدآب داشته باشید.

 


 

مشخصات و ویژگی‌های قاب‌های آستینی

قاب‌های آستینی

این قاب‌ها ظاهری مانند آستین دارند و شما می‌توانید گوشی را در داخل آنها قرار دهید. این قاب‌ها ارزان و کاربردی بوده و با مدل‌های مختلف سازگاری دارند.

 


 

مشخصات و ویژگی‌های کیف یا کیسه

کیف یا کیسه

این قاب‌ها به شکل کیسه بوده و با یک بند سفت می‌شوند. این قاب‌ها در برابر ضربات مقاومت چندانی ندارند، اما در برابر خط‌وخش و آسیب‌های جزئی از گوشی محافظت می‌کنند.

 


 

مشخصات و ویژگی‌های کیف کمری

کیف کمری

قاب‌هایی که دارای گیره بوده و به کمربند شما متصل می‌شوند. ویژگی‌های این قاب‌ها شبیه به قاب‌های کیفی و کیسه‌ای است.

 


 

مشخصات و ویژگی‌های قاب‌های بازوبند

قاب‌های بازوبند

این قاب‌ها روی بازو و یا پا بسته می‌شوند و از مواد سبک و باکیفیتی ساخته شده‌اند. کاربرد اصلی این نوع قاب در استفاده ورزشی و در هنگام دویدن و ... می‌باشد.

همانگونه که مشاهده کردید، انواع مختلفی از قاب‌های محافظ وجود دارد که باید با توجه به نیازها و محیط اطراف خود از بین آنها یکی را انتخاب کنید. ما برای استفاده روزمره قاب‌ پشت و کیف‌های کلاسوری را توصیه می‌کنیم. برای مسافرت، فعالیت‌های ورزشی و ... می‌توانید یکی از قاب‌های ضدآب، ضدضربه، دارای باتری و ... را انتخاب کنید.

 

جنس قاب

جنس قاب

همزمان با توسعه تکنولوژی و تولید محصولات جدید، شرکت‌های تولید لوازم جانبی نیز دست به کار شده و انواع مختلفی از قاب‌ها را تولید می‌کنند. امروزه قاب گوشی‌های هوشمند از مواد متنوعی ساخته می‌شوند که در پایین به رایج‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

  • سیلیکون
  • چرم طبیعی و مصنوعی
  • پلاستیک (پلی‌اورتان – پلی‌کربنات)
  • فلز
  • پارچه
  • چوب

سیلیکون

قاب‌های سیلیکونی به دلیل کیفیت بالا، طراحی متنوع و قیمت مناسب، محبوب‌ترین قاب‌های بازار هستند. این نوع قاب از گوشی در برابر رطوبت، خط‌وخش، گردوخاک و ضربات محافظت می‌کند. این قاب‌ها معمولاً بسیار سبک و لطیف بوده و به راحتی تمیز می‌شوند.

 

در رابطه با همین مطلب:

6 مزیت قاب‌های سیلیکونی

  

چرم طبیعی و مصنوعی

چرم یکی از مواد رایج برای ساخت قاب‌های گوشی‌های هوشمند است. از چرم طبیعی در قاب‌های گران‌قیمت و از چرم مصنوعی در قاب‌های ارزانتر استفاده می‌شود. چرم ماده‌ای منعطف و بادوام بوده و به خوبی از گوشی در برابر خط‌وخش و رطوبت محافظت می‌کند. قاب‌های چرمی در طرح‌های مختلف و متنوع تولید می‌شوند.

 

پلاستیک

قاب‌های پلاستیکی از پلی‌اورتان یا پلی‌کربنات ساخته می‌شوند. این قاب‌ها معمولاً بسیار نازک بوده و به خوبی روی گوشی قرار می‌گیرند. برخی از مزایای مهم قاب‌های پلاستیکی عبارت است از: ضد ضربه بودن، انعطاف‌پذیری و دوام بالا، وزن سبک و قیمت مناسب.

 

فلز

قاب‌های فلزی مستحکم‌ترین و بادوام‌ترین انواع قاب هستند، اما به دلیل وزن و حجم زیاد و قیمت بالا، محبوبیت چندانی ندارند. این قاب‌ها به خوبی از پشت و فریم گوشی محافظت می‌کنند.

پارچه: ارزان‌ترین نوع قاب که در برابر خط‌وخش از گوشی محافظت می‌کند.

 

چوب

قاب‌های چوبی معمولاً از چوب بامبو ساخته شده و به خوبی از گوشی محافظت می‌کنند. اما این قاب‌ها نیاز به مراقبت زیادی دارند، چرا که به راحتی شکل خود را از دست داده و در تماس با آب هم ممکن است خراب شوند. از سوی دیگر، قاب‌های چوبی با محیط زیست سازگارند و برای افراد علاقه‌مند به حفظ محیط زیست انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند.

 

البته در بیشتر مواقع، قاب‌ها از ترکیبی از مواد بالا ساخته می‌شوند. قاب‌های ترکیبی سبک و قابل اعتماد بوده و ظاهری جذاب دارند و با قیمت مناسبی عرضه می‌شوند.

در نهایت باید بگوییم که انتخاب قاب، در صورتی که نیازها و محیط اطراف خود را بهتر بشناسید، کار دشواری نیست. قاب‌ها در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی عرضه می‌شوند و تمامی نیازها را پوشش می‌دهند. شما عزیزان میتوانید با تماس با کارشناسان فروش آداک 24 (شماره تماس 58734000-021)، مناسب‌ترین و بهترین قاب را برای گوشی خود خود انتخاب کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد